جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 6872 |
تاریخ انتشار : 17 مهر 1401 - 9:27 | ارسال توسط :
719 بازدید
0
13
ارسال به دوستان
پ

ادیت اگر نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز در کتاب صوتی موهبت (داستان زندگی) یک راهنمای عملی بی‌نظیر را به شما ارائه می‌کند که به کمک آن می‌توانید الگوهای ناسالم فکر خود را متوقف و شادی بیشتری را در زندگی تجربه کنید. گفتنی‌ست که این کتاب در سال 2021 برنده‌ی جایزه‌ی Audie برای حوزه‌ی توسعه‌ی تجاری و […]

ادیت اگر نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز در کتاب صوتی موهبت (داستان زندگی) یک راهنمای عملی بی‌نظیر را به شما ارائه می‌کند که به کمک آن می‌توانید الگوهای ناسالم فکر خود را متوقف و شادی بیشتری را در زندگی تجربه کنید.

گفتنی‌ست که این کتاب در سال 2021 برنده‌ی جایزه‌ی Audie برای حوزه‌ی توسعه‌ی تجاری و شخصی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی موهبت (داستان زندگی)

زندگی بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شبیه به گم شدن در یک هزارتوی بسیار سخت که وقتی در آن گرفتار می‌شوید، به‌ سختی می‌توانید مسیر بازگشت را بیابید و همه‌ی احساسات مانند ترس، خشم، ناامیدی و … یکجا در جانتان ته‌نشین می‌شود.

فقط در یک صورت می‌توانید از این هزارتو خارج شوید که قواعد بازی را به‌خوبی بلد باشید.

اگر تابه‌حال بازی ماز را تجربه کرده باشید،‌ می‌دانید که برای انجام این بازی،‌ در یک زمین بازی با ده‌ها یا صدها مسیر مختلف قرار می‌گیرید که برای رسیدن به هدف می‌بایست بهترین مسیر را انتخاب کنید. اینکه در نهایت از زمین بازی بیرون بیایید یا درون آن بمانید و زندانی شوید، به شما و انتخاب‌هایتان بستگی دارد.

حالا همین بازی را به کل زندگی تعمیم دهید. خیلی وقت‌ها ماندن در یک شرایط دشوار، عدم توانایی در حل مشکلات شخصی و زندگی و یا احساس شکست در زمینه‌های مختلف که در نهایت به افسردگی منجر می‌شوند، به انتخاب‌های ما بستگی دارد.

ادیت اگر (Edith Eva Eger) نویسنده و روانشناس بالینی مشهور در کتاب موهبت (داستان زندگی) (The Gift: 14 Lessons to Save Your Life) بهترین راهکارهای عملی و توصیه‌های الهام‌بخش مفید را ارائه می‌کند که به کمک آن می‌توانید از الگوهای مخرب فکری رها شوید و از زندان فکرهای آسیب‌زننده بیرون بیایید.

ادیت اگر در این اثر به‌روشنی بیان می‌کند که بدترین زندانی را که او تابه‌حال تجربه کرده است، زندان نازی‌ها نیست؛ بلکه زندانی است که او ‌خودش برای خودش ساخته است.

این نویسنده‌ی پرفروش معتقد است که احساساتی مانند ترس،‌ خشم،‌ اندوه،‌ شرم و حس گناه، زمانی که بی‌اندازه افزایش می‌یابند و بزرگ می‌شوند، قادرند زندگی فرد را با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو کنند.

او تلاش می‌کند با بیان داستان‌های حقیقی از زندگی خودش و آنچه در آشویتس تجربه کرده است،‌ کلمات الهام‌بخشی را به شما هدیه کند که به‌کمک آن برای نجات زندگی خود تلاش کنید.

این اثر شنیدنی،‌ سرشار از همدلی، راهنمایی و شور زندگی است و مانند یک راهنمای ارزشمند از شما حفاظت می‌کند. با شنیدن کتاب صوتی موهبت:‌ الهام بخش و شادی آفرین می‌توانید از زندان شخصی ذهنتان خارج شوید و شادی بیشتر را در زندگی به دست آورید.

با ادیت اگر بیشتر آشنا شویم

یکی از مشهورترین روانشناسان و نویسندگان در حوزه روانشناسی و خودسازی ادیت اگر است. زندگی پرفرازونشیب او باعث شد تا در مسیر تحصیل در رشته‌ی روانشناسی قرار بگیرد.

اگر که اهل مجارستان است در سال 1944 و کشاکش جنگ جهانی دوم،‌ همراه با خانواده‌اش به آشویتس فرستاده شد.

او اتفاقات وحشتناک زیادی را از سر گذراند و سرانجام توانست از هولوکاست جان سالم به در ببرد.

ادیت بعدها مدرک دکترای خود را از دانشگاه تگزاس دریافت و به‌عنوان یک روانشناس بالینی مطرح کار خودش را آغاز کرد. امروزه ادیت اگر سخنرانی‌های زیادی را در زمینه‌ی روانشناسی و سلامت روان ارائه می‌کند که طرفداران زیادی دارد.

از متن کتاب صوتی موهبت (داستان زندگی)

ما در زبان مجارستانی، این ضرب‌المثل را داریم که «اگر همزمان روی دو صندلی بنشینی، اذیت می‌شوی». اگر زندگی دوگانه‌ای دارید، گرفتار خواهید شد.

وقتی رها باشید قادر خواهید بود واقعی زندگی کنید. ناچار نخواهید شد طوری بنشینید که فاصله‌ی بین دو صندلی، یعنی خود آرمانی و خود واقعی‌تان را پر کنید و تعادل خواهید داشت.

اینطوری خواهید آموخت به‌طورکامل روی صندلی موفقیتتان بنشینید. روبین وقتی نزد من آمد، تلاش می‌کرد فاصله‌ی بین دو صندلی را پر کند و زندگی مشترکش در مرز فروپاشی بود. از تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های تحمیلی همسرش کلافه و زندگی‌شان بی‌عشق و خالی بود. احساس می‌کرد برای آنکه فقط روز را به شب برساند، به ماسک اکسیژن نیاز دارد.

او برای به دست آوردن آرامش و شادی وارد رابطه شده بود. خیانت بازی خطرناکی‌ست. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از یک عشق جدید نیست و از اینکه کسی در اتاق تازه‌ای چشم باز کند، با طرف مقابلش در مورد اینکه چه کسی قرار است زباله‌ها را بیرون ببرد و نوبت چه کسی است اتومبیل را تا استادیوم فوتبال براند صحبت کند.

روبین مدتی پس از آغاز رابطه احساس سرزندگی، شادی، خوش‌بینی و رضایت بیشتری داشت و می‌توانست خانه را تحمل کند. چرا که تشنگی‌اش برای محبت و صمیمیت جای دیگری سیراب شده بود. اما همان وقت بود که عشقش با او اتمام حجت کرد. او باید انتخاب می‌کرد. همسرش یا او؟!

فهرست کتاب صوتی موهبت (داستان زندگی)

مقدمه: گشودن قفل زندان ذهن

فصل اول – قسمت اول – حالا چه کنم؟

فصل اول – قسمت دوم – حالا چه کنم؟

فصل دوم – قسمت اول – در اردوگاه مرگ پروزاک وجود نداشت

فصل دوم -قسمت دوم – در اردوگاه مرگ پروزاک وجود نداشت

فصل دوم – قسمت سوم – در اردوگاه مرگ پروزاک وجود نداشت

فصل سوم – قسمت اول – تمام رابطه‌های دیگر به پایان می‌رسند

فصل سوم – قسمت دوم – تمام رابطه‌های دیگر به پایان می‌رسند

فصل چهارم – یک نفر دو صندلی

فصل پنجم – کسی جز خودتان شما را پس نمی‌زند

فصل ششم – قسمت اول – اتفاقی که نیفتاد

فصل ششم – قسمت دوم – اتفاقی که نیفتاد

فصل هفتم – چیزی برای اثبات وجود ندارد

فصل هشتم – دوست دارید با خودتان ازدواج کنید؟

فصل نهم – قسمت اول – رو به تحول دارید یا تغییر؟

فصل نهم ـ قسمت دوم – رو به تحول دارید یا تغییر؟

فصل دهم – نازی درون شما

فصل یازدهم – اگر امروز زنده بمانم، فردا رها خواهم بود

فصل دوازدهم – بدون خشم،‌ بخششی وجود ندارد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما