جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 8238 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 9:09 | ارسال توسط :
732 بازدید
0
13
ارسال به دوستان
پ

ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌دار جهانی و امپراتوری شناخته‌شده در عرصه‌ی کسب‌وکار، توصیه‌های بسیار مهمی را برای شما در کتاب صوتی نترس اقدام کن گردآوری کرده است. او در این اتوبیوگرافی آموزه‌های الهام‌بخش و روشنگرانه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. درباره‌ی

ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌دار جهانی و امپراتوری شناخته‌شده در عرصه‌ی کسب‌وکار، توصیه‌های بسیار مهمی را برای شما در کتاب صوتی نترس اقدام کن گردآوری کرده است. او در این اتوبیوگرافی آموزه‌های الهام‌بخش و روشنگرانه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی نترس اقدام کن

برخلاف آنچه تصور می‌کنید، ریچارد برانسون پیش از آنکه شهرتش را مدیون ثروت و سرمایه‌ی عظیم خود باشد، به‌سبب توانایی خارق‌العاده در موفقیت و به چالش کشیدن خود در برابر مشکلات شناخته شده است.

درس‌هایی را که ریچارد برانسون در طول زندگی پربار خود آموخته است، همراه با مثال‌هایی از نحوه‌ی یادگیری و استفاده از آن‌ها، در کتاب صوتی نترس اقدام کن (Screw It, Let’s Do It: Lessons in Life) می‌شنوید.

مفهوم کارآفرینی در ذهن بسیاری از ما به‌عنوان یک کار بسیار سنگین تلقی می‌شود که همواره فرصت خواب و خوراک را از کارفرمایان و کارمندان می‌گیرد.

برانسون در این کتاب دیدگاه جدیدی را درمورد تجارت و کسب‌وکار به ارمغان می‌آورد. او ادعا می‌کند که هرکس به آموزه‌های این کتاب عمل کند، می‌تواند به بهترین نحو به کسب درآمد و مدیریت تجارت خود بپردازد بی‌آنکه از تفریح و رفاه خود بکاهد. چنان که می‌گوید: «من سخت کار می‌کنم و سخت بازی می‌کنم.»

ریچارد برانسون به مخاطبان خود می‌گوید که هیچ راز و فرمولی برای میلیونر شدن در کار نیست و حتی اصرار دارد که هیچ قاعده‌ی مشخص و یکتایی برای موفقیت در تجارت وجود ندارد. او با حکایات قابل تأیید در این کتاب ثابت می‌کند که کسب درآمد زیاد بدون قربانی کردن لذت شخصی امکان‌پذیر است.

روش کار او این است: «نترس، اقدام کن!» برانسون برخی از اصول اساسی نگرش خود را در این کتاب با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد و از آن‌ها می‌خواهد به هر زحمتی که شده به تلاش خود ادامه دهند و هرگز تسلیم نشوند.

این کتاب کم‌حجم سرشار از توصیه‌های حکیمانه است که برای قاطبه‌ی افراد در هر شرایط و موقعیتی که هستند کارآمد خواهد بود. هر فصل با چند جمله‌ی قصار شروع می‌شود و سپس ریچارد برانسون ارتباط آن‌ها را با یکدیگر توضیح می‌دهد.

همچنین از خلال این فصل‌ها نگاهی اجمالی می‌اندازیم به فلسفه‌ی زیربنای کسب‌وکار برانسون و آنچه که این سرمایه‌دار پرآوازه برای رسیدن به موقعیت‌های ایده‌آل خود آن‌ها را از سر گذرانده است.

کتاب صوتی نترس اقدام کن
کتاب صوتی نترس اقدام کن

با ریچارد برانسون بیشتر آشنا شویم

ریچارد برانسون (Richard Branson) ، بازرگان و سرمایه‌گذار نامدار در سال 1950 در انگلیس متولد شد. او به‌عنوان بنیانگذار گروه ویرجین شناخته می‌شود؛ کسب‌وکار عظیمی که بیش از 400 شرکت مختلف را دربرمی‌گیرد.

برانسون تمایل خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین در سنین پایین ابراز کرد و در شانزده سالگی اولین کسب‌و‌کار خود را تحت عنوان مجله‌ی دانشجو به راه انداخت.

در سال 1970 برانسون یک شرکت ثبت سفارش پستی راه‌اندازی کرد و در سال 1972 یک فروشگاه زنجیره‌ای به نام ویرجین رکوردز که بعدها به نام ویرجین مگاستورز شناخته شد.

در مارس 2000 این سرمایه‌گذار و نویسنده‌ی انگلیسی به سبب خدمات قابل تقدیر خود در حوزه‌ی کارآفرینی، از سوی کاخ باکینگهام لقب شوالیه گرفت.

 از  متن کتاب نترس اقدام کن 

  • جوانب را بررسی کن و بعد اقدام کن.
  • به خودت ایمان داشته باش.
  • به دنبال آرزو و اهدافت برو.
  • هرگز خودت را سرزنش نکن.
  • جسور باش. به قولت عمل کن.

در سال 2004 سریالی تلویزیونی ساختم به‌نام «میلیاردر سرکش». در قسمت آخر آن سریال ماجرای جالبی پیش آمد.

من به شوان نلسون یک چک یک‌میلون دلاری دادم و گفتم دو انتخاب دارد:

می‌تواند چک را بگیرد یا این که در انتظار یک جایزه‌ی نامعلوم خطر کند و مسابقه را ادامه دهد. بین شیروخط اگر خط می‌آمد او همه‌ی پول را از دست می‌داد. چک را به او دادم. گرفت و مبلغ بالا را دید.

دوباره چک را از وی گرفتم و در جیب شلوارم گذاشتم و یک سکه‌ی نقره به او دادم. از او رسیدم کدام‌یک را انتخاب می‌کند: سکه یا چک؟ زندگی سرشار از انتخاب‌های سخت است. او کدام‌یک را می‌گزیند؟

به نظر می‌رسید شوان ترسیده بود. خطر بزرگی بود. همه چیز یا هیچ چیز. از من پرسید:

«ریچارد می‌خواهی چه‌کار کنی؟» پاسخ دادم: «به تو بستگی دارد. اما این خطرها حساب‌شده هستند.» من در هر کاری احتمالات را در نظر می‌‌گیرم. پاسخی ندادم. او خودش باید تصمیم می‌گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!