شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 4817 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 - 19:19 | ارسال توسط :
688 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

بسیاری از افراد برای اجرای برنامه‌ها و یا نگارش یک نامه مهم به دنبال منبعی برای استفاده از جملات، اشعار و احادیث مختلف می‌گردند. کتاب نگارستان که به کوشش سید کمال علوی جمع‌آوری و منتشر شده است،‌ منبع کامل و بسیار مناسبی برای استفاده در موقعیت‌های گوناگون است.

معرفی و دانلود PDF کتاب نگارستان: حاوی مطالب، اشعار و متون ادبی ویژه مناسبت‌ها

معرفی کتاب نگارستان: حاوی مطالب، اشعار و متون ادبی ویژه مناسبت‌ها

بسیاری از افراد برای اجرای برنامه‌ها و یا نگارش یک نامه مهم به دنبال منبعی برای استفاده از جملات، اشعار و احادیث مختلف می‌گردند. کتاب نگارستان که به کوشش سید کمال علوی جمع‌آوری و منتشر شده است،‌ منبع کامل و بسیار مناسبی برای استفاده در موقعیت‌های گوناگون است.

درباره کتاب نگارستان:

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در مناسبت‌های مختلف،‌ به دنبال اشعار یا جملات خاص بگردید. این اتفاق خصوصا برای کسانی که به‌عنوان مجری برنامه‌ها ایفای نقش می‌کنند،‌ بیشتر رخ می‌دهد.

کمال علوی درکتاب نگارستان مجموعه کاملی را از انواع اشعار و متون ادبی، مذهبی و … به رشته تحریر درآورده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. مطالب این کتاب از منابع و کتب دیگر گردآوری شده و منبع هر یک از جملات و اشعار در آن مشخص شده است. اگر می‌خواهید متن مناسبتی بنویسید و یا قرار است به عنوان مجری یک برنامه خاص حاضر شوید، نگارستان می‌تواند کار شما را برای پیدا کردن آنچه می‌خواهید، آسان‌تر کند.

کتاب نگارستان مناسب چه کسانی است؟

همه افرادی که به دنبال یک منبع کامل از انواع جملات و اشعار و متن‌های ادبی، ‌مذهبی و … هستند، می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

با کمال علوی بیشتر آشنا شویم:

نویسنده این اثر، کمال علوی،‌ ‌یکی از مجریان توانمند صدا و سیما است که تسلط بسیاری در اجرای برنامه‌های داخلی و بین‌المللی دارد. او فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است و کتاب نگارستان را با ایده انتشار یک اثر کامل برای استفاده همه افراد به رشته تحریر درآورده است.

دربخشی از کتاب نگارستان می‌خوانیم:

بهار، فصل تسبیح آفرینش و قنوتِ درختان به تمنّای آسمان… سال نو می‌شود، زمین نفسی دوباره می‌کشد، برگ‌ها به رنگ درمی‌آیند، گل‌ها لبخند می‌زنند، خورشید بر شانه گل‌ها دست می‌گذارد، بهار برای طبیعت شعر می‌سراید و درختان شکوفه‌های خویش را نثار زمین و زمان می‌کنند…

و نوروز یادگار ماندگارِ یاران دیروزِ این دیار و پاسداشت پاکی‌ها، نیکی‌ها و پهلوانی‌های ایرانیانِ نیکو سرشت از راه می‌رسد… .

نوروز، سرشارترین آینه‌ی خاطره‌هاست. فصل رستاخیزِ دوباره در گیتی، روییدنِ جوانه‌ها و درختان و نو شدن جسم‌ها و جان‌های عاشق، لحظه‌های نابی پر از عطر خدا، رنگین با عشق، آراسته با دلی پُر مهر… .

دل را از پیله قهرش بیرون می‌کشیم، واژه‌های مهرورزی را از خواب فراموشی بیدار می‌کنیم، نقش لبخند را بر چهره می‌زنیم و دست‌ها بر فراز آسمان و نجوای دل با خالقِ بهار… .

یا مُقلّبِ القُلوب و الاَبصار
یا مُدبّر الّیل و النَهار
یا مُحوّل الحَولِ و الاحوال
حَوِّل حالنِا الی احسنِ الحال

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما