سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 6771 |
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1401 - 8:52 | ارسال توسط :
1042 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

کتاب گفتن ناگفتنی‌ها: گفت‌وگوهایی که معمولا انجام نمی‌دهیم معرفی کتاب گفتن ناگفتنی‌ها: گفت‌وگوهایی که معمولا انجام نمی‌دهیم چقدر اهل گفت‌وگو هستید؟ در بزنگاه‌های مهم زندگی،‌ سکوت را انتخاب می‌کنید یا حرف زدن؟ کتاب گفتن ناگفتنی‌ها اثر الهام‌بخش آنا سیل از اهمیت گفت‌وگو و شنیدن یکدیگر،‌ برای داشتن روابط موفق صحبت می‌کند. این کتاب مانند یک […]

کتاب گفتن ناگفتنی‌ها: گفت‌وگوهایی که معمولا انجام نمی‌دهیم

معرفی کتاب گفتن ناگفتنی‌ها: گفت‌وگوهایی که معمولا انجام نمی‌دهیم

چقدر اهل گفت‌وگو هستید؟ در بزنگاه‌های مهم زندگی،‌ سکوت را انتخاب می‌کنید یا حرف زدن؟ کتاب گفتن ناگفتنی‌ها اثر الهام‌بخش آنا سیل از اهمیت گفت‌وگو و شنیدن یکدیگر،‌ برای داشتن روابط موفق صحبت می‌کند. این کتاب مانند یک نقشه‌ی راه به شما کمک می‌کند راحت‌تر وارد صحبت با دیگران شوید و نتایج ارزشمند و مثبتی را از «سخن گفتن» دریافت کنید.

درباره‌ی کتاب گفتن ناگفتنی‌ها

خیلی از آدم‌ها درست زمانی که باید حرف بزنند،‌ سکوت می‌کنند. یا در مواقعی که به آرامش و شاید کمی سکوت کردن نیاز است،‌ مانند یک طوفان سهمگین شروع به گفتن حرف‌هایی می‌کنند که اوضاع را به هم می‌ریزد. همه‌ی این اتفاقات به این خاطر رخ می‌دهد که اغلب ما، هنر به موقع صحبت کردن،‌ خوب شنیدن و گفتن ناگفتنی‌ها را بلد نیستیم.

آنا سیل (Anna Sale) در کتاب گفتن ناگفتنی‌ها (Let’s Talk About Hard Things) درست به همین مسئله اشاره می‌کند که همه‌ی آدم‌ها می‌بایست درباره‌ی موضوعاتی که در زندگی برای آن‌ها اهمیت دارد و یا مورد نیاز است، ‌صحبت کنند. نویسنده در این کتاب،‌ از «مرگ»، «رابطه‌ی زناشویی»، «پول»، «خانواده»، «هویت» و همه‌ی موضوعاتی صحبت می‌کند که حرف زدن درباره‌ی آن‌ها دشوار است و هر یک مشکلات و سختی‌های مخصوص به خودشان را دارند.

او با بیان تجربه‌ی آدم‌های مختلف در کتاب خود، تلاش کرده این موضوع مهم را به مخاطبان یادآور شود که صحبت کردن درباره‌ی هر یک این مسائل، و گوش دادن فعالانه به یکدیگر، تا چه اندازه می‌تواند نتایج مثبت، ارزشمند و کارآمد به همراه داشته باشد. نکته‌ی مهمی که با خواندن این کتاب می‌آموزید،‌ این است که پرورش هنر گوش دادن و حرف زدن با یکدیگر،‌ در نهایت به تبادل نظر و برقراری یک رابطه‌ی موثر منجر می‌شود. اگر دوست دارید روابط خود را با خانواده،‌ دوستان، همسر و دیگر افراد مهم زندگی‌تان بهبود ببخشید،‌ بهتر است به گفتن ناگفتنی‌های مهمی روی بیاورید که همیشه از آن اجتناب می‌کردید.

نکوداشت‌های کتاب گفتن ناگفتنی‌ها

– کسانی که با سیل و کتاب او روبه‌رو می شوند، در زمان‌های سخت زندگی، آرامش را خواهند یافت. (Publishers Weekly)

– این کتاب نقشه راهی برای ایجاد یک گفت‌وگوی موثر و منطقی با دوستان و خانواده است و حس همبستگی را در میان آن‌ها ایجاد می‌کند. (Booklist)

– آنا سیل مکالمات جذابی را برای ما بیان می‌کند که هم به شدت شخصی و هم به طور گسترده‌ای جهانی هستند، سپس به ما می‌آموزد که چگونه از آن‌ها در زندگی خودمان استفاده کنیم. (لوری گوتلیب، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

– درست در زمانی که هیچکس نمی‌تواند ما را از پیچ و خم مشکلات و داستان‌های زندگی‌مان نجات دهد، آنا سیل به ما می‌آموزد که چگونه حرف یکدیگر را بشنویم و خودمان را از مهلکه‌ها بیرون بکشیم. (سعید جونز، نویسنده کتاب چگونه برای زندگی خود می جنگیم)

کتاب گفتن ناگفتنی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که می‌خواهند یک گفت‌وگوی موفق و سالم داشته باشند و آن را به‌خوبی مدیریت کنند، می‌توانند از آموزه‌های این کتاب بهره ببرند.

با آنا سیل بیشتر آشنا شویم

یکی از مجریانی که این روزها با پادکست مشهور خود، به نام «مرگ، رابطه‌ی جنسی و پول» شناخته می‌شود، آنا سیل آمریکایی است. او که توانسته جوایز استودیو WNYC را از آن خود کند، از سال 2014 پروژه‌ای را آغاز کرده و مصاحبه‌هایی را انجام داده است که در آن بیان می‌کند: «در زندگی موضوعاتی وجود دارند که ما در مورد آن‌ها زیاد فکر می‌کنیم، بنابراین باید درباره‌ی آن‌ها بیشتر هم صحبت کنیم.». این نویسنده و خالق پادکست‌های تأثیرگذار، سال‌ها در رادیوی عمومی به پوشش اخبار سیاسی نیز مشغول بوده است.

در بخشی از کتاب گفتن ناگفتنی‌ها می‌خوانیم

در اتاق معاینه‌ی ضدعفونی‌شده‌ای در بیمارستان کایزر اوکلند نشسته‌بودم و پزشک زنان و زایمانِ مردی به من توضیح می‌داد که چطور پس از زایمان با همسرم رابطه‌ی زناشویی داشته باشم. بااینکه از خجالت دوست داشتم زمین دهان باز کند و مرا ببلعد اما چشم از نگاه جدی او برنمی‌داشتم.

یک سال بعد از تولد اولین فرزندم برای خارج کردن کپسول ضدبارداری از بازویم به مطب دکتر مراجعه کردم. خنده‌دار بود اما در این چند ماه اخیر اصلاً نیازی به وجود آن نبود. انتظار نداشتم در پایان بحثی که بدون مقدمه و از جانب پزشک مردی شروع شده بود که به‌تازگی با او آشنا شده بودم، با سؤالاتی در مورد تعداد رابطه‌ای که پس از زایمان با همسرم داشتم و احساس خودم درباره‌ی آن‌ها مواجه شوم. اما لحن صحبت دکتر همدلانه و محترمانه بود. سپس با به‌ کار بردن کلماتی مثل «زمان‌بندی» «بازتعریف نزدیکی» و «افزایش سن» به‌خوبی مرا راهنمایی کرد. خدا می‌داند که چقدر دلم می‌خواست این بحث تمام شود، اما پا پس نکشیدم و ادامه دادم. زیرا از طرفی از صراحت و روراستی او در این زمینه خوشم آمده‌ بود و از طرف دیگر او بین حرف‌هایش به‌صورت گذرا به پادکست من اشاره کرده بود. درنتیجه اگر در آن شرایط دست و پای خودم را گم می‌کردم برای وجهه‌ی پادکستم خیلی بد می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
مرگ
رابطه‌ی زناشویی
پول
خانواده
هویت
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب گفتن ناگفتنی‌ها: گفت‌وگوهایی که معمولا انجام نمی‌دهیم
نویسنده
مترجم ‬بهاره ‬مظاهری
ناشر چاپی انتشارات بذر خرد
سال انتشار ۱۴۰۱
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۲۵۲
زبان فارسی
شابک 978-622-7758-84-9
موضوع کتاب کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۵۰۰ ت – 5.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما