جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6916 |
تاریخ انتشار : 23 مهر 1401 - 8:53 | ارسال توسط :
843 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

کتاب گرامافون: مجموعه داستان معرفی کتاب گرامافون: مجموعه داستان کتاب گرامافون اثر روحیه طرزمنی و عزت ‌الله جامعی ندوشن است. داستان‌‌های این اثر براساس واقعیت نوشته ‌شده‌اند و قرار است زندگی دختری به نام سونا را برای خواننده تعریف کنند. درباره‌ی کتاب گرامافون سونا دختر کوچولویی است که از هر نظر ویژه و متفاوت است. […]

کتاب گرامافون: مجموعه داستان

معرفی کتاب گرامافون: مجموعه داستان

کتاب گرامافون اثر روحیه طرزمنی و عزت ‌الله جامعی ندوشن است. داستان‌‌های این اثر براساس واقعیت نوشته ‌شده‌اند و قرار است زندگی دختری به نام سونا را برای خواننده تعریف کنند.

درباره‌ی کتاب گرامافون

سونا دختر کوچولویی است که از هر نظر ویژه و متفاوت است. از بیرون زیباترین است و از درون، باهوش‌ترین و مؤدب‌ترین و مهربان‌ترین. ممکن بود کسی سونا را دوست نداشته ‌باشد و به او حسادت کند، اما هیچ‌کس نمی‌توانست او را نادیده بگیرد یا از یاد ببرد. از بد ماجرا، دو نفر از کسانی که به سونا از همه بیشتر حسادت می‌کردند، برادرانش بودند. برادران شرور سونا همیشه منتظر زمانی بودند که بتوانند این همه محبتی که به سونا شده‌است را تلافی کنند اما نمی‌دانستند که سونا قوی‌تر از این صحبت‌ها است.

در سیزده داستان کوتاه از کتاب گرامافون از کودکی سونا و تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که به او گذشت می‌خوانیم. داستان این بخش از زندگی سونا را روحیه طرزمنی و عزت ‌الله جامعی ندوشن در سال 1395 و به همت نشر آواژ منتشر کردند. هدف آن‌ها این بوده ‌است که از این قهرمان واقعی روزهای سخت زندگی بگویند و برای همه یادآوری کنند که شجاعت انسان است که علی‌رغم تمام سختی‌ها و شرارت‌ها از او قهرمان می‌سازد.

کتاب گرامافون برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فارسی از مطالعه‌ی اثر حاضر لذت می‌برند. همچنین کتاب گرامافون محبوب افرادی خواهد بود که به خاطرات و زندگی‌نامه‌ها علاقه دارند.

با نویسندگان کتاب گرامافون بیشتر آشنا شویم

کتاب گرامافون اولین کتاب روحیه طرزمنی است. او پیش از این سابقه بازیگری در فیلم فیلادلفی را داشته‌ است. عزت‌الله جامعی ندوشن هم بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی پرکار سینما و تلوزیون و تئاتر بوده ‌است که تا مدت‌ها به دور از چشم خانواده به همه‌ی این فعالیت‌ها پرداخته، چرا که خانواده‌اش موافق با این تصمیم نبودند.

در بخشی از کتاب گرامافون می‌خوانیم

بعدازظهری بود از روزهای سال چهل یا چهل و یک و سونای قصه ما، چهار یا پنج سال بیشتر نداشت و کودکستان می‌رفت. کودکستان و دبستان شهرام واقع در یکی از کوچه پس کوچه‌های ابتدای خیابان محل سکونت وی که آن زمان به کوزه‌گر خانه معروف بود و به خیابان اصلی منجم منتهی می‌شد.

زنگ تفریح وسط دو کلاس بود و دختران دبستانی همگی توی حیاط بزرگ مدرسه، مشغول بازی و تفریح بودند. از کلاس اولی‌ها گرفته تا کلاس ششم! عده‌ای سرسره‌بازی، تعدادی الاکلنگ و گروهی دیگر تاب‌بازی می‌کردند، این‌ها وسایل بازی مختص چهل پنجاه بچه‌ی کودکستانی بود که زمان غیبت آنان، دبستانی​ها از آن‌ها استفاده می‌کردند. عده‌ای دیگر از دخترها نیز در دسته‌های دو یا سه و چهار نفره، دست در دست هم قدم می‌زدند و یا اینکه گوشه حیاط و زیر پنجره​های بزرگ کلاس​ها ایستاده و صحبت می‌کردند، معمولاً در این ساعت از روز که تقریباً سه بعدازظهر می‌شد، کودکستانی‌ها در یک کلاس بزرگ بودند و سرگرم کشیدن نقاشی و یا درست کردن کاردستی به کمک و راهنمایی مربی، ولی آن روز برخلاف برنامه همیشگی، کودکستانی‌ها یک ساعت زودتر تعطیل شدند و با اعلام مربی وسایل خود را جمع کرده و درون کمدهای مخصوص خود گذاشتند و از کلاس بیرون آمده و قدم در کریدور بزرگ و سپس حیاط مدرسه گذاشتند تا عازم منازل خود شوند.

سونا کوچولو هم مثل بقیه همکلاسی‌هایش با لباس فرم از در بزرگ کریدور خارج شد و پس از سرازیر شدن از چهار پله کم‌ارتفاع قدم در قسمت پیاده‌روی حیاط گذاشت که به ‌پهنای چند متر تا خروجی در حیاط مدرسه با آجر فرش شده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده
سونا
روزی که باران آمد
تصادف
تیغ
عروسک
مهمان
شیر خشک
شیطنت
دیکته
شانسی
مسابقه
گرامافون
جایزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب گرامافون: مجموعه داستان
نویسنده ،
ناشر چاپی نشر آواژ
سال انتشار ۱۳۹۵
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۱۴۴
زبان فارسی
شابک 978-600-96705-6-7
موضوع کتاب کتاب‌های داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۹۰۰ ت – 5.99 یورو

خرید کتاب الکترونیک

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما