جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 4264 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 - 6:44 | ارسال توسط :
1083 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

کتاب میوه خارجی رمانی دیگر از جوجو مویز نویسنده کتاب پرطرفدار من پیش از تو است. میوه خارجی کتابی با محوریت شخصیت زن‌ ها و روایت دو داستان موازی در حال و گذشته است. دانلود کتاب صوتی من پيش از تو این رمان با داستان زندگی لوتی از آوارگان جنگ جهانی دوم شروع می‌شود که در کودکی به خانواده […]

کتاب میوه خارجی رمانی دیگر از جوجو مویز نویسنده کتاب پرطرفدار من پیش از تو است.

میوه خارجی کتابی با محوریت شخصیت زن‌ ها و روایت دو داستان موازی در حال و گذشته است.

کتاب صوتی من پيش از تو

دانلود کتاب صوتی من پيش از تو

این رمان با داستان زندگی لوتی از آوارگان جنگ جهانی دوم شروع می‌شود که در کودکی به خانواده دکتر هولدن سپرده می‌شود و در کنار سیلیا، دختر خانواده هولدن که هم‌ سن اوست، رشد می‌کند و سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد.

زندگی در شهر کوچک و بی‌ جنب و جوش «مِرِم» عذاب‌ آور است و ساکنان کهنه‌ پرستش در مقابل هرگونه تغییر و تحولی از خود مقاومت نشان می‌دهند.

این دو دختر جوان مشتاق هستند تا دور از خانواده و به هر نحو ممکن  درِ دنیای جدیدی را به روی خود بگشایند. بدین ترتیب وقتی گروهی سنت‌ شکن از لندن می‌ آید و در عمارت آرکیدیا ساکن می‌شود، با دو شیوه‌ جدید از زندگی آشنا می‌ شوند.

با این حال عشقی که پس از آن در قلب لوتی جوانه می‌زند، عواقبی در پی دارد و زندگی افرادی را تحت تاثیر قرار می‌ دهد و…

در مورد کتاب میوه خارجی

جوجو مویز من رو شگفت زده کرد!

چطور میشه کسی بتونه کتابی از زمان گذشته بنویسه انگار که در اون فضا زندگی کرده.

کتاب دارای سه بخش گذشته،حال و بخش پایانی بود، که هر کدوم به زیبایی نوشته شده بودند و شامل موضوعات متفاوتی بود که به زیبایی نقاط اتصالی اون ها رو به هم مرتبط می کرد.

بخش اول کتاب برای من به اندازه کتاب های کلاسیک جذاب بود، پر از رمز و راز و شخصیت هایی که هر کدوم ارزش هایی داشتن و برای رسیدن بهشون تلاش می کردن.

جدال سنتی ها و سنت شکن ها…

بخش دوم کتاب راجع به زنی که همه چیزش رو باخته و می خواد زندگی جدیدی رو شروع کنه.

این بخش برای من پر بود از شخصیت هایی که میخواستن گذشته تلخشون رو  جبران کنن. انگار تلخی گذشته مِرِم کام مردمش رو تلخ کرده و همه سعی داشتن فصل جدیدی رو شروع کنن.

داستان به هنرمندانه ترین حالت نوشته شده و شخصیت ها همه با هوشمندی و وسواس انتخاب شده بودن، که بهم ثابت کرد که چرا این کتاب جایزه بهترین رمان عاشقانه سال ۲۰۰۴ رو گرفته…

ترجمه عالی و بی نقص بود و از روان بودنش مثل همیشه لذت بردم، انگار مفتاحی بهتر از هر کسی میتونه فکر مویز رو بخونه و به نظرم انتخاب عنوان میوه خارجی هوشمندانه و دقیق بود، چون کتاب پر بود از احساسات بیگانه و میوه های ممنوعه عشق های نا فرجام…

توصیه میکنم اگر کارهای مویز رو دوست دارین، اگر کلاسیک دوست دارین و اگر دنبال موضوعی پر رمز و راز هستین این کتاب رو بخونین.

قسمت هایی از رمان

چه فایده ای دارد که آدم همه‌اش در گذشته زندگی کند؟ دارد؟چه فایده‌ای دارد که آدم به چیزهایی بچسبد که دیگر وجود ندارند.

آدم فقط باید به محاسن افراد اشاره کند. اگر بتوانی توجه دیگران را فقط به خوبی هایت جلب کنی، دیگر کسی بدی هایت را نمی بیند.

گاهی تقدیر آینده ای برای ما رقم می زند که خارج از تصور ماست. اگر می خواهیم چنین فرصتی برای تقدیر فراهم شود، همواره باید اعتقاد داشته باشیم که اتفاقات خوب رخ می دهند.

بعضی روزها فکر میکرد شاید زندگی هرگز چنین نبوده است؛ مثل وقتی که آدم خاطرات تابستان های دوران کودکی اش را به خاطر می آورد، آنها را گرم و بی پایان می بیند، شاید عشقی را به خاطر می آورد که هرگز نبوده یا شور و حالی که هرگز وجود نداشته است.

لوتی: گای! آنها آدم را درک می کنند. نمی کنند؟ چاره ای ندارند. باید قبول کنند که ما هیچ قصدی برای اذیت و آزارشان نداشتیم. تقصیر ما نیست. چون دست خودمان نبود. بود؟ گای: تقصیر هیچ کس نیست. مثل این که گاهی قرار است بعضی چیزها اتفاق بیفتند و تو هم اصلا نمی توانی با آن مقابله کنی. لوتی: متنفرم که سعادت ما روی بدبختی دیگران بنا شود، بیچاره سیلیا، بیچاره سیلیا.  گای: گاهی فکر می کردم سیلیا عاشق من نبود. عاشقِ «عاشق شدن» بود.

اطلاعات کتاب میوه خارجی

نویسنده: جوجومویز

ترجمه: مریم مفتاحی

انتشارات: آموت

تعداد صفحات: ۶۳۰

قیمت: ۳۹۰۰۰ تومان

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما