سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 5802 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 9:43 | ارسال توسط :
803 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

عرفان شرقی با آموزه‌های خود به دنبال رساندن انسان‌‌ها به شادی و آرامش است. در کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی با زندگی پاراهامسا یوگاناندا، استاد شهیر یوگا، از زبان خود او آشنا می‌شوید. این کتاب در فهرست صد کتاب برتر عرفانی در قرن بیستم قرار دارد، به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و پرفروش‌ترین […]

عرفان شرقی با آموزه‌های خود به دنبال رساندن انسان‌‌ها به شادی و آرامش است. در کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی با زندگی پاراهامسا یوگاناندا، استاد شهیر یوگا، از زبان خود او آشنا می‌شوید. این کتاب در فهرست صد کتاب برتر عرفانی در قرن بیستم قرار دارد، به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه عرفان شرقی-هندی است.

درباره کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی

یوگا هنر و ورزشی برخاسته از آموزه‌های عرفانی شرقی است که هدف از آن رسیدن به آرامش درون و شفافیت ذهن است. یوگی‌ها اساتید هنر یوگا هستند. و پاراهامسا یوگاناندا یکی از شناخته‌شده‌ترین یوگی‌ها است. کتاب سرگذشت یک یوگی (Autobiography of a Yogi) خودزندگینامه این استاد بزرگ است.

در این کتاب پاراهامسا یوگاناندا با زبانی صریح و شفاف از تجربیات الهام‌بخش زندگی خود می‌گوید: از کودکی جالب‌توجهش، برخورد با افراد مقدس و اساتید معنوی در جوانی، جستجوی آموزگاری برای خویش، ده سال آموزش دیدن توسط یک استاد بزرگ یوگا، سی سال زندگی و تدریس یوگا در آمریکا و همچنین دیدار با ماهاتما گاندی، رابیند رانات تاگور و برخی دیگر از شخصیت‌های معنوی و عرفانی شرق و غرب.

کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی نه‌تنها روایتی زیبا از زندگی عجیب و جالب نویسنده آن است، بلکه مقدمه‌ای عمیق نیز بر دانش باستانی یوگا و سنت مراقبه در آن ارائه می‌کند. روایت کتاب بسیار الهام‌بخش، سرگرم‌کننده، طنزآمیز و مملو از افراد خارق‌العاده است. داستان شگفت‌انگیز زندگی پاراهامسا یوگاناندا در این کتاب بستری برای نگاهی نافذ و فراموش‌نشدنی به اسرار غایی زیست انسانی فراهم کرده است. همین امر است که کتاب سرگذشت یک یوگی را تبدیل به اثری بسیار شاخص در حوزه خود می‌کند.

با شنیدن این کتاب صوتی با قوانین ظریف اما دقیقی آشنا می‌شویم که در پس اتفاقات معمولی رومزه و اتفاقات غیرمعمولی که به آن‌ها معجزه می‌گوییم، قرار دارند. داستان زندگی پاراهامسا یوگاناندا آن‌چنان جذاب است که خواننده را تا انتها همراه خود می‌کند تا با نظریات او درباره‌ اسرار زندگی انسانی آشنا شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی

– حضور در فهرست صد کتاب برتر عرفانی قرن بیستم
– ترجمه به بیش از پنجاه زبان دنیا
– پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه عرفان شرقی-هندی

نکوداشت‌های کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی

– استیو جابز یک کتاب را همه عمر با خود حمل می‌کرد: سرگذشت یک یوگی. او این راهنمای مراقبه و عرفان را ابتدا در نوجوانی و سپس در زمان حضور در هند خوانده بود و هر سال یک بار آن را دوباره می‌خواند. (هافینگتون پست)

– داستان‌های شگفت‌انگیز زندگی پاراهامسا یوگاناندا برای خواننده الهام‌بخشند و از ابتدا تا انتهای کتاب او را سرگرم می‌سازند. (مجله یوگا)

– خواندن این کتاب برای همگان از علاقه‌مندان تازه‌کار یوگا گرفته تا افراد با تجربه در این زمینه ضروری است. (یوگی تایمز)

کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به عرفان شرقی و هندی و نیز علاقه‌مندان به ورزش یوگا از کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی آموخته و لذت زیادی خواهند برد.

با پاراهامسا یوگاناندا بیشتر آشنا شویم

پاراهامسا یوگاناندا (Paramahansa Yogananda) از مشهورترین اساتید یوگای جهان و یکی از مهم‌ترین معرفی‌کنندگان یوگا به غرب است. او در طول زندگی خود افراد بسیاری را با مراقبه، یوگا و هنر زندگی متعادل معنوی و عرفانی آشنا کرد. او موسس انجمن خودشناسی بود که آموزه‌های او را در سرتاسر جهان منتشر می‌کرد. از یوگاناندا تالیفات زیادی باقی مانده است که کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی پرفروش‌ترین آن‌ها است. مطالعه‌ آثار او میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان با مراقبه در یوگا و حقایق مشترک میان ادیان مختلف جهان آشنا ساخته است.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی می‌شنویم

برای آخرین بار به آمارمیتر، یکی از همکلاسی‌هایم، که قصد داشت تا هیمالیا همراهی‌ام کند، گفتم: «پیش از آنکه درس شروع شود، به بهانه‌ای کلاس را ترک کن. درشکه‌ای بگیر. توی کوچه‌ی ما جاییکه هیچ یک از افراد خانواده‌ام نتوانند تو را ببینند، بیا و آنجا بایست.»

روز بعد را برای عظیمت‌مان انتخاب کرده بودیم. می‌بایست اقدامات احتیاطی را به جا می‌آوردیم، چون برادرم آناتا چشم از من برنمی‌داشت. او مصمم بود هرگونه برنامه‌ی فرارم را که معتقد بود دست از سرم برنمی‌دارد، خنثی کند.

آن طلسم همچون مخمری معنوی با زبانی خاموش، درونم سرگرم کار بود. امیدوار بودم درمیان برف‌های هیمالیا استادی را بیابم که چهره‌اش اغلب در مشاهداتم پدیدار میشد. اکنون خانواده‌مان ساکن کلکته بود، زیرا پدر برای همیشه به آنجا انتقال یافته بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما