جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6988 |
تاریخ انتشار : 29 مهر 1401 - 9:00 | ارسال توسط :
519 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه معرفی کتاب ستارگان بین خورشید و ماه کتاب ستارگان بین خورشید و ماه نوشته‌ی لوسیا جانگ و سوزان مک کلیلند خاطرات واقعی زنی پناهجو، اهل کره‌ی شمالی است که با فرار از این کشور سعی می‌کند جان خود و خانواده‌اش را نجات دهد و به آرزویش یعنی یک زندگی […]

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

معرفی کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه نوشته‌ی لوسیا جانگ و سوزان مک کلیلند خاطرات واقعی زنی پناهجو، اهل کره‌ی شمالی است که با فرار از این کشور سعی می‌کند جان خود و خانواده‌اش را نجات دهد و به آرزویش یعنی یک زندگی معمولی و ساده دست پیدا کند.

درباره‌ی کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه (Stars Between the Sun and Moon) اثر مشترک لوسیا جانگ (Lucia Jang) و سوزان مک کلیلند (Susan McClelland) داستان حیرت‌انگیز زنی اهل کره‌ی شمالی را روایت می‌کند که برای نجات خود و خانواده‌اش از این کشور می‌گریزد. زندگی‌نامه‌ی این زن در عین غم‌بار بودن بسیار خواندنی و قابل‌توجه است. او بعد از فرار از کره‌ی شمالی، توسط قاچاقچیان انسان به چین برده می‌شود و سرانجام، از زندان و اردوگاه کار اجباری جان سالم به در می‌برد و پناهجو می‌شود. کتاب ستارگان بین خورشید و ماه داستان جذاب زندگی این زن شجاع را روایت می‌کند.

در کتاب ستارگان بین خورشید و ماه آمده است که لوسیا جانگ در دهه‌ی هفتاد در خانواده‌ای معمولی در کره‌ی شمالی به دنیا آمد. والدین او کارگر کارخانه بودند و با جیره‌ی غذایی اندکی که داشتند روزگار می‌گذراندند. با این حال، جانگ هر شب قبل از خواب تصویر رهبر بزرگ کره‌ی شمالی را به دقت با دستمال تمیز می‌کرد و بعد از این کار در مقابل تصویر تعظیم می‌کرد و می‌گفت: «متشکرم، پدر!».

او در ادامه درگیر یک ازدواج زودهنگام با مردی بدرفتار و شراب‌خوار می‌شود و با توهم عشق به خانه شوهر می‌رود؛ غافل از اینکه این مرد پسربچه‌شان را به قیمت 300 وون و دو صابون می‌فروشد. در همین حین، رهبر کره‌ی شمالی می‌میرد و پسرش جانشین او می‌شود. در کتاب ستارگان بین خورشید و ماه اوضاع و احوال کره‌ی شمالی در این دوره به خوبی روایت شده است. کره‌ی شمالی به مدت یک دهه درگیر قحطی بزرگی می‌شود و بیش از یک میلیون نفر در این شرایط اسفناک جان خود را از دست می‌دهند. جانگ که دیگر امیدی به بازگرداندن فرزندش ندارد، تمام تلاش خود را می‌کند تا والدین و خواهر و برادرهایش از قحطی جان سالم به در ببرند. در ادامه به مرز چین و کره‌ی شمالی می‌رود و آنجا با قاچاقچیان انسان سر و کار پیدا می‌کند. در نهایت او به همراه نوزادش، در حالی که او را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده بود، از رودخانه عبور می‌کند و برای همیشه از کره‌ی شمالی می‌گریزد. خاطرات لوسیا جانگ حقیقتاً تکان‌دهنده و غم انگیز است؛ اما انگیزه و اراده‌ی فوق‌العاده او برای زندگی شایسته تقدیر است. جانگ با نمایش خیره‌کننده‌ای از عشق و شجاعت از موانع سر راهش عبور و سرانجام از تاریکی نجات می‌یابد…

نکوداشت‌های کتاب ستارگان بین خورشید و ماه

– اثری بسیار تیره‌وتار و در عین حال خیره‌کننده… با تمام این‌ها غریزه‌ی بقا و هوش جانگ ما را شگفت‌زده می‌کند. در عین حال در کتاب ستارگان بین خورشید و ماه، تغییر جانگ از معتقدِ وظیفه‌شناس به مرددِ شکاک به طرز ماهرانه‌ای ترسیم شده است. (Quill & Quire)

– خاطرات حیرت‌انگیز لوسیا جانگ از بقای ظالمانه‌ترین رژیم جهان آنقدر گیرا، قدرتمند و قابل‌توجه است که قدرت امید را حتی در ظلمانی‌ترین کشور‌ها نشان می‌دهد. خواندن کتاب ستارگان بین خورشید و ماه گزینه‌ای ضروری برای هر کسی است که به حقوق زنان، و بالاتر از همه، حقوق بشر تعهد دارد. (رندال باران-چونگ، مدیر اجرایی HanVoice)

– جانگ به طور مستقیم تحلیلی از نیروهای سیاسی درون کره‌ی شمالی یا فشارهای وارده بر مردم این کشور ارائه نمی‌کند، اما سوالاتی شبیه به این را مطرح می‌کند که چرا مقامات حزب گونه‌های سرخ و گلگون دارند در حالی که پوستِ صورتِ کارگرانِ عادی در اثر سوءتغذیه سیاه شده است. داستان جانگ و یافته‌های کمیسیون سازمان ملل یک نابه‌سامانی واقعی را آشکار می‌کند؛ کتاب ستارگان بین خورشید و ماه اظهارات قدرتمندی است در خصوص مرگ انسانیت در سایه‌ی قدرت. (Winnipeg Free Press)

کتاب ستارگان بین خورشید و ماه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی آثار ژانر زندگی‌نامه و به طور خاص کتاب‌های مربوط به حال‌وروز مردم کره‌ی شمالی و اوضاع این کشور آسیایی علاقه‌مند هستید، کتاب ستارگان بین خورشید و ماه را بخوانید.

با لوسیا جانگ و سوزان مک کلیلند بیشتر آشنا شویم

لوسیا جانگ زنی است که همراه با نوزاد خود از کره‌ی شمالی گریخت و در حال حاضر با دو فرزندش در تورنتو زندگی می‌کند. او به کمک سوزان مک کلیلند نویسنده و روزنامه‌نگار کانادایی داستان زندگی خود را نوشته است. همچنین داستان زندگی او اخیراً در قالب یک مستند از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد. سوزان مک کلیلند جوایز زیادی را از آن خود کرده و نوشته‌هایش در نشریات بین‌المللی مختلفی به چاپ می‌رسند. او جایزه‌ی رسانه‌ای عفو بین‌الملل را در سال 2005 دریافت کرد. آثار او در 35 کشور مختلف در جهان منتشر شده است. از جمله برجسته‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «ستارگان بین خورشیده و ماه»، «گاز انبه»، «داستان دو نازنین» و «همه‌ی شهاب‌سنگ‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ستارگان بین خورشید و ماه می‌خوانیم

اگر می‌خواستید بیش از چند ایستگاه از شهر خارج شوید، باید از دفتر دولت محل کارتان اجازه کسب می‌کردید. هر زمان که می‌خواستیم به ملاقات پدربزرگ و مادربزرگمان در هوئریونگ برویم یا به دیدار دوستان خانوادگی‌مان که در مناطق دیگر زندگی می‌کردند، با گرفتن این مجوز به مشکل برمی‌خوردیم زیرا هر محلِ کار فقط اجازه داشت تعداد خاصی مجوز صادر کند. آن زمان مردم زیادی متقاضی گرفتن مجوز بودند تا به شهرهای دیگر بروند و قاچاقی مبادلۀ کالا کنند و غذا بیابند. بدون پارتی‌بازی یا رشوه‌دادن به کارمند دفتر دولت محال بود بتوان مجوز سفر گرفت.

در آن دوره من کفش‌های کهنه، شلوارها و پلیورهایمان را در مناطق روستایی با کلم و شلغم دادوستد می‌کردم. غذای کمی در شهر خودم باقی مانده بود. چاره‌ای نداشتم و مجبور بودم پنهانی سوار قطار شوم. ایستگاه‌های قطاری که قبلا در آن‌ها دو نگهبان مجوزها را وارسی می‌کردند، حال چهار نگهبان داشتند. آن‌ها از انتهای قطار شروع به بررسی مجوزها می‌کردند.

همیشه تعداد زیادی از مسافرانْ غیرقانونی سوار قطار می‌شدند. مردها و زن‌هایی که هنوز برای دولت کار می‌کردند می‌کوشیدند حفظ ظاهر کنند. موهای شکننده‌شان را با روغنْ صاف و نرم می‌کردند و یونیفورم‌هایشان را می‌شستند و اتو می‌کشیدند. برخی دیگر که پارتی یا پول داشتند و می‌توانستند مرتب مجوز سفر بگیرند با ظاهری تمیز و اعتمادبه‌نفسی بالا در قطار حضور داشتند، اگرچه آن‌ها هم به‌منظور دادوستدِ غیرقانونی سفر می‌کردند. افرادی همچون من که مجوز نداشتند باید می‌ایستادند. پاها و زیرناخن‌های کثیف، موهای گره‌خورده‌ و کوله‌های بزرگ‌مان که از لباس‌های کهنه دوخته بودیم، دستمان را رو می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب ستارگان بین خورشید و ماه
نویسنده ،
مترجم سارا حسینی معینی
ناشر چاپی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۳۱۲
زبان فارسی
شابک 978-600-253-508-5
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۷۵۰۰ ت – 8.99 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما