جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7621 |
تاریخ انتشار : 28 آذر 1401 - 7:56 | ارسال توسط :
890 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

کتاب آن سوی جنایات واقعی!: دانشنامه‌ای از جرم و جنایت‌های واقعی معرفی کتاب آن سوی جنایات واقعی!: دانشنامه‌ای از جرم و جنایت‌های واقعی کتاب آن سوی جنایات واقعی! نوشته‌ی شارلوت گریج و همکارانش روایتی از وحشتناک‌ترین پرونده‌های جنایی در طول تاریخ است. در این اثر روایت‌هایی از جنایات هولناک نظیر قتل‌های زنجیره‌ای و تجاوز را […]

کتاب آن سوی جنایات واقعی!: دانشنامه‌ای از جرم و جنایت‌های واقعی

معرفی کتاب آن سوی جنایات واقعی!: دانشنامه‌ای از جرم و جنایت‌های واقعی

کتاب آن سوی جنایات واقعی! نوشته‌ی شارلوت گریج و همکارانش روایتی از وحشتناک‌ترین پرونده‌های جنایی در طول تاریخ است. در این اثر روایت‌هایی از جنایات هولناک نظیر قتل‌های زنجیره‌ای و تجاوز را می‌خوانیم که هر کدام در نوع خود رعب‌آور و قابل‌توجه است.

درباره‌ی کتاب آن سوی جنایات واقعی!

کتاب حاضر مجموعه‌ای از ماجراهای واقعی از جرم و جنایت‌های وحشتناک در طول تاریخ است. کتاب آن سوی جنایات واقعی! (The Encyclopedia of True Crime) اثر شارلوت گریج (Charlotte Greig) به‌همراه پل رولند (Paul Roland)، جو اسمیت (Jo Durden Smith)، جان مارلو (John Marlowe) و کارِن فارینگتون (Karen Farrington) است که اولین بار در سال 2008 منتشر شد. نسخه‌ی فارسی این اثر با ترجمه‌ی مژگان اصلیان به‌همت انتشارات آنا پل در سال 1400 به چاپ رسید.

در کتاب آن سوی جنایات واقعی! خلاصه‌ای از پرونده‌های تکان‌دهنده‌ای می‌خوانیم که عاملان آن‌ها با قساوت تمام به تکرار جرم و جنایت خود مشغول بودند. در بین این مجرمان نقاط مشترک زیادی به چشم می‌خورد؛ برخی از آن‌ها دوران کودکی خوبی نداشته‌اند یا در برهه‌ای از زندگی‌شان مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها بعد از یک بیماری یا ضربه به سر مرتکب قتل شده‌اند. اما شاید آنچه بین همه‌ی قاتلان قتل‌های زنجیره‌ای مشترک است، این جمله معروف باشد که «قتل پایانی ندارد». قاتلان چنین قتل‌هایی به ارتکاب جرم ادامه می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها از انجام این کار به وجد می‌آیند. زندگی مخفی و داشتن ساعات کاری خاص از دیگر ویژگی‌های قاتلان حرفه‌ای به حساب می‌آید.

خواندن کتاب آن سوی جنایات واقعی! پرسش‌های زیادی را در ذهن مخاطب برمی‌انگیزاند. چطور ممکن است آدمی به این درجه از قساوت و خباثت برسد که انسان‌های بی‌گناه را به وحشتناک‌ترین شکل ممکن و در نهایت خشونت به قتل برساند؟ در این کتاب آمده است برخی از قاتلان اندام‌های قربانیان خود را جدا می‌کردند و در برخی موارد آن‌ها را با قساوت تمام می‌خوردند. تجاوز به بدن قربانی‌ها از دیگر مواردی است که در این قبیل جنایات به چشم می‌خورد. علاقه به خشونت و خون‌ریزی موجب می‌شود قاتل به ارتکاب قتل اعتیاد پیدا کند و کار خود را مخفیانه و به دور از به‌جای‌گذاشتنِ هیچ ردی ادامه دهد.

در یکی از پرونده‌های مطرح‌شده در این کتاب، زن و شوهری با هم به قتل‌های زنجیره‌ای اقدام می‌کردند. آن‌ها حتی به دختر خودشان هم رحم نکردند و بعد از اینکه دخترشان راجع به اقدامات آن‌ها به دوستانش چیزهایی گفته بود، او را به قتل رساندند و جسدش را در باغ خانه دفن کردند. این زن و شوهر از جوانی یک روسپی‌خانه‌ی مخفی در زیرزمین خانه‌شان داشتند و دختران جوان را برای اقدامات جنسی خشونت‌آمیز و سپس به قتل رساندن آن‌ها به زیرزمین می‌کشاندند. پس از برملا شدن راز جنایت آن‌ها، جسد دوازده نفر در زیرزمین این خانه کشف شد.

کتاب آن سوی جنایات واقعی! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به ژانر جنایی و آثار زندگی‌نامه‌ای مناسب است. اگر شما هم به خواندن داستان‌های جنایی و روایی علاقه دارید، کتاب آن سوی جنایات واقعی! را بخوانید.

با شارلوت گریج بیشتر آشنا شویم

شارلوت گریج نویسنده‌ی آمریکایی‌ست که تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی تاریخ فکری گذرانده است. او حرفه‌ی نویسندگی را به‌صورت آزاد آغاز کرد و در ادامه سردبیری و نویسندگی مجلات معتبری از جمله گاردین را بر عهده گرفت. شارلوت گریج نخستین کتاب خود را در سال 1989 نوشت. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «آن سوی جنایات واقعی!»، «قاتلان قتل‌های زنجیره‌ای و سایکوپت‌ها» و «شرورانه‌ترین قاتلان زنجیره‌ای جهان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آن سوی جنایات واقعی می‌خوانیم

شاید اگر فردی مهم در جهان بودم، اولین اقدام ساختن زندان بود، اما زندان نه برای حبس کردنِ مجرمانی که چون فریادشان به گوشِ دنیا نرسیده است، مرتکب به جرم و جنایت‌هایِ نابخشودنی شدند، بلکه مرکزی برای کمک به آن‌ها و نشان دادنِ صورتِ زیبایی از دنیا، چرا که ممکن است آن‌ها زمان ورود به این دنیا با تاریکی محض روبرو بودند و این تولد نه تنها شروع بوده است بلکه از همان ابتدا پایانِ تلخ را رقم زده، بنابراین وقتی احساسِ پایان داشته باشی دیگر چه انگیزه‌ای برای یافتنِ مسیر سبز در زندگی وجود خواهد داشت؟

کاترین لیندزکوگ در کتاب «تظاهر، فریب، و کلاهبرداری» به ده توصیه‌یِ ویکتور لوستیگ (کلاهبرداری که دو بار برج ایفل را فروخت) اشاره می‌کند که می‌تواند بیانگر بخشی از فکر‌های او باشد و چه بسا ما نیز بهتر است این‌گونه رفتار کنیم:

«شنونده صبوری باش، تند حرف نزن، سریع مخالفت نکن! هرگز با بی‌حوصلگی به دیگران نگاه نکن و بگذار دیگران عقاید سیاسی خود را بگویند، سپس با آن‌ها موافقت کن. اجازه بده دیگران عقاید مذهبیِ خود را بگویند و نقاط مشترک را عامل تشابه خودت با آن‌ها بدان. درباره مسائل جنسی با هیچ‌کس صحبت نکن مگر فردی که به او علاقه‌مندی. هیچ‌گاه درباره زندگی خصوصی دیگران فضولی نکن، آن‌ها خودشان به تو خواهند گفت و هرگز درباره بیماری حرف نزن، مگر برای کسی که می‌خواهد به تو توجه و کمک کند. مشاهده‌گر صبوری باش.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
«قتل هرگز پایانی ندارد»
الیزابت باتوری
آندری چیکاتیلو
فریتس هارمن
جفری دامر
تد باندی
آلبرت دسالوو
جان وین گیسی
جک قاتل
ادموند کمپر
بلا کیس
پدرو آلونسو لوپز
ولاد سوم، دراکولا
کارل پانزرام
آیلین وورنوس
جورج هنارد
«سرقت-دزدان حرفه‌ای»
دی بی کوپر
جاناتان وایلد
دزدان برینکز مات
آنتونی سالرنو، (پینو) لقب «تونی چاقه»
سارقان بزرگ قطار
ویلی ساتن
بوچ کسیدی و ساندنس کید
تشخیص پزشکی قانونی: دنبال کردن سرنخ
فِرِد و رزماری وست
گری ریدگوی
بایرون دلا بکویت
دنیس رابیت
لوئیس فلتس
قاتل چوب‌ تراش
کلیفورد ایروینگ
استنلی کورنت
لی هاروی آسوالد
یوزف منگِله
او. جی. سیمپسون
گانگسترها، اوباش‌ها، و قانون شکن‌ها: در حال فرار با بسته
آل کاپون
جورج کِلی
جان گاتی
لاکی لوچانو (لوچیانو خوش‌شانس)
دوقولو‌های کِرای
جان دلینجر
بانی و کلاید
نِد کِلی
کلاهبرداران و جاسوسان: جرم یقه سفید
فرانک آباناله
آلدریچ هیزن آمس
هان فان میخه‌رن
مارک هافمن
سی. بویس و آ. د لی
کلاوس فوکس
ویکتور لوستیگ
حلقه جاسوسان کمبریج (چهار دوست کمبریجی)
مارتین فرانکل
المیر دو هوری
بارون‌های مواد مخدر: معامله با مرگ
پابلو اسکوبار
هاوارد مارکس
جورج یونگ
برادران آرلانو – فلیکس
مایر لانسکی
ترورها: اثبات یک هدف
مارتین لوتر کینگ
جان لنون
مهانداس گاندی (مهاتما گاندی)
جیووانی فالکونه
آبراهام لینکلن
جانی ورساچه
تزار الکساندر دوم
لئون تروتسکی
پشتِ میله‌ها: آخرِ خط
ژاک مِسرین
اریک رودولف
جزیره شیطان
پاپیون
فرهنگِ زندان
برزیل
ایالات متحده
آفریقای جنوبی
ایرلند شمالی
جوزف ریوردان
جک شپرد
شورش‌های زندان
آتیکا
سان تافه
زندان استرنجویز
فریمانتل
آلکاتراز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب آن سوی جنایات واقعی!: دانشنامه‌ای از جرم و جنایت‌های واقعی
نویسنده ، ، ، ،
مترجم مژگان اصلیان
ناشر چاپی انتشارات آناپل
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۳۸۴
زبان فارسی
شابک 978-622-97810-3-6
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۵۰۰ ت – 9.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما