سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-05
کد خبر: 5893 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 12:03 | ارسال توسط :
779 بازدید
0
12
ارسال به دوستان
پ

در کتاب آداب روزانه نوشته میسن کاری روند زندگی روزانه 161 نفر از چهره‌های تاثیر گذار و  مهم در هنر، ادبیات، فلسفه و علم جمع آوری شده و به شما نشان می دهد که شخصیت‌های مولد و تاثیرگذار دنیا در طول شبانه‌روز چه کارهایی می‌کرده‌اند.

در کتاب آداب روزانه نوشته میسن کاری روند زندگی روزانه 161 نفر از چهره‌های تاثیر گذار و  مهم در هنر، ادبیات، فلسفه و علم جمع آوری شده و به شما نشان می دهد که شخصیت‌های مولد و تاثیرگذار دنیا در طول شبانه‌روز چه کارهایی می‌کرده‌اند.

درباره کتاب آداب روزانه:

اگردوستدار دانستن برنامه روزانه و روند زندگی زندگی از افراد مشهور و تاثیرگذار هستید تا بتوانید برای توسعه فردی و و بهبود روند زندگیتان از آن‌ها الهام بگیرید،کتاب آداب روزانه انتخاب مناسبی برای شما است

کتاب آداب روزانه (Daily Rituals: How Artists Work) به شما کمک می‌کند تا بیش از هرچیز بتوانید برنامه‌ای روزانه برای مطالعه آن تنظیم کنید و با استفاده از مطالب متنوعی که در آن ارائه شده است، به نتایج مثبت و سازنده‌ای در سبک زندگی‌تان برسید.

این اثر همچون دانش‌نامه‌ای کوچک و مختصر است که می‌توانید با استفاده از آن خلاصه‌ای از زندگی دانشمند یا هنرمند محبوبتان را مطالعه کنید.

کتاب آداب روزانه: روز بزرگان چگونه شب مى‌شود

مهم‌ترین هدف و دغدغه اصلی نگارنده این اثر مساله‌هایی بود که بسیاری از افراد در طول زندگی‌شان با آن سر و کار دارند. برای مثال چطور می‌توان اثری شیوا و خلاقانه آفرید و هم زمان از پس مخارج زندگی هم برآمد.

آیا بهتر است تمام انرژی و وقت خود را صرف خلق اثری منحصر به فرد و خلاقانه کنیم یا آن که تنها ساعاتی از روز را به آن اختصاص دهیم؟

هنگامی که به نظر مى‌رسد براى به‌دست‌آوردن آنچه بدان امید بسته‌ایم وقت کافى وجود ندارد، کدام راه بهتر است

بعضى چیزها (مثل خواب، درآمد، نظافت خانه) را فدا کنیم یا این‌که یاد بگیریم چگونه کارهایمان را فشرده سازیم تا در کم‌ترین زمان ممکن بیش‌ترین بازده را داشته باشیم؟

پاسخ به این سولات همگی در گروه پاسخ به یک پرسش اساسی هستند. این پرسش این است که «آیا آسودگی و خلاقیت با هم سازگاری دارند یا خیر؟»

باری تضمینی وجود ندارد که بتوان برای تمامی این پرسش‌ها پاسخی قاطعانه یافت و یک رویه کل ارائه داد چراکه طرز تفکر افراد مختلف با هم تفاوت دارد و بسته به شرایط مختلف هم متفاوت عمل می‌کنند.

به هر حال تمرکز اصلی این کتاب بر برنامه روزانه کسانی بوده است که زندگی پرثمر و تاثیرگذاری داشتند.

آنچه که باید به آن توجه نمو،د، این است که زندگی روزانه با روزمرگی‌های افراد تفاوت دارد. روزمرگی درواقع بر بی‌فکری دلالت دارد اما آداب زندگی روزانه نشان دهنده بهره‌مندی هوشمندانه از فرصت‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
دابلیو. اچ. آودن
فرانسیس بیکن
سیمون دوبووار
تامس وولف
پاتریشیا هاى‌اسمیت
فدریکو فلینى
اینگمار برگمان
مورتون فلدمن
ولفگانگ آمادئوس موتسارت
لودویگ فن بتهوون
سورن کى‌یرکگور
ولتر
بنجامین فرانکلین
آنتونى ترولوپ
جین آستین
فردریک شوپن
گوستاو فلوبر
هانرى دو تولوز لوترک
توماس مان
کارل مارکس
زیگموند فروید
کارل گوستاو یونگ
گوستاو مالر
ریچارد اشتراوس
آنرى ماتیس
خوان میرو
گرترود استاین
ارنست همینگوى
هنرى میلر
اف. اسکات فیتزجرالد
ویلیام فاکنر
آرتور میلر
بنجامین بریتن
اَن بیتى
گونتر گراس
تام استاپارد
هاروکى موراکامى
تونى موریسون
جویس کارول اوتس
چاک کلوز
فرانسین پروز
جان آدامز
استیو رایش
نیکلسون بیکر
بى. اف. اسکینر
مارگارت مید
جاناتان ادواردز
ساموئل جانسون
جیمز بازوِل
ایمانوئل کانت
ویلیام جیمز
هنرى جیمز
فرانتس کافکا
جیمز جویس
مارسل پروست
سمیوئل بکت
ایگور استراوینسکى
اریک ساتى
پابلو پیکاسو
ژان پل سارتر
تى. اس. الیوت
دمیترى شاستاکوویچ
هنرى گرین
آگاتا کریستى
سامرست موام
گراهام گرین
جوزف کُرنل
سیلویا پلات
جان چیوِر
لویى آرمسترانگ
ویلیام باتلر ییتس
والاس استیونس
کینگزلى اِیمیس
مارتین اِیمیس
اومبرتو اکو
وودى آلن
دیوید لینچ
مایا آنجلو
جورج بالانچاین
ال هرشفلد
ترومن کاپوتى
ریچارد رایت
اچ. ال. منکن
فیلیپ لارکین
فرانک لوید رایت
لوئیس آى. کان
جورج گرشوین
جوزف هلر
جیمز دیکى
نیکولا تسلا
گلن گولد
لوئیز بورژوا
چستر هایمز
فلانرى اوکانر
ویلیام استایرن
فیلیپ راث
پى. جى. وودهاوس
ادیت سیتوِل
تامس هابز
جان میلتون
رنه دکارت
یوهان ولفگانگ فون گوته
فریدریش شیلر
فرانتس شوبرت
فرانتس لیست
ژرژ ساند
اونوره دو بالزاک
ویکتور هوگو
چارلز دیکنز
چارلز داروین
هرمان ملویل
ناثانیل هاثورن
لف تالستوى
پیوتر ایلیچ چایکوفسکى
مارک تواین
الکساندر گراهام بِل
ونسان ون‌گوگ
ان. سى. وایت
جورجیا اوکیف
سرگئى راخمانینوف
ولادیمیر ناباکوف
بالتوس
لو کوربوزیه
باکمینستر فولر
پاول اردوش
اندى وارهول
ادوارد اَبى
وى. اس. پریچت
ادموند ویلسون
جان آپدایک
آلبرت آینشتاین
ال. فرانک باو
کنوت هامسون
ویلا کاتر
آین رَند
جورج اورول
جیمز تى. فارل
جکسون پولاک
کارسون مک‌کالرز
ویلم دِ کونینگ
جین استفورد
دونالد بارتلمى
آلیس مونرو
یژى کوزینسکى
آیزاک آسیموف
الیور ساکس
اَن رایس
چارلز شولتس
ویلیام گاس
دیوید فاستر والاس
مارینا آبراموویچ
توایلا ثارپ
استفن کینگ
مریلین رابینسون
سال بلو
گرهارد ریشتر
جاناتان فرنزن
مایرا کالمن
ژرژ سیمنون
استفن جى. گولد
برنارد مالامود
سپاسگزارى

در باره میسن کاری نویسنده کتاب:

او نویسنده و ویراستار اهل پنسیلوانیای آمریکا و ساکن لس‌آنجلس است.

نخستین اثرش کتاب آداب روزانه است. میسن کاری (Mason Currey) از دانشگاه کارولینای شمالی فارغ التحصیل شد. او علاوه بر نویسندگی برای ده سال هم به عنوان سردبیر نشریه متروپولیس فعالیت می‌کرد.

برخی از مقاله‌ها و نوشته‌های او در نیویورکر، وال استریت ژورنال، آتلانتیک و اسلای نیز منتشر شده‌اند. همچنین او در زمینه رشد خلاقیت برای دانشجویان هنر و نویسندگان مختلف سخنرانی نموده است.

کتاب آداب روزانه در رسانه ها:

– کتابی که نمی‌شود به راحتی آن را زمین گذاشت. (The Boston Globe)

– آنچه که از مینی بیوگرافی‌های منتشر شده در این کتاب دستگیرتان می‌شود، تنوع بی‌نهایت و روند غیرقابل پیش‌بینی زندگی آن‌هاست. (وال استریت ژورنال)

– اثری که توامان لذت بخش است و روشنگری می‌کند. (Booklist)

– کتابی که شما را به مطالعه معتاد می‌کند. (Austin Kleon)

– جذاب… این کتاب به طرز جالبی نشان می‌دهد که هیچ فرمول خاصی برای تاثیرگذار بودن و تبدیل به فردی عظیم الشان وجود ندارد. بلکه همه چیز در گرو خصوصیات ویژه‌ای است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. (هافینگتون پست)

 از متن کتاب آداب روزانه :

این شاعر، مورخ، فیلسوف و نمایش‌نامه‌نویس آلمانى در اتاق کارش کشویى داشت پر از سیب‌هاى گندیده. مى‌گفت باید بوى پوسیدگى آن‌ها را احساس کند تا براى نوشتن انگیزه بیابد.

شیلر تقریبا همیشه شب‌ها مى‌نوشت، چون تحمل مزاحمت کسى را نداشت. تابستان‌ها ترجیح مى‌داد در هواى آزاد کار کند، در مجاورت خانه‌باغ کوچکش در حومه‌ى شهر ینا. یکى از نخستین زندگى‌نامه‌نویسانش جزئیات کار شبانه‌ى شیلر را چنین شرح مى‌دهد:

عادت کرده بود، حین کار شبانه، قهوه‌ى غلیظ یا شکلات شرابى روى میزش باشد، اما اغلب یک تُنگ شراب کهنه‌ى راین یا شامپاین دم دستش بود که هر از گاه خستگى‌اش را با آن‌ها در مى‌کرد. همسایه‌ها اغلب صداى بلندخوانى‌هاى پرحرارتش را در سکوت شب مى‌شنیدند.

از بلندى‌هاى آن‌سوى دره، که مشرف به خانه‌باغ کوچک شیلر بود، به‌آسانى مى‌شد داخل خانه را دید، و اگر کسى فرصت مى‌کرد از آن‌جا به تماشاى شاعر بنشیند، وى را مى‌دید که به صداى بلند سخنورى مى‌کند، در اتاقش شتابان از سویى به سوى دیگر مى‌رود و بعد ناگهان خود را روى صندلى مى‌اندازد و شروع مى‌کند به نوشتن و کمى که مى‌نویسد، لیوان کنار دستش را برمى‌دارد و لبى تر مى‌کند، گاه تا دو سه بار.

زمستان‌ها تا ساعت چهار یا حتى پنج صبح مشغول کار بود و تابستان تا ساعت سه. بعد به بستر مى‌رفت و اغلب تا نُه یا ده صبح برنمى‌خاست.

این ساعات دراز تألیف شبانه نه‌تنها به مدد قهوه، شراب، شکلات و بوى سیب گندیده، بلکه با توسل به دود و انفیه ممکن مى‌شد. احتمالاً این شب‌بیدارى‌ها خود یکى از علل مزاج بیمار و نارسایى‌هاى جسمانى همیشگى شیلر بود.

اما او نمى‌توانست از این عادت دست بردارد. تنها با به کارگیرى این شیوه بود که مى‌توانست زمانى را که لازمه‌ى خلاقیتش بود به دست آورد و از مزاحمت دیگران مصون بماند. یک بار به دوستى نوشت:

«ما از شناخت گنجینه‌ى عظیم خویش غافل بوده‌ایم، زمان. اگر از آن بهره‌ى وافى ببریم، ما را به چیزى شگرف بدل مى‌کند.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما