پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 5120 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 20:51 | ارسال توسط :
878 بازدید
0
18
ارسال به دوستان
پ

کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی نوشته‌ی مسعود صابری بهداد و سیدعلی علوی، به معرفی سبک‌های مختلف نظم و نثر در ادبیات فارسی پرداخته و برای هر یک نمونه‌ای از آثار شاعران برجسته را آورده است.

معرفی و دانلود PDF کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی

معرفی کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی

کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی نوشته‌ی مسعود صابری بهداد و سیدعلی علوی، به معرفی سبک‌های مختلف نظم و نثر در ادبیات فارسی پرداخته و برای هر یک نمونه‌ای از آثار شاعران برجسته را آورده است.

درباره‌ی کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی:

هر بخش از این کتاب با مقاله‌ای به عنوان درآمد، آغاز می‌شود و به شناخت و توصیف موضوع می‌پردازد. جهت لذت بردن و کندوکاو بیشتر، نمونه‌هایی برجسته از متون ادبی به عنوان شاخص‌هایی برای موضوع درج شده است.

کوشش شده تا در بخش پایانی، پیوست‌هایی به عنوان منابع جانبی در راستای درک و دریافت موضوعات مرتبط با زبان و ادبیات فارسی فراهم شود. همچنین بخش‌هایی به منظور کسب مهارت‌های نگارشی، اگر چه به اختصار اما دقیق و علمی طرح شده است.

کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب با توجه به نیاز روحی و عاطفی دانشجویان به­‌خصوص دوره­‌های کاردانی فنی حرفه­‌ای و با در نظر گرفتن منابع آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی آنان تدوین و بر اساس محتوا و نوع ادبی دسته­‌بندی شده است.

در بخشی از کتاب پرند پارسی: برگزیده متون ادب پارسی می‌خوانیم:

روزی از روزها ابلیس به صورت انسانی نیک خواه نزد ضحاک آمد و سخنانی فریبنده برای ضحاک نقل کرد، به گونه‌ای که ضحاک او را جزء بهترین دوستان خود به شمار آورد و دائماً همراه او بود. ضحاک به گونه‌ای فریفته‌ی ابلیس شده بود که هر آن چه را او می‌گفت بدون اندیشه می‌پذیرفت. ابلیس روزی نزد ضحاک آمد و به او گفت راز مهمی را می‌خواهم با تو در میان گذارم ولی قبل از آن بایستی با من پیمان ببندی که این راز را کسی نفهمد و چون ضحاک قول داد که به پیمان وفادار می‌ماند ابلیس کشتن پدرش، مرداس را به ضحاک پیشنهاد داد و در نتیجه ضحاک تسلیم وسوسه‌های ابلیس شد و در پی موافقت او، اهریمن پدرش، مرداس را در چاه سرنگون کرد و به پادشاهی رسید.

ابلیس بعد از کشتن مرداس، خود را به صورت جوانی شایسته و کارآمد درآورد و آشپز مخصوص ضحاک شد و هر روزی برای او غذایی گوارا درست می‌کرد و آن گاه روزی تقاضا کرد در برابر این کارهای ارزشمند دو کتف ضحاک را ببوسد، در جای بوسه‌های اهریمن دو مار بسیار سیاه رویید که ضحاک به سبب اذیت و آزار ماران در عذاب بود.

شیطان این بار در لباس پزشکی ظاهر شد و به او گفت: که باید روزانه مغز سر دو جوان را به ماران بدهد تا آسوده باشد. از سوی دیگر جمشید، پادشاه ایران گمراه شده و ادعای خدایی کرد و در نتیجه ایرانیان از جمشید دور شده و به ضحاک پیوستند و او که سالیان طولانی در انتظار این فرصت بود به ایران تاخت و جمشید فرار کرد و ضحاک به مدت هزار سال بر تخت شاهنشاهی ایران نشست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما