جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 4805 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 - 19:01 | ارسال توسط :
1010 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

شما در کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین و زیباترین سخنان و مناجات برگزیده‌ی خواجه عبدالله انصاری را بخوانید. این مناجات‌ها به کوشش مهدی تمیزی انتخاب و با زبان ساده‌تر و روان‌تری بازنویسی شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار

معرفی کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار

شما در کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین و زیباترین سخنان و مناجات برگزیده‌ی خواجه عبدالله انصاری را بخوانید. این مناجات‌ها به کوشش مهدی تمیزی انتخاب و با زبان ساده‌تر و روان‌تری بازنویسی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار:

ادبیات فارسی ایران تاریخی هزار و صد ساله دارد و هزاران شاعر و اندیشمند و ادیب در طی سالیان دراز آثار زیبایی را به یادگار گذاشته‌اند. خواجه عبدالله انصاری از بزرگ‌ترین عارفان و مشاهیر ایرانی، عالمی بزرگ و عارفی برجسته در ادبیات ایران است که بیشتر با نام‌های پیر هرات یا پیر انصار شناخته می‌شود.

خواجه عبدالله انصاری (Abu Isma’il Al-Harawee) از پیشگامان نثر مسجع در ایران است که خاص و عام نیز به مناجات‌های عاشقانه و شورانگیز وی علاقه‌ی بسیار دارند. وی تحولی شگرف در ادبیات فارسی ایران و مخصوصاً نثر مسجع و آهنگین ایجاد کرده‌ که هر فردی با خواندن متون نغز و مناجات‌های بی‌مانندش به وجد می‌آید.

حال مهدی تمیزی از روی کتاب مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری، این کتاب را بازنویسی کرده است تا شما بتوانید با زبانی ساده‌تر نثرهای فارسی آن را مطالعه کنید و لذت ببرید.

کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن متون ادبیات فاخر فارسی و نثرهای آهنگین و مسجع علاقه‌مندید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با مهدی تمیزی بیشتر آشنا شویم:

وی کاریکاتوریست، روزنامه‌نگار، طراح گرافیک، تصویرساز، عکاس، نویسنده و پژوهشگر ایرانی‌ست که 14 کتاب در حوزه‌های طنز، تصویرگری و پژوهش هنر روانه‌ی بازار کرده‌ است. مهدی تمیزی در بازنویسی ساده و روان و تصویرسازی متون قدیمی نیز فعالیت دارد. کتاب‌های «طنز و شوخ طبعی در کشکول شیخ بهایی» و «راپورت ملوکانه» از دیگر کتاب‌های بازنویسی‌شده‌‌ی او از متون قدیم است.

در بخشی از کتاب چندین نوشته کوتاه برای آن مهربان بردبار می‌خوانیم:

الهی! یاری تو کوه است و بخشش تو دریاست
کوه کِی فرسوده شود
و دریا کِی کاستی یابد؟ یاری تو را چه کسی جست‌وجو کرد
و بخشش تو را چه کسی خواست؟!
پس شادی یکی‌ست که دوست یکتاست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما