پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 8078 |
تاریخ انتشار : 05 اسفند 1401 - 11:24 | ارسال توسط :
729 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

کتاب نگران نباش “نگران نباش” رمانی است به قلم “مهسا محب علی”، نویسنده ی ایرانی معاصر، که توانسته جوایز ادبی متعددی از جمله “جایزه ی بهترین رمان سال 1389 از بنیاد گلشیری” را برای نویسنده به ارمغان بیاورد و همچنین “برنده ی دهمین دوره جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات” شود. توجه خوانندگان و منتقدین به […]

کتاب نگران نباش

“نگران نباش” رمانی است به قلم “مهسا محب علی”، نویسنده ی ایرانی معاصر، که توانسته جوایز ادبی متعددی از جمله “جایزه ی بهترین رمان سال 1389 از بنیاد گلشیری” را برای نویسنده به ارمغان بیاورد و همچنین “برنده ی دهمین دوره جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات” شود. توجه خوانندگان و منتقدین به این رمان آنچنان بالا بود که در فاصله ی زمان دو ساله که از چاپ نخست آن گذشته بود، بیش از ده بار مورد تجدید چاپ قرار گرفت.
“نگران نباش” خواننده را به تهرانی خواهد برد که گرفتار زلزله است و شادی، دختری معتاد، داستان “نگران نباش” را روایت می کند. هر چند دقیقه یک بار لرزه ای به جان شهر و خانه ی شادی می افتد، اما برخلاف اصرارهایی که مادر و برادرش به او می کنند، شادی میلی به ترک خانه و بیرون رفتن ندارد. او تحت تاثیر موادی که تازه مصرف کرده، غرق در حال غریبی است و خیالات، کنترل ذهن او را به دست گرفته اند. واقعیت و خیال برای شادی در هم آمیخته و تصاویری که می بیند و صداهایی که می شنود، در ذهن او پیوسته با وهم و خیال همراه است. سرانجام شادی مجبور است تا خانه را ترک کند، چرا که او به مواد احتیاج دارد و باید هر چه سریع تر آن را تهیه کند.
“مهسا محب علی” در این اثر که نوعی نقد اجتماعی است، شخصیت هایی را خلق کرده که هر کدام نماینده ی نسلی هستند و دغدغه های مخصوص به خود را دارند. او وضعیت جوانان را در بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی به تصویر می کشد و این نمایش را به شیوه ای ملموس و قابل درک به انجام می رساند.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما