پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7821 |
تاریخ انتشار : 22 دی 1401 - 15:32 | ارسال توسط :
796 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

معرفی کتاب ما هماهنگ شده ایم اثر کای اشتریتماتر

کتاب ما هماهنگ شده ایم

پیشرفت بی‌سابقۀ فناوری از میل چین به سرکوب حمایت می‌کند. با وجود شناسایی چهره و صدا، ردیابی با جی‌پی‌اس، داده‌های ابررایانه‌ها، شنود تمام تماس‌های تلفنی، نظارت بر استفاده از اپلیکیشن‌ها و میلیون‌ها دوربین امنیتی کیفیت بالا، شهروندان چینی نمی‌توانند چیزی را از مقامات پنهان کنند. تراکنش‌های تجاری، شامل تحویل غذا و خریدهای آنلاین، همراه با اطلاعات زیست‌سنجی و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در پایگاه‌ داده‌های بزرگی ذخیره می‌شوند. دوربین‌ها (چنان پیشرفته‌اند که می‌توانند فردی را در میان جمعیت ٦٠,٠٠٠ نفری ورزشگاه شناسایی کنند) با اسکن چهره و شیوه‌های راه رفتن، تک‌تک افراد را دنبال می‌کنند. در سامانۀ اعتبار اجتماعی جدید، به هر شهروند برای رفتار خوبش امتیازی می‌دهند؛ کسانی که نمرۀ بدی بگیرند، ممکن است از خرید بلیت هواپیما یا قطار تندرو و استخدام در شغل‌های به‌خصوص یا ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس خوب منع شوند.

تمامیت‌خواهی دیجیتال نه‌فقط به کمک شرکت‌های خصوصی چینی، بلکه با همدستی دولت‌ها و شرکت‌های غربی که مشتاق دسترسی به بازار عظیم چین هستند محقق شده است. در حالی که دولت‌ها دربارۀ جنگ‌های تجاری و تعرفه‌ها بحث می‌کنند، حزب کمونیست چین بر تلاش‌هایش برای صادرات فناوری نظارتی به خارج از کشور – از جمله ایالات متحده – می‌افزایند.

ما هماهنگ شده‌ایم تصویری هولناک از زندگی تحت نظارت بی‌سابقۀ دولت است – و هشداری نسبت به این‌که به بهانۀ امنیت ملی چه فجایعی می‌تواند اتفاق بیفتد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما