جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5693 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 12:36 | ارسال توسط :
1139 بازدید
0
14
ارسال به دوستان
پ

کتاب ماهی ها درشب می خوابند “کتاب ماهی ها در شب میخوابند” اثری داستانی و فوق العاده جذاب از «سودابه اشرافی» رمان نویس ایرانی است که در دهه هشتاد توانست جوایز ارزشمندی را از آن خود کند. اسودابه اشرافی در سال 1384 توانست برنده جایزه ی بهترین رمان سال را از بنیاد گلشیری از آن […]

کتاب ماهی ها درشب می خوابند

“کتاب ماهی ها در شب میخوابند” اثری داستانی و فوق العاده جذاب از «سودابه اشرافی» رمان نویس ایرانی است که در دهه هشتاد توانست جوایز ارزشمندی را از آن خود کند. اسودابه اشرافی در سال 1384 توانست برنده جایزه ی بهترین رمان سال را از بنیاد گلشیری از آن خود کند. علاوه بر این کتاب ماهی ها در شب می خوابند جایزه ی بهترین رمان مهرگان ادب سال 1382 را برنده شد.

این رمان به صورت جریان سیال ذهن به نگارش درآمده است که فضای انتزاعی و ماخولیایی آن خواننده را مسحور خود می کند. با طیف پیچیده ای از روایات در این اثر رو به رو هستیم که هرگونه پیش بینی ساده انگارانه مخاطبین را ملغا می کند.
داستان “ماهی ها در شب میخوابند” با مواجهه ی شخصیت اول رمان، طلایه، با پیغام تلفنی برادرش آغاز می شود و این تماس سبب یادآوری خاطرات گذشته برای طلایه شده که خواننده را نیز در این مرور خاطرات با خود همراه می کند.

سودابه اشرافی داستان نویس، کتابدار و مدرس زبان انگلیسی است. در دانشگاه تهران به تحصیل رشته های روزنامه نگاری و کتابداری پرداخت و بعدتر تحصیلاتش را در این دو رشته در امریکا به پایان رساند. نوشتن داستان را به صورت حرفه¬ ای از سال 1369 و با مجله¬ ی ادبی سیمرغ در امریکا شروع کرد. از همان سال ها، داستان هایش در نشریاتی چون دنیای_سخن، آدینه، گردون و بعدتر در کلک، بخارا، چیستا، زنان و عصر پنجشنبه منتشر شدند. اشرفی اولین مجموعه داستانش را با عنوان فردا می بینمت در سال 1378 در خارج از ایران و در سال 1385 در ایران (توسط نشر ورجاوند) منتشر کرد. این کتاب، از نامزدهای مجموعه داستان اول دوره ی هفتم جایزه ی ادبی هوشنگ گلشیری بوده است .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما