جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6815 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1401 - 12:05 | ارسال توسط :
614 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

کتاب علمدار مقاومت معرفی کتاب علمدار مقاومت محمدرضا بهرامی در کتاب علمدار مقاومت، وصیت‌نامه و مجموعه‌ای از خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گردآوری کرده است. همراه با هر خاطره از این بزرگوار، آیات، روایات و جملاتی از بزرگان ذکر شده که طریقت و زندگی مومنانه‌ی سردار دل‌ها را بر مبنای اسلام حقیقی نشان […]

کتاب علمدار مقاومت

معرفی کتاب علمدار مقاومت

محمدرضا بهرامی در کتاب علمدار مقاومت، وصیت‌نامه و مجموعه‌ای از خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گردآوری کرده است. همراه با هر خاطره از این بزرگوار، آیات، روایات و جملاتی از بزرگان ذکر شده که طریقت و زندگی مومنانه‌ی سردار دل‌ها را بر مبنای اسلام حقیقی نشان می‌دهد. کتاب حاضر با بیان خاطرات این شهید گرانقدر و آزاده، ارزش و جایگاه والای ایشان را به ما یادآور می‌شود.

درباره‌ی کتاب علمدار مقاومت:

ترور، واژه‌ای مخوف و وحشت‌آفرین که امروزه سلاح دست بزدلان و ترسوهایی در سطح بین‌الملل است که برای رسیدن به اهداف پلید خود از آن استفاده می‌کنند. ایران اسلامی با تقدیم بیش از هفده هزار شهید ترور، خود یکی از قربانیان بزرگ این پدیده شوم است. ترورهایی که تماما کور و از روی گمراهی و وحشی‌گری انجام شد. از کشتارهای بی‌رحمانه دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی گرفته تا ترور ناجوانمردانه سپهبد رشید اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. این شیوه تنها از عهده کسانی بر می‌آید که از حضور در میدان نبرد و رویارویی با فرزندان غیور اسلام، هراس دارند.

ایران اسلامی از بدو انقلاب تاکنون افراد ارزشمند زیادی را از دست داده است که هر کدام به مثابه تکیه‌گاه‌های اسلام بوده‌اند. از شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران امام (ره) تا شهید مطهری، شهید مفتح، شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده تا تک تک عزیزانی که به نوعی وجودشان خاری بر چشم منافقین و مستکبرین بود.

آمریکای ذلیل و زبون می‌داند که برای ملت بیدار و آگاه و بصیر ایران وجود یک گزینه است که قاطعانه پیروزی آن‌ها را تضمین کرده و آن «شهادت» است. این ملت عاشق شهادت است و آن را مقدس می‌شمارد و ملتی که شهادت دارد همه‌چیز دارد. مطمئن بودیم و هستیم که دشمنی خصمانه آمریکا و استکبار بین‌المللی با ملت ایران، پایان‌پذیر نیست و آن‌ها هر ظلمی که می‌توانستند در حق این ملت انجام دهند قطعا انجام داده‌اند و آنچه در توان داشتند بر علیه ملت مظلوم ما و دیگر ملل مستضعف دنیا به کار بسته‌اند و اگر کاری را انجام نداده‌اند، قطعا از دستشان بر نیامده است.

استکبار جهانی قطعا می‌داند که با ترورهای کور و ناجوانمردانه‌ای که انجام می‌دهد جبهه اسلام را مستحکم‌تر می‌کند و تشییع باشکوه پیکر یکی از سربازان ولی فقیه یعنی حاج قاسم عزیز، ثابت کرد که با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها اما اتحاد این مردم ناگسستنی است. یاد و خاطره همه شهدای ترور به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که در کتاب علمدار مقاومت به آن پرداخته شده ما را بصیرتر از قبل در راه اسلام، شهدا و ولایت قرار می‌دهد.

کتاب علمدار مقاومت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران مکتب حاج قاسم سلیمانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب علمدار مقاومت می‌خوانیم:

یک وقتی در هواپیما خانمی نشسته بودند کنار من، ایشان مقداری حجابشان کم بود. وقتی هواپیما بلند شد خب کمی تاخیر داشت و ما چهل دقیقه‌ای در پرواز بودیم، من داشتم با پدرم صحبت می‌کردم و ایشان هم کتاب می‌خواندند. آن خانم زیر زبان می‌گفت که همه چیزشان مشکل داره این مملکت، گله و شکایت می‌کردند. می‌گفت پروازهای‌شان هم مثل کارهای‌شان است و همیشه ما باید معطل بشویم و کلا نسبت به وضعیت کشورگله‌مند بودند. خب پرواز بلند شد و ایشان همینجور گله می‌کردند که ناگهان پدر من خم شدند که ببینند این صدای چه کسی هست، نگاهی به آن خانم کردند و کتاب خواندنشان را ادامه دادند. پرواز که بلند شد ایشان (پدرم) توی کیفشان دست کردند و چند عدد شیرینی درآوردند و به من دادند و گفتند: این‌ها را به این خانم تعارف کنید شما. من هم یک دستمال برداشتم و شیرینی‌ها را در آن گذاشتم و به ایشان تعارف کردم. آن خانم نگاهی کرد به شکل من و دید که یک خانم چادری محجبه‌ام، با یک حالتی که گویی خوشش نیامد، گفت: نه مرسی. پدر رو هنوز نشناخته بود ایشان. نمی‌دانست که ایشان آقای قاسم سلیمانی هست. چهره ایشان را ندید. نگاه نکرد که ایشان را ببیند. من هم شیرینی را بستم و گذاشتم توی دستم و آن خانم هم چند دقیقه یکبار من را نگاه می‌کرد.

خلبان پرواز آمدند و با بابا سلام علیک کردند و خوش آمد گفتند و از پدر خواستند که بروند در کابین خلبان. بابا گفتند که نه من دارم کتاب می‌خوانم و وقتی که به بابا نگاه کردند این خانم، فهمید که ایشان آقای قاسم سلیمانی هست و شوکه شده بود که ایشان نشسته کنار دست من و مثلا این خانم کی هست که کنار ایشان نشسته و شیرینی رو هم رد کرده بود و مرتب نگاه می‌کرد ببینه که آیا واقعا خود حاج قاسم هست یا بدل ایشان یا کسی دیگری یا حتی یک شوخی، چون چندین دفعه با حالت تعجب نگاه می‌کرد، بابا خم شدن و به آن خانم گفتند که حال شما خوبه دخترم؟ آن خانم خیلی شوکه شد و گفت خیلی ممنون.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی
خاطرات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب علمدار مقاومت
نویسنده
ناشر چاپی نشر بید
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۶۰
زبان فارسی
شابک 978-622-7545-58-6
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ ت – 3.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما