چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
کد خبر: 6751 |
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 9:33 | ارسال توسط :
1027 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

کتاب صوتی پدری معرفی کتاب صوتی پدری پدر بودن مسئولیت سنگینی است که در کنار محکم بودن،‌ عشقی عمیق را درون مردان شکل می‌دهد. کتاب صوتی پدری اثر کارل اوه کناوسگارد تجربیات شخصی یک پدر را از زندگی با فرزندانش به‌ تصویر می‌کشد و روایتی خواندنی از دغدغه‌های پدر بودن و صدها چالش پیش‌روی آن […]

کتاب صوتی پدری

معرفی کتاب صوتی پدری

پدر بودن مسئولیت سنگینی است که در کنار محکم بودن،‌ عشقی عمیق را درون مردان شکل می‌دهد. کتاب صوتی پدری اثر کارل اوه کناوسگارد تجربیات شخصی یک پدر را از زندگی با فرزندانش به‌ تصویر می‌کشد و روایتی خواندنی از دغدغه‌های پدر بودن و صدها چالش پیش‌روی آن است.

درباره‌ی کتاب صوتی پدری

پدری کردن بیش از آنکه نقشی در زندگی مردان باشد، یک تجربه عمیق، گاهی دشوار و البته سرشار از عشق پنهان درون قلب آن‌هاست. شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که پدر خوب بودن چه معیارهایی دارد؟ اصلاً چه کسی را می‌توان به‌عنوان یک پدر خوب معرفی کرد؟

مردان و پدران کمی را می‌یابید که حرف‌ها و زمزمه‌های درونی‌شان را به زبان بیاورند و یا مهم‌تر از آن، پس از به زبان آوردن،‌ به‌خوبی شنیده شوند. دنیای پدرانه از دغدغه‌ها و عشق‌های پنهانی تشکیل شده است که هر کسی عمق آن را درک نمی‌کند.

کتاب صوتی پدری (Fatherhood: Vintage Minis) نوشته کارل اوه کناوسگارد (Karl Ove Knausgård) روایتی واقعی و منحصربه‌فرد از تجربه‌ی پدری کردن است. کناوسگارد تجربه زیسته‌ی خودش را در جریان عادی زندگی با فرزندانش،‌ مانند رفتن به تعطیلات، کلاس موسیقی و… در کنار کارهای منزل به تصویر می‌کشد. نویسنده،‌ کتاب خود را آنقدر ساده و صمیمی نوشته است که صداقت او را از لابه‌لای خطوط کتاب درمی‌یابید.

در این کتاب تقابل علاقه‌ی بی‌انتهای یک پدر به فرزندانش و تمایل او برای داشتن یک روز آرام و بی‌دغدغه را می‌خوانید که داستان کتاب را برایتان جذاب‌تر می‌کند. پدری،‌ تصویر پررنگی از زندگی و دغدغه‌ها و عشق عمیق پدرانه را به نمایش می‌گذارد که خواندن آن برای هر کسی جذاب است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تکه‌های نیک

انتشارات کتابسرای نیک مجموعه کتاب‌هایی را با عنوان «مجموعه تکه‌های نیک» منتشر کرده که ترجمه‌ای از مجموعه‌ی وینتیج مینی انتشارات پنگوئن است. این مجموعه در تلاش است که اطلاعات مختصر،‌ خواندنی و جذابی را درباره‌ی آثار ادبی به مخاطبان ارائه کند. آثاری که در این مجموعه منتشر می‌شوند، تنوع موضوعی جذابی دارند که از انتخاب آن‌ها لذت خواهید برد. کتاب پدری از جمله آثار موجود در بخش تکه‌های نیک است.

کتاب صوتی پدری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی طرفداران زندگی‌نامه،‌ خاطرات و رمان‌های خارجی و به‌ویژه همه پدران، پیشنهاد می‌کنیم.

با کارل اوه کناوسگارد بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان مشهور نروژی که توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به آثار خودش جلب کند، کارل اوه کناوسگارد نام دارد. کناوسگارد در سال 1998 اولین رمان خودش را با نام «خارج از جهان» منتشر کرد که مورد استقبال قرار گرفت و توانست نامزد جایزهٔ منتقدان نروژی شود. این نویسنده مجموعهٔ جدید خود را که شامل شش رمان در ژانر زندگی‌نامه است، با عنوان «نبرد من» یا «مبارزه‌ی من» منتشر کرده است. مجموعه رمان‌های او بخشی از زندگی خودش را روایت می‌کنند و امروزه در سراسر جهان بسیار پرطرفدار هستند.

در بخشی از کتاب صوتی پدری می‌شنویم

هفته‌ای که مسئولیت مهدکودک با من بود، مثل هر کارمند دیگری بودم که کم‌وبیش مثل ساعت کار می‌‌کند. پیش از آن من در موسسات دیگری کار کرده بودم و خیلی زود شرایط کار دستم آمده بود. شرایطی که کارکنان، آن را با پدر و مادرهای دیگر تجربه نکرده بودند. من با لباس‌پوشاندن یا درآوردن بچه‌ها، عوض کردن پوشک و حتی در صورت نیاز، بازی با آن‌ها غریبه نبودم. البته بچه‌ها نسبت به حضور من واکنش‌های مختلفی نشان دادند. برای مثال یکی از آن‌ها که دوستی نداشت، یک پسر دراز با موی سفید بود که همیشه می‌خواست بیاید بغل من! حالا یا برایش کتاب بخوانم یا فقط همانجا بنشیند. با یکی از آن‌ها پیش از آن که بقیه بروند، نیم ساعت بازی کردم. مادرش دیر کرده بود. اما وقتی داشتیم بازی دزدان دریایی را انجام می‌دادیم، کاملا این موضوع را فراموش کرده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه

۱ دقیقه
شناسنامه

۱ دقیقه
متن پشت جلد

۳ دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه

۱۷ دقیقه
بخش یک

۲۱ دقیقه
بخش دو

۲۰ دقیقه
بخش سه

۲۰ دقیقه
بخش چهار

۱۹ دقیقه
بخش پنج

۱۷ دقیقه
بخش شش

۱۶ دقیقه
بخش هفت

۱۳ دقیقه
بخش هشت

۲۲ دقیقه
بخش نه

۱۶ دقیقه
بخش ده

۱۶ دقیقه
بخش یازده

۲ دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتاب کتاب صوتی پدری
نویسنده
مترجم صبا راستگار
گوینده هوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپی انتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتی انتشارات جیحون
سال انتشار ۱۴۰۱
فرمت کتاب MP3
مدت ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبان فارسی
موضوع کتاب کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰ ت – 3.99 یورو

خرید کتاب صوتی

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما