پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6819 |
تاریخ انتشار : 04 مهر 1401 - 9:34 | ارسال توسط :
1053 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

کتاب صوتی ملا هادی سبزواری معرفی کتاب صوتی ملا هادی سبزواری کتاب صوتی ملا هادی سبزواری شرحی شیرین و روایتی شنیدنی از زندگی ملا هادی سبزواری،‌ عارف،‌ فقیه، شاعر و اندیشمند ایرانی و اسلامی است. مصطفی بصیری تویسرکانی داستان زندگی این دانشمند بزرگ را از دوران کودکی او تا سال‌های بزرگسالی و سالخوردگی برای شما […]

کتاب صوتی ملا هادی سبزواری

معرفی کتاب صوتی ملا هادی سبزواری

کتاب صوتی ملا هادی سبزواری شرحی شیرین و روایتی شنیدنی از زندگی ملا هادی سبزواری،‌ عارف،‌ فقیه، شاعر و اندیشمند ایرانی و اسلامی است. مصطفی بصیری تویسرکانی داستان زندگی این دانشمند بزرگ را از دوران کودکی او تا سال‌های بزرگسالی و سالخوردگی برای شما بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ملا هادی سبزواری

بزرگان، عارفان و انسان‌های زیادی را در ایران می‌توانید پیدا کنید که در مسیر حق و برای کسب علوم متعالیه تلاش کرده‌اند. هر یک از این افراد، علاوه‌بر آنکه خودشان در این راه به‌خوبی و با نیتی خالص حرکت کرده‌اند، شاگردانی را نیز پرورش داده‌اند که ادامه‌دهنده‌ی مسیر حق و حقیقت باشند. یکی از بزرگ‌ترین مردانی که به‌عنوان عارفی حقیقی معرفی می‌شود،‌ ملا هادی سبزواری (Molla Hadi Sabzavari) است. او از مشهورترین دانشمندان علوم اسلامی و فلسفه،‌ عارف،‌ فقیه و شاعر ایرانی است که سال‌ها پیش،‌ در سال 1212 قمری در شهر سبزوار دیده به جهان گشود.

زندگی ملا هادی سبزواری صرف کسب علم عرفان و علوم اسلامی و دینی شد و نتیجه‌ی این تحصیل و تلاش،‌ بر جای ماندن آثار و نوشته‌ها و همچنین شاگردانی است که ادامه‌دهنده‌ی راه و تفکر او هستند. این اندیشمند بزرگ به مدت 10 سال در حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد تحصیل کرد. او در سرودن اشعار و غزل‌های عرفانی و حکمی نیز جزو سرآمدان و پیشگامان به شمار می‌رود و نام «اسرار» را به عنوان تخلص شعری خود،‌ انتخاب کرده است.

مصطفی بصیری تویسرکانی در کتاب ملا هادی سبزواری از مجموعه کتاب‌های فرزانگان، به شرح زندگی، اقدامات و فعالیت‌های این عارف فرزانه پرداخته است که با شنیدن آن می‌توانید با این دانشمند ایرانی و اسلامی بیشتر آشنا شوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی فرزانگان

هر نسل قادر به مشاهده‌ی افق‌هایی است که گذشتگان قادر به دیدن آن نبوده‌اند و به همین دلیل ذهن نوجوان انباشته از رویاهایی بلندپروازانه است. زمانی که او به دنیای اطراف می‌نگرد نه واقعیت عینی، بلکه چیزی را می‌بیند که می‌تواند وجود داشته باشد. بعد از درک تفاوت بین چیزی که هست و آرزوهایش، او از خود می‌پرسد مدینه‌ی فاضله کجاست؟ دنیایی را که آرمان‌های انسانی در آن ارزشمند باشد در کدام گوشه‌‌ی گیتی می‌توان پیدا کرد؟

نوجوان خلاق و دغدغه‌مند بعد از مطرح کردن این سوالات، خیلی زود درمی‌یابد که چنین جهان ایدئالی قابل یافتن نیست و آن را باید «ساخت». در این موقعیت اولین گامی که باید برداشت، آشنایی با افرادی است که در زمانه‌ی خود آغازگر تغییرات بزرگی بوده‌اند. نشر مدرسه نیز به همین دلیل تصمیم به انتشار مجموعه‌ی «فرزانگان» گرفت تا سهمی در پرورش قوای فکری نسل جوان داشته باشد و به ساختن کشوری آباد کمک کند.

هر جلد این سری کتاب آموزنده، زندگی یکی از بزرگان علم و معرفت ایران زمین را در قالب داستان روایت می‌کند، به این امید که پلی باشد میان نوجوانان این قرن و ستاره‌های درخشنده‌ی تاریخ. برخی از بزرگانی که در این مجموعه با آن‌ها آشنا خواهید شد عبارت‌اند از: کمال‌الدین بهزاد، سهروردی، خوارزمی، ابن رشد، خواجوی کرمانی، جامی، فردوسی، ملاصدرا، ابوریحان بیرونی و خیام نیشابوری.

کتاب صوتی ملا هادی سبزواری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان و افراد علاقه‌مند به مطالعه‌ی زندگی بزرگان و عارفان، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی ملا هادی سبزواری می‌شنویم

خانه برای ملا هادی حس عجیبی دارد. پس از هشت سال تحصیل در اصفهان و پنج سال تدریس در مشهد و عادت به زندگی طلبگی، حالا خانه و خانواده، دوباره حس همسر بودن و پدر بودن را برایش زنده کرده است. محمد، پسرش، پانزده ساله است و در آغاز راه آموختن و همسرش از این همه سال جدایی، نه گلایه‌ای دارد و نه افسوسی. خوب می‌داند که شوهرش چرا و برای چه غم دوری از زن و فرزند را به جان خریده است. حاصل حضور پنج‌ساله‌ی ملا هادی در مشهد، تربیت شاگردان توانایی است که حالا هر کدام به سهم خود، به ترویج حکمت متعالیه مشغول‌اند و این بیش از هر چیز دیگر او را خشنود کرده است. محمد خوشحال از دیدار دوباره‌ی پدر، دل‌نگران فراغی تازه است. پدر و مادر، حالا با هم قرار است راهی سفر شوند. سفری که محمد ماه‌هاست شاهد شور و شوق مادر برای آن است. مادرش با نوشتن نامه‌ای به مشهد، از ملا هادی خواسته بود که به سبزوار بیاید تا با هم برای رفتن به سفر حج آماده شوند. همسر ملا هادی در نامه نوشت: «من در همه‌ی این سال‌ها از شما هیچ درخواستی نداشته‌ام. اما حالا انتظار دارم این خواهش مرا بپذیرید تا ان‌‌شاء‌الله در اولین فرصت راهی سفر حج شویم. اشتیاق این سفر بیش از همیشه در دل و جانم موج می‌زند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه

۷ دقیقه
بخش اول

۱۲ دقیقه
بخش دوم

۲۱ دقیقه
بخش سوم

۸ دقیقه
بخش چهارم

۲۲ دقیقه
بخش پنجم

۶ دقیقه
بخش ششم

۸ دقیقه
بخش هفتم

۲۲ دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتاب کتاب صوتی ملا هادی سبزواری
نویسنده
گوینده ایمان رئیسی
ناشر چاپی انتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار ۱۴۰۱
فرمت کتاب MP3
مدت ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبان فارسی
موضوع کتاب کتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ ت – 3.99 یورو

خرید کتاب صوتی

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما