پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6811 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1401 - 9:34 | ارسال توسط :
993 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

کتاب صوتی ماهی در آب معرفی کتاب صوتی ماهی در آب شرحی جذاب و خواندنی از زندگی یک پسربچه‌ که حالا به نویسنده‌ای مشهور و توانا بدل شده است… کتاب صوتی ماهی در آب روایتی جذاب، گیرا و روشنگرانه از زندگی ماریو بارگاس یوسا به قلم خود اوست. در این کتاب که در ژانر خاطره‌نویسی […]

کتاب صوتی ماهی در آب

معرفی کتاب صوتی ماهی در آب

شرحی جذاب و خواندنی از زندگی یک پسربچه‌ که حالا به نویسنده‌ای مشهور و توانا بدل شده است… کتاب صوتی ماهی در آب روایتی جذاب، گیرا و روشنگرانه از زندگی ماریو بارگاس یوسا به قلم خود اوست. در این کتاب که در ژانر خاطره‌نویسی نوشته شده، داستان زندگی بارگاس تا نوجوانی و شرح ورود او به حوزه‌ی سیاست را می‌شنوید که با زبانی گیرا و بی‌نظیر نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ماهی در آب

همه‌ی انسان‌ها خاطرات و سرنوشت منحصربه‌فردی دارند که گاهی تلخ و گاهی شیرین است. خاطراتی که تجربیات زیسته‌ی هر فردی را دربرمی‌گیرد و اتفاقات زندگی،‌ موفقیت‌ها و شکست‌های او را شکل می‌دهد.

کتاب صوتی ماهی در آب (A Fish in the Water: A Memoir) نوشته‌ی ماریو بارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa) دو روایت جذاب و شنیدنی از زندگی نویسنده را به قلم خود او بیان می‌کند. این دو ماجرا، مجزا و مستقل از یکدیگر هستند. اما هنرمندی یوسا در شرح وقایع و اتفاقاتی که از سر گذرانده، باعث شده تا گیرایی داستان حفظ شود و خواننده تا آخرین لحظه همراه با آن بماند.

نویسنده در بخش اول کتاب خود، خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش را بیان می‌کند. دوران ناآرام و پرفرازونشیبی که با جدایی والدین او گره خورده و همیشه با سایه‌ای از تحقیر و ترحم دیگران همراه بوده است. در بخش دوم کتاب، ماجراهای شکستش در انتخابات ریاست جمهوری را روایت می‌کند و این ماجرا را با قلمی شیوا و پرجاذبه می‌نویسد.

این کتاب در یازده فصل نوشته شده که شنیدن آن، شما را از هیاهوی دنیای اطرافتان جدا می‌کند و به دل یک ماجرای حقیقی شنیدنی و تأمل‌برانگیز می‌برد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماهی در آب

  • روشنگر. (The New York Times)
  • یک خاطره‌ی سیاسی و ادبی هنرمندانه. (Kirkus Reviews)
  • هوش، دقت در جزئیات، طنز و خشمی که در رمان‌های بارگاس وجود دارند،‌ بسیار قابل‌توجه هستند. (The Independent London)
  • این کتاب جذاب، مانند دفترچه‌خاطرات یک منتقد اجتماعی زیرک است که به قهرمان داستان‌های خودش تبدیل شده. (Cruz, Jr., Commentary)

کتاب صوتی ماهی در آب برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این اثر جذاب را به همه‌ی دوستداران کتاب‌های خاطرات و اتوبیوگرافی پیشنهاد می‌کنیم.

با ماریو بارگاس یوسا بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان سرشناس پرویی که کتاب‌های ماندگاری از او به چاپ رسیده است، ماریو بارگاس یوسا نام دارد. او دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت و در سن چهارده‌سالگی به اصرار پدرش به دبیرستان نظام وارد شد. این تجربه باعث شد که بارگاس به طور عمیق از شرایط زندگی و تحصیلش تأثیر بگیرد و ایده‌ی ابتدایی رمان‌هایش را با الهام از همین تجربیات، در ذهن خود بپروراند. او مدرک تحصیلی‌اش را در رشته‌ی هنرهای آزاد و از دانشگاه لیما دریافت کرده و رشته‌ی ادبیات را تا درجه‌ی دکتری در دانشگاه مادرید ادامه داده است. این نویسنده‌ی نام‌آشنا، اولین داستانش را در سن بیست‌سالگی منتشر کرد و سپس، با نگارش رمان «زندگی سگی» به شهرت رسید. به‌خاطر استعدادی که در زمینه‌ی نویسندگی داشت، توانست جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی ادبی نوبل ادبیات، جایزه‌ی استوریاس و جایز‌ه‌ی میگل دو سروانتس را از آن خود کند. از دیگر آثار مشهور یوسا می‌توان به کتاب‌های «سردسته‌ها»، «روزگار سخت»، «تازه‌کارها» و «قهرمان عصر ما» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ماهی در آب می‌شنویم

اگر از 55 سال زندگی‌ام می‌توانستم یکسال را برای تجدید آن برگزینم، حتماً سالی را که در پیورا نزد دایی لوچو گذراندم انتخاب می‌کردم. زمانی که آخرین سال تحصیلی‌ام را در دبیرستان سن میگل می‌گذراندم و در روزنامه لااین‌دوستریا کار می‌کردم. همه‌ی رویدادهای آوریل تا دسامبر 1952 چنان مرا از اشتیاق ذهنی و سرخوشی پر می‌کرد که همیشه با نوستالژی آن را به خاطر آورده‌ام، اما بالاتر از همه چیز خود دایی لوچو بود. او بزرگترین دایی‌ام بود. کسی که پس از پدربزرگ پترو، رییس خاندان یوسا بود. کسی که همه برای کمک نزدش می‌رفتند و من از وقتی عقل‌رس شده بودم، در کوچاوامبا بیش از دیگر دایی‌ها دوستش داشتم. دایی لوچو همان بود که مرا به استخر می‌برد تا شنا یاد بگیرم. افراد خانواده به دایی لوچو افتخار می‌کردند. پدربزرگ و مادربزرگ و ماماعه گفته بودند در مدرسه‌ی ژزوییت‌های آرکیپا، هر سال برنده‌ی جایزه‌ی بهترین دانش‌آموز می‌شد و پس از فارغ‌التحصیلی، مادربزرگ کارنامه‌هایش را آورد تا نمره‌های درخشانش را نشانمان دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه

۴۸ دقیقه
فصل اول:‌ مردی که پدرم بود

۱۸ دقیقه
فصل دوم: میدان سن‌مارتین

۵۴ دقیقه
فصل سوم: لیمای نفرت‌انگیز

۴۱ دقیقه
فصل چهارم:‌ دانشجوی دانشکده افسری

۳۴ دقیقه
فصل پنجم: روزنامه‌نگاری و زندگی کولی‌وار

۵۰ دقیقه
فصل ششم: دایی لوچو

۵۸ دقیقه
فصل هفتم:‌رفیق آلبرتو

۵۹ دقیقه
فصل هشتم: سارتری کوچک

۶۸ دقیقه
فصل نهم: خانه خولیا

۶۰ دقیقه
فصل دهم: اردک

۴۹ دقیقه
فصل یازدهم: سفر به پاریس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتاب کتاب صوتی ماهی در آب
نویسنده
مترجم خجسته کیهان
گوینده گشتاسب امجدی
ناشر چاپی نشر ثالث
ناشر صوتی نشر ماه آوا
سال انتشار ۱۴۰۱
فرمت کتاب MP3
مدت ۸ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبان فارسی
موضوع کتاب کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ت – 8.49 یورو

خرید کتاب صوتی

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما