جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6755 |
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 9:40 | ارسال توسط :
618 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

کتاب صوتی اعترافات یک سالک معرفی کتاب صوتی اعترافات یک سالک پائولو کوئیلو در کتاب صوتی اعترافات یک سالک پای میز مصاحبه‌ی خوان آریاس نشسته است و داستان زندگی پرفرازونشیب خود را برای ما روایت می‌کند. روایتی که آمیخته‌ای از غم، رنج، شادی، هیجان و عشق است و شمایل حقیقی این نویسنده‌ی پرطرفدار برزیلی را […]

کتاب صوتی اعترافات یک سالک

معرفی کتاب صوتی اعترافات یک سالک

پائولو کوئیلو در کتاب صوتی اعترافات یک سالک پای میز مصاحبه‌ی خوان آریاس نشسته است و داستان زندگی پرفرازونشیب خود را برای ما روایت می‌کند. روایتی که آمیخته‌ای از غم، رنج، شادی، هیجان و عشق است و شمایل حقیقی این نویسنده‌ی پرطرفدار برزیلی را برای ما ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی اعترافات یک سالک

خانه‌ای در شهر ساحلی ریو دو ژانیرو در برزیل که متعلق به پرفروش‌ترین نویسنده‌ی پرتغالی‌زبان جهان و خالق رمان کیمیاگر است؛ خانه‌ای که گفت‌وگوی کتاب صوتی اعترافات یک سالک (Confissões de um peregrino) در آن صورت گرفته. بله درست حدس زدید؛ این خانه متعلق به پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) است. کوئیلو در مصاحبه‌ای که خوان آریاس (Juan Arias)، روزنامه‌نگار اسپانیایی، در سال 1998 با او در خانه‌اش ترتیب داد، جنبه‌های ناگفته و مکتوم زندگی پرچالش خود را بازگو می‌کند. این مکالمه طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد. از معنویت و عشق و هنر و رنج و سیاست گرفته تا معضلی که کوئیلو برای مدتی با آن دست‌به‌گریبان بوده است: اعتیاد. نکته‌ی قابل توجه در این مصاحبه بی‌باکی و گشوده‌بالی کوئیلو در پاسخ به سؤالاتی است که به تاریک‌ترین جنبه‌های زندگی او می‌پردازد. او بیمی ندارد که بگوید برای مدتی در دام اعتیاد گرفتار بوده، یا در بیمارستان روانی بستری شده. شاید همین بی‌هراسی و جسارت سبب انتخاب این عنوان برای کتاب شده است.

همچنین او در طول این کتاب درباره‌ی ماجراهای دستگیری سیاسی و شکنجه شدنش توسط شبه‌نظامیان برزیلی در سال 1974 با خوان آریاس گفت‌وگو می‌کند. در بخش‌هایی دیگر از این کتاب صوتی، صحبت‌ها و دیدگاه‌های کوئیلو را درباره‌ی زندگی و ایمان معنوی، جادوگری، تربیت و تعلیم مذهبی خانوادگی و ماهیت هنر و نویسندگی می‌شنویم.

کتاب صوتی اعترافات یک سالک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زمره‌ی هواداران نثر و آثار پائولو کوئیلو قرار دارید و می‌خواهید داستان زندگی او را بی هیچ واسطه‌ای از زبان خودش بشنوید، کتاب اعترافات یک سالک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و شاعر برزیلی، همان‌گونه که پیشتر به آن اشاره شد به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسنده‌ی پرتغالی‌زبان جهان شناخته می‌شود. بیشتر مردم او را با رمان کیمیاگر به یاد می‌آورند. اثری که جزو پرفروش‌ترین رمان‌های دهه‌ی پایانی قرن بیستم به شمار می‌رود و تاکنون به بیش از پنجاه زبان ترجمه و در صدها نقطه از جهان منتشر شده است. کوئیلو نخستین اثر خود یعنی بایگانی جهنم را در سی‌وپنج سالگی نوشت اما این کتاب با اقبال و استقبال چندانی مواجه نشد. یک تجربه‌ی معنوی در حوالی چهل‌سالگی زندگی کوئیلو را برای همیشه تغییر داد. ردپای این اشراق معنوی را می‌توان در آثار این نویسنده به‌روشنی مشاهده کرد. «خاطرات یک مغ»، «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «شیطان و دوشیزه پریم»، «مکتوب» و «بریدا» از جمله آثار این نویسنده‌ی پرطرفدار هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند. کوئیلو تاکنون و در طول زندگی هفتادوپنج‌ ساله‌اش توانسته است نزدیک به 115 جایزه و افتخار ملی و بین‌المللی را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی اعترافات یک سالک می‌شنویم

«در آن بازداشتگاه، ناقوس‌ها برای من به صدا درآمده بودند.» در سن سی‌وچهار سالگی، پس از پشت سر گذاشتن بسیاری از ماجراهای جوانی، پائولو و همسرش کریستینا در جست‌وجوی یک راه معنوی جدید سفری را آغاز کردند. طی این سفر در غیرقابل‌تصورترین مکان‌ها در بازداشتگاه نازی‌ها در داخائوی آلمان، پائولو تجربه‌ای معنوی و بسیار شدید را از سر می‌گذارند که او را برای همیشه به سوی کاتولیسیسم بازمی‌گرداند. انچه بر او گذشته بی‌شک بسیار تأثیرگذار بوده است. چون هنگامی که آن رابرای ما تعریف می‌کرد و در سحرگاهی حدوداً بیست سال پس از وقوع آن، پائولو نتوانست بر احساس خود غلبه کند و ما ناچار شدیم ضبط صوت را متوقف کنیم. چون بغض او ترکید و هق‌هق گریه را سر داد.

– در سن سی‌وچهارسالگی تو بالاخره تصمیم گرفتی که به شخصی جدی و متعادل تبدیل بشی؟

– خیلی اتفاقات افتاده بود و من کارهای جنون‌آمیز زیادی در جوونی مرتکب شده بودم. همسر بی‌نام من ترکم کرده بود. سومین ازدواج من با سسیلیا منجر به جدایی شده بود. در سال 1981 با کریستینا ازدواج کردم. بعد کارم رو تو پولوگرام از دست دادم. با این همه مشکل اقتصادی نداشتم. صاحب پنج تا آپارتمان بودم و اون موقع 17 هزار دلار در بانک داشتم. دوباره کنکجاوی نسبت به چیزی که توی زندگی کاملاً کنار گذاشته بودم در من قوت گرفت. و دوباره به سفر رفتم. احساس نارضایتی می‌کردم. به کریستینا گفتم: گوش کن، من سی‌وچهارسالمه و به‌زودی پیر می‌شم. پس بیا زندگی کنیم…

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه

۱۳ دقیقه
معرفی و مقدمه

۶ دقیقه
پائولو کوئیلو کیست؟

۴۱ دقیقه
یک: نشانه‌ها

۳۳ دقیقه
دو: آسایشگاه روانی، زندان، شکنجه

۱۷ دقیقه
سه: زندگی خصوصی

۲۴ دقیقه
چهار: سیاست و اخلاق

۲۸ دقیقه
پنج: زن

۳۱ دقیقه
شش: جادو

۱۲ دقیقه
هفت: مواد مخدر

۱۴ دقیقه
هشت: بازگشت به ایمان

۳۸ دقیقه
نه: نویسنده

۲۲ دقیقه
ده: خوانندگان

۳۰ دقیقه
یازده: پائولا، آنا و ماریا – بخش یک

۲۷ دقیقه
یازده: پائولا، آنا و ماریا – بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتاب کتاب صوتی اعترافات یک سالک
نویسنده
مترجم دل آرا قهرمان
گوینده حورا طالبی، سینا ایجادی، مهدی محرمی
ناشر چاپی انتشارات بهجت
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار ۱۴۰۱
فرمت کتاب MP3
مدت ۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبان فارسی
موضوع کتاب کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ ت – 6.49 یورو

خرید کتاب صوتی

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما