جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7725 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1401 - 7:54 | ارسال توسط :
564 بازدید
0
12
ارسال به دوستان
پ

کتاب سفرهای دور و دراز: حکایتی مدرن در باب کار و تجارت معرفی کتاب سفرهای دور و دراز: حکایتی مدرن در باب کار و تجارت کتاب سفرهای دور و دراز، شرح هفده‌هزار مایل سفر و ماجراجویی برایان تریسی جوان، از خانه‌اش در کانادا تا آفریقای جنوبی است. او از تمام آن روزها و اتفاقات و […]

کتاب سفرهای دور و دراز: حکایتی مدرن در باب کار و تجارت

معرفی کتاب سفرهای دور و دراز: حکایتی مدرن در باب کار و تجارت

کتاب سفرهای دور و دراز، شرح هفده‌هزار مایل سفر و ماجراجویی برایان تریسی جوان، از خانه‌اش در کانادا تا آفریقای جنوبی است. او از تمام آن روزها و اتفاقات و حوادثی که برایش رخ داده درس‌های زیادی یادگرفته که در این کتاب مهیج با خواننده به اشتراک می‌گذارد. اما مهم‌ترین آموخته‌اش را «توقف‌ناپذیری» می‌داند. این که همیشه و همه‌جا، در سفر، زندگی و کار، باید توقف‌ناپذیر بود.

درباره‌ی کتاب سفرهای دور و دراز

برایان تریسی (Brian Tracy) از شاخص‌ترین چهره‌های دنیا در زمینه‌ی مدیریت و رهبری است و شرکت‌های بزرگی را هدایت کرده، اما زندگی‌اش همیشه انقدر موفقیت‌آمیز و در رفاه نبوده. آنچنان که خود می‌گوید در نوجوانی زندگی سختی را گذارنده؛ مدرسه را ناتمام گذاشته و مشغول به کار شده. کارهایی بی‌اهمیت و کم‌درآمد که حتی در آن‌ها هم موفق نبوده و خیلی زود ترک‌شان کرده یا از آن‌ها اخراج شده. تریسی می‌گوید که گاهی فکر می‌کرده زندگی تا ابدی برای او همینطور باقی خواهد ماند و روی موفقیت را نخواهد دید. اما او رؤیایی داشت که می‌خواست به هر شکلی به آن دست یابد: سفر. برایان تریسی دوست داشت به جاهای ناشناخته سفر کند. رؤیای او محقق شد و به شکلی غیرمنتظره زندگی‌اش را هم برای همیشه تغییر داد و از او انسان دیگری ساخت. کتاب سفرهای دور و دراز (Many Miles to Go) شرح این تحول درونی است.

تریسی در این کتاب توضیح می‌دهد که چطور در ابتدای جوانی به همراه دوستانش سفری را از خانه‌شان در ساحل اقیانوس آرام در کانادا آغاز کردند، نزدیک به 17000 مایل را پیمودند، از اروپا گذشتند، وارد بیابان‌های داغ و تف‌دیده‌ی شمال آفریقا شدند و در آخر به آفریقای جنوبی رسیدند. در این سفر اتفاقات و خطرات زیادی را از سرگذراندند. پشت پرده‌ی روایت تریسی، درس‌هایی است که او از این ماجراها آموخته. اینکه یاد گرفته به هر چیزی که می‌خواهد می‌تواند برسد؛ فقط کافی است به قدر کافی در موردش تلاش کند. در خلال این سفرنامه‌ی مهیج و جذاب، می‌توان ایده‌های فلسفی او را هم خواند و به دلایل موفقیت او پی برد.

کتاب سفرهای دور و دراز شرح سفر به درون است. تریسی نشان می‌دهد که در درون همه‌ی ما هر آنچه که برای موفقیت نیاز داریم هست، فقط باید یاد بگیریم که از خرد، تجربه و نیروهای بالقوه خود استفاده کنیم. برای این کار باید قدم اول را برداریم و شروع کنیم. باید سفر دور و درازمان را آغاز کنیم تا در مسیر تحول قدم بگذاریم. این‌چنین به زودی پی می‌بریم که تا چه حد توقف‌ناپذیریم و قادر به انجام هر کاری هستیم. نمونه‌ی این اتفاق، خود برایان تریسی است که از کارگری به قله‌های شهرت و افتخار رسیده. او چکیده‌ی ایده‌اش را این گونه بیان می‌کند: کلید موفقیت این است که هدفی بزرگ و چالش‌برانگیز برای خود تعیین کنید، حاضر باشید هر بهایی را برای آن بپردازید، بر سدها و موانع غلبه کنید و هر اتفاقی که پیش آمد دست برندارید و ادامه دهید… تا در نهایت به آن برسید.

کتاب سفرهای دور و دراز را مهدی قراچه‌داغی ترجمه و نشر ذهن آویز منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب سفرهای دور و دراز

  • کمربند ایمنی‌تان را ببندید؛. این کتاب واقعاً مهیج و خوش‌خوان است. (هاروی مک‌کی، تاجر و مؤلف)

کتاب سفرهای دور و دراز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به آن‌هایی که مایلند با زندگی برایان تریسی بیشتر آشنا شوند و ریشه‌ی افکار و ایده‌هایش را بهتر درک کنند، توصیه می‌شود.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی، مؤلف، سخنران انگیزشی و کارآفرین آمریکایی-کانادایی است که بیشتر با کتاب «قورباغه را قورت بده!» شناخته می‌شود. تریسی از سرشناس‌ترین و پرمخاطب‌ترین سخنرانان دنیاست و در بیش از هفتاد کشور و برای نزدیک پنج میلیون مخاطب سمینار برگزار کرده. او سالانه به‌طور میانگین برای 250 هزار صحبت می‌کند.

تریسی مدیر و بنیان‌گذار شرکت برایان تریسی اینترنشنال است که به سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد در مورد اصول رهبری، مدیریت، بازاریابی، فروش و … مشاوره و راهنمایی می‌دهد. او نویسنده‎ی موفقی به شمار می‌رود و تا کنون ده‌ها کتاب نوشته که چند تا از آن‌ها در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. از کتاب‌های او می‌توان به «روان‌شناسی فروش»، «قدرت زمان» و «مذاکره» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب سفرهای دور و دراز

  • وقتى از قبل نقشه مى‌کشیم و برنامه مى‌ریزیم، اغلب با شگفتى مى‌بینیم که شرایط خود را با آن وفق مى‌دهند. (ویلیام اسلر)

  • تنها انسان است که مى‌تواند اندیشه‌هاى خود را به واقعیت تبدیل کند. تنها انسان است که مى‌تواند در رویا شود و آنها را واقعیت ببخشد. (ناپلئون هیل)

  • کار بزرگ ما این نیست که آنچه را در دوردست محو و کم‌رنگ است، ببینیم. کارما این است آنچه را دم دست به روشنى مى‌بینیم، انجام بدهیم.» (توماس کارلایل)

  • «کارفرما لزوماً یک مجسم‌کننده و تحقق‌بخشنده است. او مى‌تواند چیزى را در ذهن مجسم کند و وقتى این کار را مى‌کند، راه تحقق آن را مى‌یابد.» (رابرت ال. شوارتز)

  • دنیا این‌گونه سازمان گرفته است. اگر مى‌خواهید از شادیهایش بهره بگیرید، باید مشکلاتش را هم تحمل کنید. دوست داشته یا نداشته باشید، یکى بدون دیگرى امکان‌پذیر نیست. (اسوامى براهماناندا)

در بخشی از کتاب سفرهای دور و دراز می‌خوانیم

ذهن باز داشته باشید:

من بعدها آموختم که تمایل به ارزیابى پیوسته برنامه‌ها، به خصوص زمانى که مقاومت، نومیدى یا ناکامى موقتى را تجربه مى‌کنید، براى موفقیت بلندمدت شما نقشى اساسى ایفا مى‌کند. اینکه فکر کنید ممکن است اشتباه کنید، و یا ممکن است اطلاعات درستى نداشته باشید، نشانه ذهن برتر است.

این‌نگرش‌قبول تغییر و سازگار کردن خود با مشکلات، به ما انعطاف‌پذیرى‌اى داد که وقتى مشکلات بروز مى‌کردند، ابداً نومید نمى‌شدیم. خیلى ساده در کارمان تجدیدنظر مى‌کردیم و روش جدیدى اتخاذ مى‌نمودیم.

هدف اول ما این بود که ونکوور را با حداکثر پولى که مى‌توانستیم ترک کنیم. هدف دوم این بود که خودمان را به مونترال برسانیم و حداقل هزینه را بکنیم. هدف سوم رسیدن به لندن باز هم با صرف کمترین هزینه بود. هدف چهارم رسیدن به جبل‌الطارق در مدخل قاره افریقا بود. آن جا که مى‌رسیدیم، درباره هدف پنجم خود تصمیم مى‌گرفتیم.

نقشه یک صفحه‌اى ما:

روز بعد، در یک قهوه‌خانه نشستیم و اطلسى را نگاه کردیم. این اطلس، در یک صفحه اروپا و افریقا را نشان داده بود. خواستیم که به کمک این نقشه مسیر حرکتمان را به طور آزمایشى تعیین کنیم. به این نتیجه رسیدیم که با عبور از فرانسه، به اسپانیا و جبل‌الطارق برسیم، از آن جا به مراکش برویم، از کوه‌هاى اطلس بگذریم تا به صحرا برسیم و با پشت سر گذاشتن صحرا، به سنگال برویم.

فهرست مطالب کتاب

تسلیم نشو
پیشگفتار: توجه، توجه: این کتاب زندگى شما را تغییر خواهد داد
مقدمه: چرا بعضی‌ها تا این اندازه موفقند؟
بخش اول: پنداره و رؤیا
فصل 1: جاده صدا مى‌زند، از دور قدم‌هاى تو را
فصل 2: تدارک
بخش دوم: دست به کار شوید
فصل 3: قدم اول: از ونکوور به مونترال
فصل 4: اولین بحران
فصل 5: رهسپارى دوباره
فصل 6: شروع به کار
بخش سوم: سفر حقیقى سرانجام شروع مى‌شود
فصل 7: عزیمت
فصل 8: سفر در فرانسه
فصل 9: راه‌آهن اسپانیایى
فصل 10: ایام در جبل‌الطارق
فصل 11: نقطه عطف
بخش چهارم: طلیعه واقعیت
فصل 12: مراکش و کوه‌هاى اطلس
فصل 13: بهترین برنامه تدوین شده موش‌ها و آدم‌ها
فصل 14: تغییر آهنگ
فصل 15: در صحرا مى‌میرید
فصل 16: الجزایر و صحرا
بخش پنجم: هرگز تسلیم نشوید
فصل 17: عبور از صحرا: تلاش اول
فصل 18: عبور از صحرا: تلاش دوم
فصل 19: اقبال بلند در تلاش سوم
بخش ششم: بزرگ‌ترین صحراى روى زمین
فصل 20: کاروان
فصل 21: عبور
فصل 22: بشکه‌هاى روغن
فصل 23: برجى پرز
فصل 24: عبور از مرز
فصل 25: صدایى از نزدیک
بخش هفتم: بازتاب‌ها
فصل 26: درس‌هایى براى زندگى
ضمیمه: توقف‌ناپذیر شدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب سفرهای دور و دراز: حکایتی مدرن در باب کار و تجارت
نویسنده
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشر چاپی انتشارات ذهن آویز
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۲۸۸
زبان فارسی
شابک 978-964-7390-67-5
موضوع کتاب کتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ت – 5.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما