پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5849 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 10:56 | ارسال توسط :
783 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

کتاب سرزمین موعود معرفی کتاب سرزمین موعود باراک اوباما در کتاب سرزمین موعود خاطرات خود را با صمیمانه‌ترین لحن ممکن ارائه می‌دهد و این کار را از ایام کودکی آغاز و تا پایان دوره‌ی اول ریاست جمهوری‌ خود پیش می‌برد. این اثر که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است، به عنوان بهترین و مهم‌ترین کتاب […]

کتاب سرزمین موعود

معرفی کتاب سرزمین موعود

باراک اوباما در کتاب سرزمین موعود خاطرات خود را با صمیمانه‌ترین لحن ممکن ارائه می‌دهد و این کار را از ایام کودکی آغاز و تا پایان دوره‌ی اول ریاست جمهوری‌ خود پیش می‌برد. این اثر که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است، به عنوان بهترین و مهم‌ترین کتاب سال 2020 از آن یاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب سرزمین موعود:

باراک اوباما (Barack Obama) در کتاب سرزمین موعود (A Promised Land) داستان اودیسه‌وار مرد جوانی را شرح می‌دهد که غیرممکن را ممکن می‌سازد و شرحی جذاب از مسیری روایت می‌کند که تا رهبری جهان پیش می‌رود. او با جزئیات کامل به زندگی شخصی و سیاسی خود می‌پردازد و از پشت پرده‌ی بسیاری از وقایع سخن می‌گوید و اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد که گاه در بهت و حیرت فرو می‌روید.

اوباما شما را به نخستین آرزوهای سیاسی خود یعنی پیروزی محوری انتخابات آیووا می‌برد و قدرت فعالیت‌های مردمی را در 4 نوامبر 2008 نشان می‌دهد. او احساسات خود را در تمامی فراز و فرودهای زندگی به زیبایی توصیف می‌کند.

نویسنده در کتاب سرزمین موعود با تأمل در مورد سمت ریاست جمهوری، اکتشافی منحصربه‌فرد و قابل تأمل ارائه می‌دهد و محدودیت‌های قدرت این مقام و همچنین پویایی سیاست‌های حزبی ایالات متحده و دیپلماسی بین المللی آن را بررسی می‌کند. اوباما، شما را با خود به کاخ سفید، مسکو، قاهره، پکن و… می‌برد و از نگاه او تمامی اتفاقات را مشاهده می‌کنید.

اوباما چگونه کابینه‌ی خود را انتخاب کرد؟ به هنگام بحران اقتصادی جهانی چه تصمیماتی گرفت و به چه چیزی فکر می‌کرد؟ در مقابل پوتین چه سیاستی پیش گرفت؟ کتاب سرزمین موعود فرصتی است که شما را به درون ذهن اوباما می‌برد و به نقش او در مهم‌ترین و حساس‌ترین وقایع جهان پی می‌برید.

این کتاب، اثری فوق‌العاده صمیمی و درون‌گرایانه است و اوباما با صراحت کلامی منحصربه‌فرد چشم‌تان را به روی بسیاری از وقایع مهم تاریخ معاصر می‌گشاید. این نویسنده فقط به مسائل سیاسی اکتفا نمی‌کند و شرح جذابی از روابط اعضای خانواده‌ی خود ارائه می‌دهد و شما را با دختران و همسرش نیز آشنا می‌سازد و همین موضوع به صمیمیت و صداقت کتاب سرزمین موعود اضافه می‌کند.

کتاب حاضر پیام مهمی دارد و نویسنده می‌خواهد شما را به این حقیقت برساند که دموکراسی یک هدیه نیست بلکه پدیده‌ای است که در اثر همدلی و درک مشترک ساخته شده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و نیاز به اشخاصی دارد که برای رشد و بالندگی آن زحمت بکشند.

جوایز و افتخارات کتاب سرزمین موعود:

– پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
– نامزد نهایی NAACP IMAGE
– بهترین کتاب زندگی نامه گودریدز 2020
– ترجمه شده به بیش از 16 زبان زنده‌ی دنیا
– در سال‌های 2020 و 2021 جزو ده کتاب برتر نیویورک تایمز
– بهترین کتاب سال از نظر واشنگتن پست، نیویورک تایمز، گاردین و ماری کلر

کتاب سرزمین موعود مناسب چه کسانی است؟

اگر به علوم سیاسی به ویژه سیاست آمریکا علاقه دارید، شک نکنید که این کتاب برای شما نوشته شده است و باراک اوباما این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به نقاط تاریک و مبهم کاخ سفید سرک بکشید. از طرف دیگر کتاب سرزمین موعود یک زندگی‌نامه‌ی قدرتمند است که دوستداران چنین آثاری را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با باراک اوباما بیشتر آشنا شویم:

او با نام کامل باراک حسین اوباما در چهارم اوت 1961 در ایالت هاوایی به دنیا آمد. چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا فرزند یک مهاجر کنیایی سیاه‌پوست است و با وجود این‌که پدر حقیقی و حتی پدرخوانده‌اش هر دو مسلمان بوده‌اند اما وی با آموزه‌های مسیحیت تربیت شده است. اوباما تا چهار سالگی در کشور اندونزی زندگی می‌کرد و به مدرسه‌ی کاتولیک‌ها می‌رفت و به همین روی امروزه نیز خود و همسرش عضو کلیسای متحد هستند.

اوباما در دانشگاه کلمبیا تحصیل می‌کرد و در سال 1983 مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی علوم سیاسی با گرایش روابط بین‌الملل دریافت نمود. او برای ادامه‌ی تحصیل چندین سال کار کرد تا این‌که بالاخره توانست با دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی در سال 1988 به دانشکده حقوق هاروارد برود. او در همین ایام بسیار خوش درخشید و به مقام ریاست نشریه قانون هاروارد دست پیدا کرد.

بالاخره اوباما توانست در سال 2004 وارد سنا شود و با کمک مشاوران حرفه‌ای توانست پله‌های ترقی را با سرعت طی کند. این چهره‌ی سیاسی به مدت هشت سال‌ یعنی از 2009 تا 2017 رئیس جمهور کشور آمریکا بود و به واسطه‌ی اقداماتی که داشت تأثیر چشمگیری بر معادلات دنیای سیاست گذاشت.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود می‌خوانیم:

گاهی اوقات همین نگهبان، مجبور می‌شد جمعیت متعجبی را که دنبالم می‌آمدند، عقب نگه دارد. اگر وقت داشتم، می‌ایستادم، با آن‌ها دست می‌دادم و می‌پرسیدم اهل کجا هستند. بیشتر وقت‌ها به راهم ادامه می‌دادم، از اتاق جلویی می‌گذشتم و وارد اتاق بیضی می‌شدم. آن‌جا با کارمندهای شخصی‌ام حال و احوال می‌کردم، برنامه‌ی کاری و لیوانی چای داغ می‌گرفتم و روز را شروع می‌کردم.

هفته‌ای چند بار بیرون می‌رفتم و سری به نگهبانان محوطه‌ی باغ رز می‌زدم. همه‌ی کارکنان باغ رز توسط سرویس امنیتی استخدام می‌شوند. اکثر آن‌ها مردهایی مسن با یونیفرم سبز و خاکی بودند. گاهی کلاهی همرنگ یونیفرم روی سرشان می‌گذاشتند تا از شر آفتاب در امان باشند یا کت بزرگی روی آن می‌پوشیدند تا سرما را کنار بزنند.

اگر دیرم نمی‌شد، از گیاهانی که تازه کاشته بودند، تعریف می‌کردم، یا اوضاع و احوالی را که بعد از طوفان به وجود می‌آمد، جویا می‌شدم. آن‌ها هم با افتخار و غرور درباره‌ی کارشان توضیح می‌دادند. زیاد حرف نمی‌زدند. حتی بین خودشان با اشاره‌ی سر و دست، منظورشان را می‌رساندند. هر کدام روی وظیفه‌ی فردی تمرکز داشتند اما در عین حال، با هم هماهنگ بودند. یکی از آن‌ها سیاه‌پوستی قد بلند با گونه‌های لک شده بود. قدیمی‌ترین عضو باغ رز، اد توماس. چهل سال در کاخ سفید کار کرده بود. اولین باری که او را دیدم، سریع دستمالی از جیب عقبش درآورد و قبل از این‌که با من دست بدهد، انگشت‌های خاکی‌اش را پاک کرد. دست‌هایش شبیه ریشه‌های درخت، رگی و پهن بود و دست‌های من را کاملاً می‌بلعید. از او پرسیدم دوست دارد قبل از بازنشستگی، چند سال دیگر در کاخ سفید کار کند.

جواب داد: «نمی‌دونم جناب رئیس جمهور. کار کردن رو دوست دارم اما این اواخر یه خورده بدنم درد می‌کنه. حدس می‌زنم تا زمانی که شما رئیس جمهور باشید، من هم این‌جا کار کنم و مطمئن بشم، باغ مثل همیشه سرحال و زیباست.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: شرط
بخش دوم: بله ما می‌توانیم
بخش سوم: برگشته
بخش چهارم: یک نبرد خوب
بخش پنجم: جهان همان‌گونه که هست
بخش ششم: در مخمصه
بخش هفتم: اقدامات مخاطره‌آمیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب سرزمین موعود
نویسنده
مترجم زهرا چفلکی، فاطمه حسین بیگ
ناشر چاپی نشر روزگار
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۹۰۵
زبان فارسی
شابک 978-622-233-140-5
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ت – 6.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما