جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6159 |
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1401 - 11:22 | ارسال توسط :
699 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

کتاب سرزمین موعود معرفی کتاب سرزمین موعود باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در کتاب سرزمین موعود، خاطرات سیاسی و زندگی شخصی‌اش را به صمیمانه‌ترین لحن ممکن بیان می‌کند و از اهداف و آرمان‌هایش از دوران جوانی تا به قدرت رسیدن در کاخ سفید سخن می‌گوید. این اثر موفق که به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و […]

کتاب سرزمین موعود

معرفی کتاب سرزمین موعود

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در کتاب سرزمین موعود، خاطرات سیاسی و زندگی شخصی‌اش را به صمیمانه‌ترین لحن ممکن بیان می‌کند و از اهداف و آرمان‌هایش از دوران جوانی تا به قدرت رسیدن در کاخ سفید سخن می‌گوید. این اثر موفق که به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و آمازون شناخته شده است، شما را به سفری در تاریخ معاصر آمریکا دعوت می‌کند.

درباره‌ی کتاب سرزمین موعود:

با بیان گرم و صمیمانه نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا، به زوایای ناگفته و مبهم تاریخ معاصر پی ببرید!

سرزمین موعود (A Promised Land) مجموعه‌ای سرشار از حس آزادی‌خواهی، جهان‌وطنی و آرمان‌گرایی ا‌ست. در این اثر شگفت‌انگیز با داستان مردی جاه‌طلب آشنا می‌شوید که رؤیاهایش را با کوشش فراوان محقق می‌سازد. فارغ از ایفای پررنگ‌ترین نقش سیاسی و تسلط بر مهم‌ترین مسند قدرت دیپلماتیک، باراک اوباما (Barack Obama) را می‌توان چهره‌ای تأثیرگذار در جهت ارتقای حقوق اجتماعی سیاه‌پوستان دانست. او که همواره به‌عنوان سیاستمداری صلح‌طلب از سوی رسانه‌ها شناخته می‌شود، در کتاب حاضر از روزهای نخست ورودش به عرصه‌ی سیاست و سناتوری در مجلس سخن می‌گوید. در گوشه گوشه‌ی این کتاب شاهد حسی صمیمانه و دوستانه هستیم که ناشی از بیان شخصی‌ترین حوادث زندگی او تا مهم‌ترین تصمیمات اتخاذشده‌ی دولتی آمریکاست.

باراک اوباما روایت این کتاب را از زمانی آغاز می‌کند که بزرگ‌ترین آرزویش پیروزی در انتخابات آیووا بود. جوانی تحصیل‌کرده در دانشگاه هاروارد و سرشار از امید که رسالت خود را تغییر جهان به وجهی مثبت می‌دانست. وی هرگز از عقیده خود مبنی بر اینکه پیشرفت همیشه امکان‌پذیر است صرف نظر نکرد. شاید این افکار آرمانی نتیجه‌ی سختی‌ها و موانعی بوده که او در مسیر رسیدن به چنین جایگاهی داشته است.

یکی از قابل توجه‌ترین اتفاقات هشت سال ریاست‌جمهوری اوباما به انجام رسیدن مذاکره با ایران و گروه 5+1 است. توافقی که پس از 40 سال حاصل شد و فارغ از نتیجه‌ی کنونی، می‌توان آن را یکی از جنجالی‌ترین و مهم‌ترین دستاوردهای دوران ریاست‌جمهوری اوباما دانست.

او این کتاب را با هدف مهمی منتشر کرد و آن گفتن این نکته است که دموکراسی هدیه نیست بلکه پدیده‌ای است که در اثر همدلی و درک مشترک ساخته شده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

این اثر که از همان روزهای نخست انتشار با استقبال شگفت‌انگیزی مواجه شد، علاوه بر شکست رکورد فروش نسخه‌ی انگلیسی به چندین زبان در سراسر دنیا ترجمه گشت. اکنون با به قدرت رسیدن جو بایدن، معاون سابق اوباما، بررسی دیدگاه‌های شخصی و سیاسی چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا اهمیت مضاعف یافته است، زیرا بخش عمده‌ی سیاست‌های داخلی و خارجی تیم جدیدی که اداره‌ی کاخ سفید را به عهده گرفته‌اند متأثر از میراث اوباما و در ادامه‌ی مسیر اوست.

افتخارات کتاب سرزمین موعود:

– پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
– نامزد نهایی NAACP IMAGE
– بهترین کتاب زندگی‌نامه‌ی گودریدز 2020
– ترجمه شده به بیش از 16 زبان زنده‌ی دنیا
– جزو ده کتاب برتر نیویورک تایمز در سال‌های 2020 و 2021
– بهترین کتاب سال از نظر واشنگتن پست، نیویورک تایمز، گاردین و ماری کلر

خواندن کتاب سرزمین موعود به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به علوم سیاسی به‌ویژه سیاست آمریکا علاقه دارید، شک نکنید که این کتاب برای شما نوشته شده است و باراک اوباما این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به نقاط تاریک و مبهم کاخ سفید سرک بکشید. از طرف دیگر، کتاب سرزمین موعود زندگی‌نامه‌ای قدرتمند است که دوستداران چنین آثاری را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با باراک اوباما بیشتر آشنا شویم:

رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده، حسین باراک اوباما، از پدر و مادری کنیایی، در ایالت هاوایی متولد شد. با وجود اینکه پدر و حتی پدرخوانده‌ی او مسلمان بود، وی با تعلیمات و آموزه‌های مسیحیت پرورش یافت و امروزه نیز خود و همسرش عضو کلیسای متحد هستند.

او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا اخذ کرد و سپس در سال 1988 توانست با کمک هزینه‌ی تحصیلی وارد دانشگاه هاروارد شود و تحصیلاتش را در زمینه‌ی حقوق ادامه دهد. از جمله موفقیت‌های اوباما، پیش از ورود به عرصه‌ی سیاست می‌توان به ریاست نشریه‌ی قانون هاروارد اشاره کرد. وی به‌عنوان یکی از فعالان حزب دموکرات در نهایت در سال 2004 وارد مجلس سنا شد و 5 سال بعد با موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست به‌عنوان مقام نخست دولتی وارد کاخ سفید شود.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود می‌خوانیم:

با قرار گرفتن اقتصاد در سراشیبی سقوط، پس از انتخابات، حقیقتاً، سیاست‌های پیرامون تغییر اقلیمی وضعیتی بدتر به خود گرفته است و در مطبوعات، این گمانه‌زنی وجود دارد که شاید کلاً این مسئله را به حاشیه برانیم. فرض می‌کنم این‌ها به‌خاطر حضور من در آن زمان و اهمیت این مسئله بود که هیچ وقت به ذهنم خطور نکرد. در عوض، به رام گفتم تغییر اقلیمی را در اولویت با خدمات درمانی در نظر بگیرد و تیمی توانمند را برای پیشبرد برنامه راهبردی تشکیل دهیم.

شروع کارمان خوب بود، چون کرول براونر که در دولت کلینتون رئیس سازمان حفاظت از زیست‌بوم آمریکا بود را متقاعد کردیم تا در پستی خدمت کند که اخیراً، در کاخ سفید ایجاد کرده بودیم و تلاش‌های ما را در نهادهای مختلف هماهنگ کند. کرول آدمی بلندقامت و لاغر بود، ترکیبی از عصبیت، اشتیاق و فعالیت. آگاهی دقیقی نسبت به مسئله اقلیم داشت، در کنگره، ارتباطات را برقرار می‌کرد و در تمام گروه‌های مهم زیست‌محیطی، از اعتباری بالا برخوردار بود. لایزا جکسون را برای ریاست سازمان حفاظت زیست‌بوم انتخاب کردم، یک مهندس شیمی آمریکایی سیاه‌پوست که پانزده سال را در این نهاد سپری کرده و بعدها، کمیسیونر نیوجرسی در مسائل حفاظت از محیط‌زیست شد. او یک بازی‌گردان سیاسی بااستعداد بود، با شوخ‌طبعی و جذابیت یک بومی از نیواورلئان. برای درک کامل پیش‌گامان علمی که در بخش انرژی آمریکا فعالیت داشتند، به استیون چو، وزیر انرژی فیزیک‌دان برنده جایزه نوبل از استنفورد و لورنس برکلی، مدیر سابق آزمایشگاه ملی، تکیه کردم. استیو مثل یک استاد دانشگاه بود و به‌اندازه‌ای که رزومه‌اش نشان می‌داد، باهوش بود. فنی‌ترین مسائل را به‌راحتی، با اصطلاحاتی شرح می‌داد که انسان‌های کم‌هوشی مثل من هم بتوانند درک کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: شرط‌بندی
بخش دوم: ما می‌توانیم
بخش سوم: یاغی
بخش چهارم: مبارزه خوب
بخش پنجم: دنیا همان‌طور که هست
بخش ششم: زندگی در مخمصه
بخش هفتم: در مسیری خطرناک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب سرزمین موعود
نویسنده
مترجم علی سلامی
ناشر چاپی نشر نون
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۷۸۴
زبان فارسی
شابک 978-622-7566-11-6
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ت – 6.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما