پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7560 |
تاریخ انتشار : 18 آذر 1401 - 9:57 | ارسال توسط :
543 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

کتاب روح یک زن معرفی کتاب روح یک زن داستان زندگی زنی سرکش که از دوران کودکی از نابرابری‌های جنسیتی در رنج است. ایزابل آلنده در کتاب روح یک زن از زندگی زنی می‌گوید که در لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌اش در حال مبارزه با مردسالاری حاکم بر جامعه‌اش بوده است. این اثر از کتاب‌های منتخب آمازون در […]

کتاب روح یک زن

معرفی کتاب روح یک زن

داستان زندگی زنی سرکش که از دوران کودکی از نابرابری‌های جنسیتی در رنج است. ایزابل آلنده در کتاب روح یک زن از زندگی زنی می‌گوید که در لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌اش در حال مبارزه با مردسالاری حاکم بر جامعه‌اش بوده است. این اثر از کتاب‌های منتخب آمازون در بخش زندگی‌نامه و خاطرات است.

درباره‌ی کتاب روح یک زن:

می‌گوید که از سال‌های کودکستان حامی حقوق زنان شده است، زمانی که مادرش را دیده که شوهرش او را با سه فرزند خردسال رها کرده، بدون اینکه مادرش حق اعتراضی داشته باشد. از آن زمان بود که او تصمیم گرفت برای زندگی‌ای که مادرش نمی‌توانست داشته باشد بجنگد. کتاب روح یک زن (The Soul of a Woman) داستان مبارزات نویسنده علیه ظلم حاکم بر زنان است.

ایزابل آلنده (Isabel Allende) خود را یک «فمینیست» معرفی می‌کند. او در اواخر دهه‌ی 1960 به نخستین موج فمینیسم پیوست و برای اولین بار خود را در مقام یک زن پذیرفت. آلنده در طول زندگی‌اش شاهد پیشرفت این جنبش و دستاوردهای آن برای زنان بوده است، و حالا، در کتاب حاضر، از روح فمینیستی حاکم بر زندگی‌اش، چه زندگی اجتماعی و چه زندگی خصوصی، سخن می‌گوید.

روح یک زن، درعین‌حال که اثری انتقادی است و تیغ تیز نقد را به جامعه‌ی مردسالار نشانه گرفته، کتابی خوش‌بینانه محسوب می‌شود. آلنده می‌گوید که هنوز برای تحویل دادن مشعل مبارزه به فرد دیگری آماده نیست و می‌خواهد با شعله‌ی مشعلِ خود مشعل دختران و نوه‌های دیگر را روشن کند و امیدوار است که نسل‌های بعد تمام کارهای ناتمامی را که نسل آلنده فرصت انجامش را نداشتند ادامه دهند.

کتاب روح یک زن، که آن را رهایی‌بخش‌ترین اثر آلنده می‌دانند، موفق شده از کتاب‌های منتخب آمازون در بخش زندگی‌نامه و خاطرات شود. این کتاب درباره‌ی آن چیزی است که زنان می‌خواهند، یعنی امنیت، ارزشمندی، زندگی در آرامش و صلح، حق بر بدن، و مهم‌تر از همه، مورد محبت و عشق بودن.

کتاب روح یک زن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر حقوق زنان مسئله‌ی شماست و دوست دارید با یکی از پیشروان این عرصه آشنا شوید، این کتاب را از دست ندهید.

با ایزابل آلنده بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی کتاب حاضر در پرو متولد شد و در شیلی بزرگ شد. ایزابل آلنده یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است که خالق آثار درخشانی همچون «گلبرگی از دریا»، «دختر بخت»، «عاشق ژاپنی» و… بوده است.

کتاب‌های آلنده تا کنون به 35 زبان ترجمه شده‌اند و 65 میلیون نسخه از آن‌ها در سرتاسر جهان به فروش رسیده است.

در بخشی از کتاب روح یک زن می‌خوانیم:

من عاشق آن صحنه از زندگی بودم که مادرم برای خودش به وجود آورده بود. مادرم درست مانند همان پرنده‌ی کوچک در آن جنگل رفتار کرده بود. من عشق ورزیدن به آن خانه و دارایی‌های درون آن را از مادرم به ارث برده بودم، با این تفاوت که من می‌دانم هیچ چیز دائمی و معتبر نیست، همه چیز در حال تغییر است و هر چه را تصور کنید محتوم به تجزیه شدن، از هم پاشیدن و زوال است. پس هرگز به چیزی تعلق دائمی پیدا نمی‌کنم.

وقتی دارایی‌های مادرم را می‌بخشیدم، می‌دانستم آنچه او اندوخته است دیگر ارزشی ندارد. در دنیای امروز، دیگر فرصتی برای تمیز کردن یک فرش زیبای ایرانی، برق انداختن یک ظرف نقره یا شستن یک ظرف کریستال برایمان باقی نمانده است. دیگر جایی برای آویزان کردن یک تابلوِ نقاشی، قرار دادن یک پیانوی بزرگ یا یک مبل قدیمی باارزش در خانه‌هایمان وجود ندارد. از آن‌همه دارایی‌هایی که مادرم چون جان دوستشان می‌داشت فقط چند عکس را حفظ کرده‌ام. تابلویی که از چهره‌ی ناخوش دوران جوانی خود او در لیما کشیده شده بود و یک سماور روسی را هم نگاه داشته‌ام. همین حالا در آن سماور چای درست می‌کنم و به دوستانم تعارف می‌کنم. تعدادی از دوستان هستند که گروهی به نام خواهران اختلال ابدی تشکیل داده‌اند. این گروه بازمانده‌ی لجنه‌ی دیگری است که به لجنه‌ی عابدان موسوم بود. ولی در این گروه دیگر کسی عبادت نمی‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب روح یک زن
نویسنده
مترجم علی اکبر عبدالرشیدی
ناشر چاپی نشر نون
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۱۴۴
زبان فارسی
شابک 978-622-7566-27-7
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۰۰۰ ت – 3.99 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما