شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 6932 |
تاریخ انتشار : 23 مهر 1401 - 11:19 | ارسال توسط :
538 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی: آدولف هیتلر و ژوزف استالین معرفی کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی: آدولف هیتلر و ژوزف استالین کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی، علاوه بر شرح جنایت‌ها و اعمال بی‌رحمانه‌ی هیتلر در آلمان نازی، به شرح زندگی وی از کودکی تا بزرگسالی می‌پردازد و نحوه‌ی شکل‌گیری […]

کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی: آدولف هیتلر و ژوزف استالین

معرفی کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی: آدولف هیتلر و ژوزف استالین

کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی، علاوه بر شرح جنایت‌ها و اعمال بی‌رحمانه‌ی هیتلر در آلمان نازی، به شرح زندگی وی از کودکی تا بزرگسالی می‌پردازد و نحوه‌ی شکل‌گیری شخصیت ظالمانه‌ی او را وارسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی:

تقریباً همه‌ی مردم با آدولف هیتلر (Adolf Hitler) آشنا هستند؛ نامی که با شنیدن آن، دیکتاتور پست و بدذاتی را تصور می‌کنیم که با سنگ‌دلی و خودخواهی خود مردم بی‌گناه را کشت یا آنان را مجبور کرد تا مطابق دستورات وی عمل کنند. هیتلر برای نابودی دین یهود دست به جنایت‌های بزرگی زد که با مطالعه‌ی کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی (Adolf Hitler and Joseph Stalin) بیشتر با زندگی وی آشنا می‌شوید.

اکثر مردم با بدنامی و جنایت‌های هیتلر آشنا هستند اما کسی در مورد شخصیت اصلی وی اطلاعاتی ندارد. اغلب ما می‌دانیم زمانیکه وی بر سر قدرت بود، دست به چه کارهایی زد، اما در مورد اینکه او چطور به قدرت رسید، چیزی نمی‌دانیم. پس اگر علاقه به دانستن آن‌ها دارید حتما این کتاب را مطالعه کنید.

در بخش اول این کتاب تنها به شخصیت و روزمرگی‌های هیتلر پرداخته شده است و کاری به جنبه‌های سیاسی زندگی وی ندارد. برای مثال او چه زمانی متولد شد، دوران کودکی و نوجوانی‌اش را چطور گذارند و… . هر چقدر بیشتر در مورد زندگی وی از کودکی بدانید، بیشتر با رنج و عذاب‌هایی که در طول عمرش کشیده است آشنا می‌شوید؛ رنج‌هایی که منجر به شکل گرفتن شخصیتی دیکتاتور و ظالم درون او شد. این کتاب درس عبرت‌هایی از زندگی و شخصیت هیتلر در اختیارتان می‌گذارد که به شما کمک می‌کند تا از این خصیصه‌های اخلاقی دوری کنید و زندگی مشابهی با او نداشته باشید.

در بخش دوم کتاب، با چگونگی به قدرت رسیدن هیتلر آشنا می‌شوید. اغلب مردم نمی‌دانند که هیتلر جهت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین جنایت‌کار جهان، دست تنها نبوده است و افراد زیادی با او هم فکری و در این راه به وی کمک کرده‌اند. به بیان دیگر، به قدرت رسیدن هیتلر ناگهانی یا یک روزه اتفاق نیفتاد، بلکه در پشت صحنه‌ی این جنایت‌ها، نقشه‌ها، ایده‌ها و عقاید زیادی وجود داشته است تا او بتواند حقه‌های سیاسی و خشونت‌هایش را عملی کند. شخصیت هیتلر رفته رفته بدتر شد و به مرحله‌ای از سنگ‌دلی رسید که دستور داد تا کل قوم یهودیت را به بدترین حالات ممکن به قتل برسانند.

بخش سوم کتاب، به آن قسمت از زندگی هیتلر می‌پردازد که اکثریت با آن آشنایی دارید، جنایت‌ها و اعمال بی‌رحمانه‌ی وی که منجر به بدنامی‌اش شدند. در نهایت بخش پایانی، اتفاقات پس از جنگ جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. اعمال هیتلر تأثیرات بسیار زیاد و شدیدی روی تاریخ گذاشتند که شاید غیرقابل جبران باشند.

همچنین این کتاب بخشی از زندگینامه‌ی ژوزف استالین (Joseph Stalin) یکی از بدنام‌ترین چهره‌های قرن بیست‌و‌یکم را شرح می‌دهد، فردی دیکتاتور با جنایت‌های بسیار که اثراتش تا به کنون در مجامع سیاسی باقی مانده است.

کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید با رویدادها و اتفاقات شخصی زندگی هیتلر آشنا شوید و جنایت‌های دیکتاتور شوروی به نام ژوزف استالین را بشناسید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

جملات برگزیده‌ی کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی:

– قدرت در دفاع کردن نیست. در حمله کردن است. (آدولف هیتلر)
– تنها معیار منطقی برای درست یا غلط بودن کار شما، موفقیت است. (آدولف هیتلر)
– دروغگویان بزرگ جادوگران بزرگی نیز هستند. (آدولف هیتلر)
– عقاید از سلاح قوی‌ترند. ما که اجازه‌ی داشتن سلاح را به دشمنان‌مان نمی‌دهیم، چرا باید اجازه‌ی برخورداری از عقایدشان را به آن‌ها بدهیم؟ (استالین)

در بخشی از کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی می‌خوانیم:

هیتلر از سنین جوانی هرگز رؤیای دیکتاتوری جانی شدن را در سر نداشت. او فردی خلاق با روحیه‌ای هنری بود که همیشه دلش می‌خواست به نقاشی و هم‌خوانی در گروه کُر بپردازد، ولی متأسفانه پدرش با علایق هیتلر مخالف بود. آلویس (پدر هیتلر) همیشه دلش می‌خواست که پسرش نیز راه او را در پیش بگیرد و کارمندِ دستگاه دولتی شود. همین موضوع باعث شد که هیتلر و آلویس همیشه باهم اختلاف داشته باشند.

با این‌ حال، هیتلر از هنر و نقاشی دست نکشید و برای ادامه‌ی فعالیت هنری خود به وین سفر کرد. متأسفانه، آن‌جا نیز با بدشانسی مواجه شد و طرح‌های هنری‌اش پذیرفته نشد. تصور کنید که اگر هیتلر در هنر سرخورده نمی‌شد، و به‌جای مقابله با او از او حمایت می‌شد، دنیای زمان او چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ شاید دیگر جنگ، نسل‌کشی و هولوکاستی به وقوع نمی‌پیوست و میلیون‌ها زندگی از بین نمی‌رفت.

درسی که‌ این‌جا می‌توان گرفت این است که همیشه باید در پی رؤیاهای‌مان باشیم. بی‌شک، هیتلر تلاش خود را کرد، از این رو، شاید این‌جا بتوان والدین را مورد خطاب قرار داد؛ چرا که بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها به دلگرمی نیاز دارند تا رؤیاهای خود را عملی کنند. حتی اگر یک نفر در زندگیِ انسان وجود داشته باشد و او را در کارهایش تشویق کند بسیار کمک‌کننده خواهد بود. درباره‌ی هیتلر این یک نفر وجود داشت و او کسی نبود جز مادرش، که البته با مرگ او هیتلر به‌شدت سرخورده شد و رؤیاهای خود را شکست‌خورده دید. همین امر باعث شد که در مقابلِ جوّ سیاسی حاکم بر جامعه بسیار آسیب‌پذیر باشد.

این پیام را برای خود و دیگران نگه دارید؛ مادامی‌ که انسان رؤیایی سالم و مفید در ذهن خود دارد، باید در پی آن باشد. انسان‌ها را در راه رسیدن به خواسته‌های قلبی‌شان یاری کنید تا مبادا برای جبران عقب‌ماندگی‌های‌شان به‌سمت ناهنجاری‌ها و تلخی‌ها سوق داده شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آدولف هیتلر
صرفاً یک انسان
ریشه‌های پدری آدولف
تولد یک نام
ریشه‌های مادری آدولف
دوران کودکی پُرمخاطره
رؤیاهای پدر
رؤیاهای فرزند
فقدانی ویرانگر
زندگی ادامه دارد
عروج به قدرت
به نیروهای جنگ اول جهانی پیوست
به حزب کارگر پیوست
تنش بین کاهر و هیتلر افزایش یافت
کودتای آب‌جوفروشی مونیخ
نگاه خوش‌بینانه
تصاحب قدرت از مسیر انتخابات
صدراعظم هیتلر
فرمان آتش‌سوزی رایشتاگ
قانون تفویض اختیار
شب دشنه‌های بلند
هیتلر پیشوا
قوانین نورنبرگ
ریا و نمایش
شب شیشه‌های شکسته
شرور بدنام
فضای حیاتی
برنامه‌ی زِد
تهاجم به لهستان
طرح مانشتاین
از دوست دشمن ساختن
شب و مه
جنگ دوم جهانیِ تمام‌عیار
یهود‌آزاری
آغاز یک پایان
عشق آشفته
دودمان احتمالی
سخن آخر
هیچ‌گاه از رؤیاهای خود دست نکشید
از استعدادهای‌تان در راه درست استفاده کنید
محیط بر انسان‌ها تأثیر می‌گذارد
انسان می‌تواند بر محیط غلبه کند
ژوزف استالین
از گرجستان با خشم
کودک ناخواسته
ریشه‌های انقلابی
زندان
نسیم تغییرات شروع به وزیدن می‌کند
نخستین تجربه‌ی جنگاوری
بازگشت به سیاست
هرچه سیاسی‌تر، حبس بیشتر
رویارویی
انقلابی در بحبوحه‌ی ‌ایام جنگ
اکتبر سرخ
جنگ داخلی
نبرد شوروی لهستان
ملی‌گرایی
آماده‌ی حمله
پاک‌سازی
مزارع اشتراکی و نارضایتی
دادگاه‌های نمایشی و سبک شوروی
مشکلات خانوادگی
مشکلات در مزارع
امور برون‌مرزی
کشتار بزرگ
لحظه‌ی حساس
اوج خشم
نبرد عظیم میهنی
یک روسیه‌ی بی‌طرف
با دوستان این چنین… 
چه کسی به دشمن نیاز دارد؟ 
استالینگراد
ضدحمله
پیروزی و پیامد
طلوع عصر اتمی
گذشته تکرار می‌شود
جنگ سرد
آمریکا در برابر شوروی
متحدین خارجی و جنگ کره
هرچیزی را پایانی هست
مرگ بر در می‌کوبد
میراث

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب دو تفکر در جنگ دوم جهانی: آدولف هیتلر و ژوزف استالین
مترجم فرهاد ستارپور
ناشر چاپی نشر ترنگ
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۱۵۸
زبان فارسی
شابک 978-622-6683-31-9
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰ ت – 2.99 یورو

خرید کتاب الکترونیک

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما