جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 7825 |
تاریخ انتشار : 23 دی 1401 - 7:51 | ارسال توسط :
418 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی: خطرناک ترین مرد جهان چگونه از خانواده ما سر برآورد؟ معرفی کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی: خطرناک ترین مرد جهان چگونه از خانواده ما سر برآورد؟ کتابی انتقادی و افشاگرانه از شخصیت و خانواده‌ی مردی که با رئیس‌جمهور شدنش امنیت، سلامت و بافت اجتماعی جهان را […]

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی: خطرناک ترین مرد جهان چگونه از خانواده ما سر برآورد؟

معرفی کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی: خطرناک ترین مرد جهان چگونه از خانواده ما سر برآورد؟

کتابی انتقادی و افشاگرانه از شخصیت و خانواده‌ی مردی که با رئیس‌جمهور شدنش امنیت، سلامت و بافت اجتماعی جهان را تهدید کرد. کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی نوشته‌ی مری ترامپ شما را با زوایای تازه‌ای از شخصیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا آشنا می‌کند. این اثر در سال 2020 نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش خاطرات و زندگینامه شد و در روز اول انتشار توانست رکورد فروش یک میلیون نسخه را به نام خود ثبت کند.

درباره‌ی کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، دنیا وارد عرصه‌ی تازه‌ای از معادلات بین‌المللی شد؛ او که شخصیتی جنجالی و پرحاشیه دارد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، با هر سخنرانی، اظهارنظر یا نوشته‌ای تبدیل به سوژه‌ای برای رسانه‌های جهان می‌شد و حاشیه‌های زیادی حول شخصیت و زندگی او شکل می‌گرفت؛ همچنین این شخصیت حاشیه‌ساز باعث شد تا در دوره‌ای کوتاه کتاب‌های زیادی درباره‌ی او نوشته و یا مستندهایی با سوژه‌ی او ساخته شود.

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی (Too Much and Never Enough) نوشته‌ی مری ال ترامپ (Mary L. Trump) یکی از پر بحث‌ترین کتاب‌هایی است که درباره‌ی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نوشته شده است؛ یکی از دلایلی که این کتاب را از سایر آثاری که درباره‌ی ترامپ نوشته شده متمایز می‌کند، این است که نویسنده با ترامپ خویشاوندی نزدیکی دارد و خود جزوی از خانواده‌ی او به حساب می‌آید.

نویسنده، هم به دلیل نزدیکی خانوادگی و هم بنا بر تخصص خود که روانشناسی است، اثری خلق کرده که به زوایای پنهان شخصیتی و خانوادگی ترامپ نور می‌تاباند و توضیح می‌دهد که دونالد ترامپ در چه فضای تربیتی پرورش پیدا کرده و چگونه شخصیت خود را شکل داده است. او ما را با آسیب‌هایی که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در محیط خانواده‌اش تجربه کرده آشنا می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه مجموعه‌ای از غفلت‌ها، روابط مخرب درون خانوادگی و ضربه‌های روحی، از این فرد یک انسان با کمبودهای روانی گوناگون ساخته است.

در کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی نوشته‌ی مری ال ترامپ و ترجمه‌ی عباس لطفی‌زاده خاطره‌ها و نقل‌قول‌هایی از زندگی خانوادگی و شخصی ترامپ به شکل روایی بیان می‌شود و تا حدودی لحن طنز به خود می‌گیرد؛ نویسنده با داستان‌های واقعی از دل خانواده‌ی ترامپ، خواننده را با افرادی که در تربیت دونالد نقش داشته‌اند، به‌ویژه پدر و برادران او آشنا می‌کند و از این مسیر به خواننده می‌گوید که رفتار امروز ترامپ تا چه اندازه برگرفته از نوع زندگی‌اش در چنین خانواده‌ای بوده است.

نویسنده‌ی کتاب ما را با مردی آشنا می‌کند که اگر چه در دوران ریاست جمهوری‌اش فردی مقتدر و بانفوذ معرفی می‌شد، اما در واقع با کمبودهای بسیاری بزرگ شده و بخش زیادی از عقده‌ها و رفتارهای روان‌پریشانه‌اش را از دوران کودکی و نوجوانی با خود به میان‌سالی منتقل کرده است.

نکوداشت‌های کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی

  • ویرانگرترین، ارزشمندترین و بهترین کتاب درباره‌ی ترامپ از زمانی که او نامزد ریاست جمهوری شد. نویسنده از اینکه چرا ترامپ اینگونه است، واضح‌ترین تفسیر را ارائه می‌دهد. (نشریه‌ی پولیتیکو)

  • کتابی خواندنی و مسحورکننده! یک تاریخ‌نگاری به یاد ماندنی برای تحقیق مخالفان ترامپ. این کتاب منبع بسیار خوبی است با این حال، روایت‌های آن قانع‌کننده است. (گاردین)

  • این کتاب حماسه‌ی قانع‌کننده‌ی مری ترامپ در مورد یک خانواده بسیار ناراضی است. این اثر یک ارائه‌ی کاوشگر در مورد دنیای درونی ناراحت کننده دونالد ترامپ است. همچنین یک آغازگر درجه یک در مورد عملکرد آشفته‌ی درونی دولتی است که با ناتوانی در انجام اصول اولیه، جهان را شوکه کرده است. (بوستون گلوب)

  • نظم و انضباط و چشم تیزبین مری ترامپ به او کمک می‌کند تا یک راوی قابل اعتماد باشد. او نویسنده‌ای روان و شوخ است. آنچه او نوشته است احتمالاً غیرقابل حذف است. (بلومبرگ)

کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به خواندن زندگی‌نامه‌ها و خاطرات یک انتخاب بسیار خوب است. همچنین علاقه‌مندان به علوم سیاسی می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

با مری ترامپ بیشتر آشنا شوید

مری ال ترامپ (متولد 1965) نویسنده، کارآفرین و روانشناس آمریکایی و برادرزاده‌ی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا است. او دارای مدرک دکترا از مؤسسه‌ی مطالعات روانشناسی پیشرفته «درنر» است و در حال حاضر به تدریس در زمینه‌ی تروما، آسیب‌شناسی روانی و روانشناسی رشد مشغول است. این عضو خانواده‌ی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 از رقیب دونالد ترامپ یعنی هیلاری کیلینتون حمایت کرد.

در بخشی از کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی می‌خوانیم

ماه می‌ در ماربلهد خیلی صفا داشت. فردی عاشق پرواز بود. به‌واسطه‌ی گردش‌های تفریحی و ماهیگیری در آب‌های عمیق نشست و برخاست زیادی با دوستان داشتند. تقریباً هر آخرهفته، رفقا از نیویورک برای دیدن‌شان می‌آمدند. اما پس از یک ماه، فرِدی در هماهنگی با برنامه‌ی کاری‌اش به مشکل خورد. بیرون از کابین خلبان، غالباً بلاتکلیف بود. لیندا متوجه شد که بیش از بقیه مشروب می‌خورد؛ چیزی که قبلاً هیچ‌وقت مشکل‌ساز نشده بود. شوهرش دیگر با او درد دل نمی‌کرد. شاید هم نمی‌خواست او را درگیر کند؛ برای همین لیندا از جزئیات مکالمه‌ی او با فرِد در دسامبر گذشته اطلاع نداشت.

لیندا از سیل اهانت‌هایی که پدرش، ازطریق نامه‌ها و تماس‌های تلفنی، از نیویورک به‌سوی فرِدی گسیل می‌داشت، باخبر نبود. اما دوستانش خبر داشتند. فرِدی با لحنی حاکی‌ از ناباوری به آن‌ها گفته بود که پیرمرد از داشتن پسری که «راننده‌ی اتوبوس هوایی» است خجالت می‌کشد. زمان زیادی لازم نبود که پدرش او را متقاعد کند که تصمیم به ترک مدیریت ترامپ به‌معنای انتخاب ناکامی بود. مهم‌ترین چیزی که لیندا اصلاً نفهمید و اگر منصفانه نگاه کنیم، فرِدی هم احتمالاً نفهمید، این بود که نظر فرِد ترامپ چقدر برای پسرش اهمیت داشت.

یک شب، فردی، پس از بازگشت از آخرین شیفتش، بدجوری عصبی به‌نظر می‌رسید. سر شام گفت: «باید طلاق بگیریم.»
لیندا شوکه شد. شوهرش بیش از حد معمول استرس داشت، اما گمان کرد که این شاید به‌خاطر مسئولیت‌داشتن برای زندگی بیش از دویست نفر در هر پروازش باشد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
یادداشت نویسنده
دیباچه
بخش اول: موضوع، بی‌رحمی است
فصل اول: عمارت
فصل دوم: پسر اول
فصل سوم: منم بزرگ
فصل چهارم: در انتظار پرواز
بخش دوم: سمت اشتباه مسیرها
فصل پنجم: زمین‌گیر
فصل ششم: بازی برد‌- ‌باخت
فصل هفتم: خطوط موازی
فصل هشتم: سرعت رهایی
بخش سوم: جادو و جنبل
فصل نهم: هنر نجات
فصل دهم: شب تار به یک‌باره فرا نمی‌رسد
فصل یازدهم: تنها ارزش مقبول
فصل دوازدهم: افتضاح
بخش چهارم: بدترین سرمایه‌گذاری
فصل سیزدهم: امر سیاسی، امر شخصی است
فصل چهاردهم: کارمند دولتی در عرصۀ مسکن‌سازی عمومی
سخن آخر: حلقه‌ی دهم
سپاسگزاری
اعضای خانواده‌ی دونالد ترامپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب بیش از حد و همیشه ناکافی: خطرناک ترین مرد جهان چگونه از خانواده ما سر برآورد؟
نویسنده
مترجم عباس لطفی زاده
ناشر چاپی انتشارات اندیشه احسان
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۲۶۲
زبان فارسی
شابک 978-622-7303-43-8
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۲۰۰۰ ت – 9.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما