سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 8067 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1401 - 8:01 | ارسال توسط :
552 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

کتاب بهشت برین حقیقت دارد: سفر یک جراح مغز و اعصاب در زندگی پس از مرگ معرفی کتاب بهشت برین حقیقت دارد: سفر یک جراح مغز و اعصاب در زندگی پس از مرگ کتاب بهشت برین حقیقت دارد، اثری از ایبن الکساندر، جراح مغز و اعصاب امریکایی است که بر اثر نوعی مننژیت باکتریایی بسیار […]

کتاب بهشت برین حقیقت دارد: سفر یک جراح مغز و اعصاب در زندگی پس از مرگ

معرفی کتاب بهشت برین حقیقت دارد: سفر یک جراح مغز و اعصاب در زندگی پس از مرگ

کتاب بهشت برین حقیقت دارد، اثری از ایبن الکساندر، جراح مغز و اعصاب امریکایی است که بر اثر نوعی مننژیت باکتریایی بسیار نادر، هفت روز را در کما گذرانده بود. این نویسنده پس از به‌ هوش آمدن ادعا کرد که تمام این دوران هوشیار بوده و روح او خارج از کالبد، در جایی ناشناخته با حواسی جمع، همه چیز را درک کرده است. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز به سرعت توانست علاقمندان کتاب‌های ماوراءالطبیعه را به خود جذب کند.

درباره‌ی کتاب بهشت برین حقیقت دارد

آیا زندگی پس از مرگ حقیقت دارد؟ اکثر ادیان، تأکیدی شدید بر زندگی در جهان دیگر و حیات بعد از ممات دارند و بر همین اساس، اعتقاد به زندگی پس از مرگ، از عقاید اساسی بسیاری از افراد محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، با توجه به علم‌گرایی در سده‌های اخیر و قبول شواهد تجربی یا همان داده‌هایی که تنها می‌توان از راه حواس به دست آورد، موجب شد تا اعتقاد به زندگی پس از مرگ کمرنگ یا به‌طور کامل از بین برود. بااین‌حال، همچنان هستند کسانی که از تجربه‌ی هوشیاری خود پس از مرگ یا هوشیاری در دوران کما صحبت می‌کنند. حال تصور کنید یک جراح مغز و اعصاب چنین تجربه‌ای داشته باشد. قطعاً یافته‌ها و دانسته‌های او برای بسیاری از افراد سودمند خواهد بود.

کتاب بهشت برین حقیقت دارد (Proof of Heaven)، اثری جذاب از ایبن الکساندر (Eben Alexander) است که به نوعی زندگی‌نامه‌ی خودنوشت او محسوب می‌شود. الکساندر که خود جراح مغز و اعصاب است، در پاییز سال 2008، به یک مننژیت باکتریایی بسیار نادر مبتلا شد و هفت روز را در کما گذراند. پس از به ‌هوش آمدن، الکساندر ادعا کرد در دوران کمای خود، کاملاً نسبت محیط اطرافش آگاه بوده و روح او حقیقت جهان پس از مرگ را درک کرده است.

الکساندر در کتاب خود ادعا می‌کند که پس از سال‌ها تحصیلات و کار در مورد ساختار مغز انسان، به این حقیقت پی برده‌ است که مغز ساختار شگفت‌انگیزی دارد؛ شگفت‌انگیزتر از آن‌چه که برای ما قابل تصور باشد.

ایبن الکساندر در کتاب بهشت برین حقیقت دارد، جزئیات تجربه‌ی خود را از دیدگاه یک جراح مغز و اعصاب بیان می‌کند. همچنین در مورد اینکه این موضوع چگونه بر دیدگاه‌های او در مورد زندگی، فلسفه و پزشکی تأثیر گذاشته است، بحث می‌کند. نویسنده در کتاب حاضر، پس از بیان توضیحاتی درباره‌ی خود و زندگی‌اش، شرح کاملی از چگونگی شکل گرفتن بیماری و بستری شدنش می‌دهد. سپس ماجرای هفت روز کما را روایت می‌کند. الکساندر می‌نویسد که پس از درک دنیای ماورای زندگی، متوجه شد که از جسم خود خارج شده بود و روح او که هدایت بدن را برعهده داشت.

این اثر پس از انتشار در سال 2012، غوغایی در امریکا برپا کرد. کتاب پیش‌رو توسط محمود دانایی ترجمه شده و در سال 1396 از سوی نشر پندار تابان به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب بهشت برین حقیقت دارد

  • تجربه‌ی نزدیک به مرگ دکتر ایبن الکساندر، شگفت‌انگیزترین تجربه‌ای است که در بیش از چهار دهه مطالعه‌ی این پدیده شنیده‌ام. [او] مدرک زنده‌ای برای زندگی پس از مرگ است. (ریموند مودی)

  • «بهشت برین حقیقت دارد» چیزی بیش از یک روایت الهام‌بخش از یک رویارویی عمیق با واقعیت معنوی است. حرفه‌‌ی دکتر الکساندر در علوم اعصاب به او آموخت که تجربیات نزدیک به مرگ، توهم‌هایی مبتنی بر مغز هستند و با‌این‌حال، تجربه‌ی شخصی‌اش او را شگفت‌زده کرده است. مبارزه‌ی صادقانه‌ی او برای درک این سفر فراموش‌نشدنی، داستانی گیرا و منحصربه‌فرد در آثار مربوط به تجربیات معنوی است که احتمال دارد نحوه‌ی درک ما را از نقش خود در جهان تغییر دهد. (بروس گریسون)

  • ایبن الکساندر، چشم‌انداز منحصربه‌فردی را به سوی دنیای مقدس ارائه می‌دهد. [او در این داستان] یک بینش باشکوه و شخصی از آگاهی معنوی را با تحقیقات علمی خود ترکیب می‌کند. «بهشت برین حقیقت دارد»، داستانی قانع‌کننده است که شاید همه ما آن را در زندگی پس از مرگ تجربه کنیم. (آلن جی. همیلتون)

  • من می‌توانم این کتاب مهم را که پتانسیل شکستن بسیاری از تابوهای علمی را دارد، به شدت توصیه کنم. (دکتر. پیم ون لومل)

کتاب بهشت برین حقیقت دارد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقمندان کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و مشتاقان داستان‌های مربوط به جهان بعد از مرگ، توصیه می‌شود.

با ایبن الکساندر بیشتر آشنا شویم

ایبن الکساندر، در 11 دسامبر 1953 در کارولینای شمالی به دنیا آمد. وی لیسانس خود را در رشته‌ی شیمی از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل و مدرک پزشکی‌اش را از دانشگاه دوک دریافت کرد. پس از تکمیل دوره‌ی تخصصی ، در رشته‌ی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه نیوکاسِل بریتانیا ، مدت پانزده سال به عنوان دانشیار در دانشگاه هاروارد مشغول به فعالیت بود. او در بیست‌و‌پنج سال گذشته، جراح مغز و اعصاب بوده است. الکساندر سخنرانی‌های مرتبطی را با موضوع بهشت برین حقیقت دارد، در سراسر جهان، در کلیساها، بیمارستان‌ها، دانشکده‌های پزشکی و سمپوزیوم‌های آکادمیک ارائه کرد. کتاب «دورنمای بهشت برین» و «زندگی در جهان خودآگاه» از آثار دیگر او هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب بهشت برین حقیقت دارد

  • انسان باید به دنبال آنچه که هست باشد ، و نه آن چیزی که فکر می‌کند باید باشد. (آلبرت اینشتین)
  • ما باید به « اختیار » معتقد باشیم. انتخاب دیگری نداریم. (اسحاق سینگر)
  • فریب خوردن به دوگونه است: یکی باور کردن آنچه حقیقت ندارد ، و دیگری باور نکردن آنچه حقیقت دارد. (سورن کی یرکگارد)

در بخشی از کتاب بهشت برین حقیقت دارد می‌خوانیم

از بزرگسالان معدودی که هر ساله به مننژیت باکتریایی ای‌کلای مبتلا می‌شوند، غالباً به دلیل مشخصی مثل عدم کارآیی در سیستم ایمنی (مثلاً به جهت ابتلا به اچ آی وی یا ایدز) دچار این وضعیت می‌شوند. اما در مورد من هیچ‌یک از این عوامل وجود نداشت که مرا مستعدِ ابتلا به این بیماری کرده باشد. بعضی از باکتری‌های دیگر ممکن است از طریق هجوم به سینوس‌های مجاور بینی یا گوش میانی، باعث بروز مننژیت بشوند؛ اما ای‌کلای به این شیوه عمل نمی‌کند. فضای مربوط به نخاع به نحوی از سایر اعضای بدن مجزا شده، که این‌گونه عوامل بیرونی نمی‌توانند در آن نفوذ کنند مگر آنکه جمجمه یا ستون فقرات سوراخ شده باشد.

باکتری ای‌کلای که معمولاً در روده‌ها دیده می‌شود، هیچ‌گونه تماس و دسترسی به نواحی مغز و ستون فقرات ندارد. خود من، ضمن جراحی‌هایم، صدها شانت مغزی و استیمولاتور در مغز بیماران قرار داده‌ام. بنابراین، اگر در موقعیت اظهارنظر درباره‌ی وضعیتم بودم حتماً نظر پزشکان معالجم را که گیج شده بودند، تأیید می‌کردم و می‌گفتم: من دچار بیماری‌ای‌ شده‌ام که تقریباً غیرممکن بوده به آن مبتلا شوم. از آن جا که دو نفر پزشکان معالجم هنوز نمی‌توانستند شواهد و علایمی که از نتایج آزمایشات به دست آمده بود را به طور قطعی قبول کنند، با متخصصین بیمارهای عفونی سایر مراکز پزشکی- دانشگاهی معروف امریکا هم تماس گرفتند. همه‌ی آن‌ها تأیید می‌کردند که آزمایشات انجام شده تماماً به یک تشخیص مشترک می‌رسد. اما ابتلای ناگهانی به مننژیت باکتریایی ای‌کلای ، تنها رویداد عجیب پزشکی نبود که آن‌روز به نمایش گذاشتم. بلکه بعد از دو ساعت ناله‌های بلند بالاخره قبل از ترک بخش اورژانس آرام شدم ولی دوباره نمی‌دانم از کجا ، ناگهان یک عبارت سه کلمه‌ای را فریاد زدم. عبارتی که بسیار واضح و روشن بود و تمام پزشکان و پرستاران حاضر در آن‌جا و حتی هالی هم که چندین قدم آن‌ طرف‌تر ایستاده بود، آن را شنید.

«خدایا کمکم کن !»

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
1: درد
2: بیمارستان
3: نمی‌دانم از کجا
4: ایبن چهارم
5: دنیای زیرین
6: لنگری برای زندگی‌
7: ملودی چرخان و دروازه
8: اسرائیل
9: هسته‌ی مرکزی
10: آنچه اهمیت دارد
11: پایان سرگردانی
12: هسته‌ی مرکزی
13: چهارشنبه
14: نوعی خاص از اِن دی ئی
15: موهبت فراموشی
16: چاه
17: مورد بی‌سابقه
18: فراموش کردن و به یادآوردن
19: جایی برای پنهان شدن نیست
20: پایان
21: رنگین‌کمان
22: شش چهره
23: شب آخر ، روز اول
24: بازگشت
25: هنوز آن‌جا نیستم
26: پخش کردن خبر
27: بازگشت به خانه
28: فراواقعی
29: تجربه‌ی مشترک
30: بازگشت از جهان مردگان
31: سه گروه
32: رفتن به کلیسا
33: معمای آگاهی
34: نگرانی آخر
35: عکس
ایترنیا
سپاسگزاری
پیوست (الف)
پیوست (ب)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب بهشت برین حقیقت دارد: سفر یک جراح مغز و اعصاب در زندگی پس از مرگ
نویسنده
مترجم محمود دانایی
ناشر چاپی انتشارات پندار تابان
سال انتشار ۱۳۹۸
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۲۱۶
زبان فارسی
شابک 978-600-8593-50-8
موضوع کتاب کتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۳۵۰۰ ت – 4.99 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما