شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7030 |
تاریخ انتشار : 09 آبان 1401 - 7:59 | ارسال توسط :
677 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

کتاب برای خودت کاری کن! نوشته‌ی مریم قربانی اثری خواندنی در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و خودسازی است که به زنان کمک می‌کند به خودباوری برسند و ذهن‌شان را برای بهبود زندگی خود آماده کنند. نویسنده در این کتاب ضمن روایت داستان زندگی خود به‌عنوان یک زن مهاجر افغانستانی، کوشیده است برخی از مهارت‌هایی را که […]

کتاب برای خودت کاری کن! نوشته‌ی مریم قربانی اثری خواندنی در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و خودسازی است که به زنان کمک می‌کند به خودباوری برسند و ذهن‌شان را برای بهبود زندگی خود آماده کنند. نویسنده در این کتاب ضمن روایت داستان زندگی خود به‌عنوان یک زن مهاجر افغانستانی، کوشیده است برخی از مهارت‌هایی را که موجب تغییر و بهبود زندگی‌اش شده‌اند با مخاطب به اشتراک بگذارد.

درباره‌ی کتاب برای خودت کاری کن!

کتاب برای خودت کاری کن اثر مریم قربانی برای اولین بار در سال 1401 به چاپ رسید. نویسنده‌ی تازه‌کار این کتابْ خود یک زن مهاجر افغانستانی است. او به‌عنوان یک زن مهاجر اتفاقات و رویدادهای مختلفی را از سر گذرانده است. او در کتاب برای خودت کاری کن تلاش می‌کند ضمن تعریف داستان زندگی خود به عواملی بپردازد که موجب ایجاد تغییر و بهبود در روند زندگی او شده است.

مریم قربانی مادرش را تأثیرگذارترین شخص در شکل‌گیری شخصیت خود می‌داند. این‌طور که خود او بیان می‌کند مادرش همواره به دنبال پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات بود و آن‌ها را به صورت چالشی برای حل کردن می‌دید. نویسنده حین کار و فعالیت در یک مؤسسه‌ی خیریه، با زنان زیادی هم صحبت شد که هدفی در زندگی نداشتند و در برابر مشکلات زندگی طاقتشان را از دست داده بودند. او کتاب برای خودت کاری کن را با این هدف نوشته است که به زنانی ازاین‌دست کمک کند تا زندگی خود را تغییر دهند و با بحران‌های حساس زندگی به شکل احساسی و از سر ناآگاهی برخورد نکنند؛ در عوض، بتوانند با رشد فردی و خودسازی تصمیم‌های منطقی‌تری بگیرند و زندگیشان را از بحران خارج کنند.

مریم قربانی در کتاب برای خودت کاری کن به مخاطبان توصیه می‌کند ابتدا با خودشناسی شروع کنند و شخصیت حقیقی خود را بیدار نمایند. او معتقد است تغییرات را باید از خود شروع کرد و رشد فردی و خودسازی را به عنوان هدفی در زندگی دنبال نمود. وقتی ذهنیت قربانی بودن در زندگی داشته باشیم، شرایط نیز به‌خودی‌ِخود خراب‌تر می‌شوند. باید خود را از قربانی بودن رها کنیم و در این خصوص باید بدانیم که این اتفاق خود‌به‌خود رخ نمی‌دهد؛ باید با آگاهی قدم در مسیر رشد برداریم و دست از بهانه‌تراشی بکشیم. نویسنده در فصول مختلف کتاب برای خودت کاری کن به مواردی نظیر ایجاد انگیزه و اعتمادبه‌نفس نیز اشاره می‌کند و راهکارهایی در خصوص غلبه بر ترس، افزایش عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس زنان ارائه ‌می‌دهد.

کتاب برای خودت کاری کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به خواندن آثار مربوط به روان‌شناسی موفقیت، خودسازی و توسعه فردی و همچنین آثار زندگی‌نامه‌ای علاقه‌مند هستید، کتاب برای خودت کاری کن را بخوانید. مخاطب اثر حاضر به طور خاص بانوانی هستند که دوست دارند زندگی خود را به بهترین شکل تغییر دهند.

با مریم قربانی بیشتر آشنا شویم

مریم قربانی یک مهاجر افغانستانی است که فرازونشیب‌های زیادی را در مهاجرت از سر گذرانده است. او در کتاب برای خود کاری کن روایتی از رویدادهای زندگی خود و مراحلی را که باعث تغییر در زندگی‌اش شده‌اند برای خوانندگان ارائه می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب برای خودت کاری کن!

  • موفقیت‌هایی که نصیب افراد صبور می‌شود، همان‌هایی است که توسط افراد عجول رها شده است. (آلبرت انیشتین)
  • 10 درصد زندگی اتفاقاتی است که می‌افتد و 90 درصد آن واکنشی است که شما نسبت به آن اتفاقات نشان می‌دهید. (جان ماکسول)
  • مردم با تمرکز بر روی چند هدف در یک‌زمان، برای هدفی که می‌توانند در یک سال به دست آورند بیشتر از ده سال وقت صرف می‌کنند. (آنتونی رابینز)

در بخشی از کتاب برای خودت کاری کن می‌خوانیم

تصور کنید، در کشور ما زنان نیز همانند مردان به دنبال رؤیای خود باشند. در چنین جامعه‌ای زنان دیگر نگران قضاوت دیگران و یا اسیر تردیدهایی که دست‌وپایشان را بسته است، نیستند. آن‌ها مشتاقانه و بدون ترس، همان چیزی را دنبال می‌کنند که قلبشان برایش می‌تپد. شکی نداشته باشید، در آن صورت همه‌چیز متفاوت می‌شد. اما متأسفانه یا بدبختانه در حال حاضر تعداد کمی از زنان وجود دارند که به دنبال علایق و خواسته‌هایشان می‌روند.

در بهترین حالت ممکن، اگر زنی به رؤیاهایش فکر کند آن‌قدر دچار ترس و تردید می‌شود که هرگز شهامت تحقق اهدافش را پیدا نمی‌کند. البته دلایل زیادی در پشت این ترس‌ها و بیم‌های زنانه وجود دارد. امید است با شناسایی آن‌ها بتوان دنیای زنان را تغییر داد. انسان همواره به دنبال جلب‌توجه و حمایت دیگران است و به همین دلیل به آنچه دیگران در مورد او می‌اندیشند، بسیار حساس و نکته‌سنج است.
برای درک این حقیقت نگاهی به کودکان بیندازید. کودک در سن 2 تا 3 سالگی به‌خوبی درک می‌کند، انجام بعضی رفتارهای خاص باعث جلب‌توجه والدینش به او می‌شود. گاه حتی ممکن است کودک، رفتار ناپسندی را تنها به خاطر اینکه توجه والدین را به خود جلب کند، انجام دهد. در چنین مواقعی والدین به‌خوبی می‌دانند با نادیده گرفتن آن رفتار، تیر کودک به سنگ خواهد خورد. زیرا درک می‌کنند چیزی که کودک به دنبال آن است، فقط توجه است.

قبل از هر چیز می‌خواهم علت نوشتن این کتاب را برای شما بازگو کنم و اینکه چه چیزی باعث شد تا تصمیم گرفتم آن را بنویسم. من یک زن مهاجر افغانستانی هستم که تمام عمر خود را در مهاجرت گذرانده‌ام. در مهاجرت به دنیا آمدم، ازدواج کردم و تحصیلاتم را ادامه دادم. بعد از چند سال دوباره به کشور دیگری مهاجرت کردم. من هم مثل تمام زنان دیگر فراز و نشیب‌های زیادی در زندگی داشته‌ام.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: با خودشناسی شروع کنید
از کجا شروع شد؟
دوست من ذهن خسته‌ام بود
ما دروغ‌های درون سرمان را باور می‌کنیم
آموختن شروع تغییر است
چگونه شخصیت حقیقی خود را بیدار کنیم؟
ذهن خود را برای تغییر آماده کنید
عذرخواهی درونی را کنار بگذاریم
آشنایی با مهارت‌های زندگی
فصل دوم: بهانه‌تراشی ممنوع
جایگاه زنان در افغانستان
خودشناسی چیست؟
ترس، سدی برای پیشرفت
راهکارهای رویارویی با بهانه‌تراشی
تغییرات را باید از خودمان شروع کنیم
همین حالا اقدام کنید
متفاوت بودن از زنان دیگر هیچ ایرادی ندارد
حتی یک مادر پرمشغله هم می‌تواند مخترع شود
فصل سوم: به بهبود فردی نیاز داریم
رشد فردی چیست؟
نیازی به کسب اجازه از کسی نیست.
احساس قربانی بودن چیست؟
چگونه با ذهنیت قربانی بودن زندگی و شرایط خود را خراب خواهید کرد؟
چرا احساس قربانی بودن این‌قدر خطرناک است؟
نشانه‌های افرادی که خود را قربانی می‌دانند
چگونه خود را از قربانی بودن رها کنیم؟
مانند یک فرد مبتدی، آماده یادگیری باشید
خودشناسی، پیش‌نیاز مسیر رشد فردی است
رشد فردی خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد!
برای رسیدن به موفقیت، کمک بگیرید
به قول‌های که به خود می‌دهید پای بند باشید
مهارت نه گفتن را یاد بگیرید
تفاوت‌ها را بپذیرید
از موانع درس بگیرید
هیچ فراز و نشیبی در زندگی دائمی نیست
فصل چهارم: چگونه با مشکلات زندگی روبرو شویم؟
هویت انسان درگذر از حوادث ناخوشایند دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود
وقتی دیگران مسئول درد و رنج ما هستند
احساساتتان را بدون قضاوت کردن بروز دهید
توانایی یا محدودیت؟ همه‌چیز به باورهای ذهنی برمی‌گردد
مشکل اصلی ما زمان، پول و تحصیلات نیست
چگونه ترس‌هایمان را بشناسیم و آن را مهار کنیم؟
عادت‌های بد، فقط درد شما را عمیق‌تر می‌کنند
فصل پنجم: ایجاد انگیزه
انگیزه به چه چیزی گفته می‌شود؟
چطور انگیزه داشته باشیم؟
جملات انگیزش بخش
رقابت شخصی
سکوت
تخصص در سه مهارت
داشتن همراه
چه عواملی باعث می‌شوند انگیزه فرد از بین برود؟
فصل ششم: اعتمادبه‌نفس
اهمیت اعتمادبه‌نفس در بانوان
اعتمادبه‌نفس چیست؟
آیا کمبود اعتمادبه‌نفس و افسردگی باهم رابطه‌ای دارند؟
چرا خانم‌ها بیشتر از مردان از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌بینند؟
داستان اعتمادبه‌نفس من
چگونه اعتمادبه‌نفس بالا داشته باشیم؟
غلبه بر ترس
عزت‌نفس چیست؟
راهکارهای ساده برای افزایش اعتمادبه‌نفس در زنان
فهرست منابع

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما