جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7593 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1401 - 11:11 | ارسال توسط :
835 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ معرفی کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ راهنمایی کاربردی برای زندگی، عشق و خوشبختی با الهام از هنرمند خارق‌العاده، فریدا کالو… آریانا دیویس در کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید خود را بپذیرید، جسورتر باشید و بی‌باکانه عشق بورزید. این اثر فوق‌العاده که […]

کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

معرفی کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

راهنمایی کاربردی برای زندگی، عشق و خوشبختی با الهام از هنرمند خارق‌العاده، فریدا کالو… آریانا دیویس در کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید خود را بپذیرید، جسورتر باشید و بی‌باکانه عشق بورزید. این اثر فوق‌العاده که مختصراً‌ به ترسیم زندگی فریدا می‌پردازد، به مخاطبان خود یادآوری می‌کند که زنان تا چه اندازه می‌توانند قدرتمند باشند.

درباره کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

نمی‌دانید قدم بعدی زندگی‌تان را چگونه بردارید و حسابی در مخمصه قرار گرفته‌اید؟ از خود بپرسید:‌ اگر فریدا بود چه می‌کرد؟…

فریدا کالو به‌خاطر روح جسور و هنر خارق‌العاده‌اش شناخته می‌شود و نقاشی‌های او در سرتاسر جهان تحسین مخاطبان را به همراه داشته است. اما شاید بزرگ‌ترین اثر هنری او زندگی خودش باشد. می‌پرسید چگونه؟ با کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ (?What Would Frida Do) همراه شوید و خود مشاهده کنید که زندگی این نقاش بزرگ تا چه اندازه می‌تواند راهنمای شما به سمت خوشبختی و شادی باشد.

آریانا دیویس (Arianna Davis) در کتاب کاربردی خود با روایتی مختصر از زندگی فریدا کالو، نقاش برجسته‌ی مکزیکی، به شما کمک می‌کند تا از این هنرمندِ بزرگ قرن بیستم الهام بگیرید و زندگی زیسته‌ی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید. چرا که درس‌های شجاعانه‌ای در زندگی فریدا وجود دارد که می‌تواند بینش شما را دگرگون سازد. فریدا دیدگاه نابی نسبت به زندگی داشت. اما این منش و چشم‌انداز چه بود که او را اینگونه متمایز ساخت؟ اگر بگوییم فریدا در عشق و هنر نماد صراحت و جسارت بود، اغراق نکرده‌ایم. او حتی در برابر سختی‌ها و دل‌شکستگی‌ها نیز از پا نمی‌افتاد. اینگونه است که او به همه‌ی زنان الهام می‌بخشد تا جسورانه بخندند، بی‌دریغ عشق بورزند و بعد از هر بار زمین خوردن، دست به زانو بگیرند و قاطعانه بایستند.

این کتاب خواندنی یک پرتره‌ی تمام‌عیار از زندگی زنی شگفت‌انگیز است. دردهایی که فریدا در طول زندگی متحمل شد، هیچ‌گاه باعث نشد از رشد باز بماند. کتاب اگر فریدا بود چه می‌کرد با مهارتی مثال‌زدنی از زندگی پرفرازونشیب این هنرمند بزرگ درس‌هایی را به ما می‌آموزد که اگر بگوییم می‌تواند تجاربمان را از این رو به آن رو کند، اغراق نکرده‌ایم! به شما توصیه می‌کنیم؛ اگر زمان کافی برای مطالعه‌ی این اثر ندارید، بهتر است به سراغ آن نیایید. چرا که نثر روان و پرکشش نویسنده چنان شما را مجذوب می‌سازد که قبل از به پایان رساندن کتاب نمی‌توانید از آن دست بکشید. گفتنی‌ست این اثر اولین بار در سال 2020 منتشر شد و تحسین منتقدان را برانگیخت.

جوایز و افتخارات کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

اثر منتخب به عنوان بهترین کتابِ هدیه‌ی سال توسط:
– Oprah Daily
– Boston Globe
– Esquire
– Business Insider
– Redbook

نکوداشت‌های کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

– جشنی پرشور و روشنگر از زندگی فریدا کالو. (شانل کلیتون، نویسنده)
– این جواهر نمی‌توانست در زمان بهتری به دنیا هدیه داده شود. (Black Enterprise)
– این مطالعه باعث می‌شود شما الهام بگیرید. (The Today Show)
– راهنمایی برای زندگی‌ای که اکنون به آن نیاز داریم. (Teen Vogue)

کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری و مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ها علاقه دارید، از این اثر غافل نشوید.

با آریانا دیویس بیشتر آشنا شویم:

آریانا دیویس، در نیویورک و در میان انبوهی از کتاب‌ها زندگی می‌کند. او سرپرست امور دیجیتال مجله اپرا است و قبلاً در رسانه‌های ریفاینری و یو‌ اس ویکلی کار کرده است. او همچنین برای مجلات نیویورک، گلامور، ماری کلر و پاپ شوگر لاتینا نویسندگی کرده و به‌عنوان یک متخصص امور تفریحی برای اکسس هالیوود، تارمون هال، وی‌اچ، تی‌ال‌سی و… فعالیت کرده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟

– غوطه‌ور شدن در رنج‌هایتان به معنای این است که بگذارید از درون نابودتان کنند.
-‌ ای پاها! وقتی بال‌هایی برای پرواز دارم، چه نیازی است به شما؟
– تلاش کردم غصه‌هایم را غرق کنم، اما لعنتی‌ها شنا کردن یاد گرفتند و حالا در این احساس خوب و دلخواه غرق شده‌ام.
– و در پایان، چیزهای زیادی هستند که برای همیشه در ابهام کامل باقی می‌مانند، به‌هرحال من خیلی خوش‌شانسم، چون به این سادگی‌ها نمی‌میرم و همین هم عالی است!

در بخشی از کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟ می‌خوانیم:

در خانۀ آبی نقاشی‌ای به نام «خرابه» وجود دارد که فریدا در سال 1947 آن ‌را کشیده و با هر ضربۀ قلمش، احساساتش، اعم از خشم، اندوه، نفرت و پیام‌هایش به‌وضوح دیده می‌شوند. کنار سنگ‌قبری که رویش کلمات «لانۀ پرنده، لانۀ عشق، همه برای هیچ» نوشته شده، طرح تکه‌تکه‌شده‌ای از چهرۀ همسرش، دیه‌گو، وجود دارد. اطراف سرش شاخه‌هایی قرار دارند که از یک تا بیست شماره‌گذاری شده‌اند؛ احتمالاً تعداد روابط خارج از ازدواجی هستند که دیه‌گو در زمان زندگی با فریدا داشته است (البته آنهایی که فریدا درموردشان خبر داشت).

طوفانی که در زندگی فریدا و دیه‌گو وجود داشت مخرب بود. بی‌پروایی دیه‌گو از جمله رابطه‌اش با خواهر کوچک‌تر همسرش، هر زن دیگری را از پا درمی‌آورد. شاید قدرت درونی فریدا – مشخصه‌ای که پس از سال‌ها بیماری و جراحت به دست آورده بود – به او امکان داد تا در طول زندگی مشترکش تا جایی که می‌توانست دوام بیاورد. بااین‌حال حتی قوی‌ترین زنان نیز ممکن است به نقطۀ شکست برسند، و این در نقاشی «خرابه» مشهود است، چراکه فریدا عمیقاً و بی ‌هیچ قیدوشرطی دیه‌گو را دوست داشت، اما دیه‌گو بارها و بارها او را خرد کرد.

ازدواج آن‌ها تقریباً از همان اول به مشکل خورد. فریدا به یاد دارد که شب عروسی‌اش را با گریه به پایان رساند. «دیه‌گو به چنان موجود مستی تبدیل شد که هفت‌تیرش را بیرون کشید، انگشت کوچک یک مرد و وسایل دیگری را شکست، بعد باهم جروبحث کردیم، و من گریان به خانه برگشتم.» با این شروع بد – در شب عروسی‌شان – نتوانست فریدا را از عشقش دور کند. «چند روز بعد دیه‌گو به دنبالم آمد و مرا به خانۀ شمارۀ 104 خیابان ریفورما برد.» اندکی پس از ازدواجشان، برای گذراندن ماه‌عسلشان به کوئرناواکا در جنوب مکزیک رفتند. فریدا درمورد روزهای خوبی که هر دو به گشت‌وگذار، پذیرایی از میهمانان و برگزاری مهمانی‌های شاد شبانه مشغول بودند، نوشت، اما آن چند ماه خیلی هم ایدئال نبود. دیه‌گو نمی‌توانست برای مدتی طولانی از کارش دور شود و خیلی زود دوباره به‌صورت تمام‌وقت به نقاشی پرداخت و بیشتر اوقات نوعروس زیبایش را تنها می‌گذاشت. حتی بسیاری از دوستانشان حدس می‌زدند که دیه‌گو در ماه‌عسلشان با دستیارش، یون رابینسون، در ارتباط بوده است.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمه
1: اعتمادبه‌نفس
2: رنج
3: خلاقیت
4: سبک پوشش
5: عشق
6: اندوه
7: روابط شخصی
8: هویت
9: دوستی
10: زنده باد زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب اگر فریدا بود، چه می‌کرد؟
نویسنده
مترجم زهرا عالمی
ناشر چاپی انتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۲۴۰
زبان فارسی
شابک 978-600-461-469-6
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ت – 4.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما