جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5861 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 11:15 | ارسال توسط :
785 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی معرفی کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی «همه‌چیز از سرفه‌های حین خواب شروع شد.» حمیدرضا صدر در کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی از بیماری مهلک، روند درمان و روزهای پایانی عمرش با ما سخن می‌گوید و ما را همراه خود از قیطریه‌ی تهران تا اورنج کانتی آمریکا می‌برد. […]

کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی

معرفی کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی

«همه‌چیز از سرفه‌های حین خواب شروع شد.» حمیدرضا صدر در کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی از بیماری مهلک، روند درمان و روزهای پایانی عمرش با ما سخن می‌گوید و ما را همراه خود از قیطریه‌ی تهران تا اورنج کانتی آمریکا می‌برد. کتاب حاضر که زندگی‌نامه‌ای خودنوشت است پس از مرگ صدر منتشر شده.

درباره‌ی کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی:

حمیدرضا صدر چهره‌ای شناخته‌شده در عالم فوتبال و سینما و کتاب است. اگر طرفدار فوتبال بوده باشید، حتماً او را در مقام کارشناس در تلویزیون دیده‌اید. اگر از دنبال‌کنندگان سینما بوده‌اید، تحلیل‌های او را در نشریه‌ی هفت خوانده‌اید. اگر فردی کتاب‌خوان بوده‌اید، حتماً کتاب «تو در قاهره خواهی مرد» یا «نیمکت داغ» را خوانده‌اید یا حداقل نامشان را شنیده‌اید. حالا، در کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی، با حمیدرضا صدری روبه‌رو می‌شویم که هم همان چهره‌ی آشنای همیشگی است و هم نیست.

در تاریخ 6 شهریور 1397، دکتر تصاویر ریه‌ی حمیدرضا صدر را نگاه می‌کند و کلمه‌ای را به زبان می‌آورد که معنای خطرناکی دارد: مشکوک. و این کلمه برای صدر آغاز یک پایان است، آغاز بیماری مهلک سرطان که سرانجامش مرگ این چهره‌ی محبوب است، و آغاز روندی که منجر به نوشتن کتابی درباره‌ی بیماری و مواجهه با مرگ می‌شود.

در کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی، با حمیدرضا صدر در طول این سفر دردناک و همین‌طور معنابخش همراه می‌شویم و از قیطریه‌ی تهران تا اورنج کانتی آمریکا می‌رویم. با صدر در بیمارستان می‌نشینیم، به آزمایشگاه می‌رویم، در تصمیم‌گیری‌های دشوار او برای پذیرش معالجه مشارکت می‌کنیم، و با او برای آخرین بار فیلم‌های محبوبش را تماشا می‌کنیم و فوتبال می‌بینیم.

کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی روایتی از روزهای پایانی عمر کسی است که همیشه او را با لبخند و هیجانش به یاد می‌آوریم. «مقدمه»، «در تهران» و «در آمریکا» بخش‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند که صدر آن‌ها را با بیانی شیوا و صادقانه به رشته‌ی تحریر درآورده است. بخش مؤخره‌ی این کتاب را غزاله صدر، دختر حمیدرضا صدر، نوشته که روایتی از سال پایانی عمر پدرش است.

حمیدرضا صدر در تاریخ 25 تیر 1400 از دنیا رفت. کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی، بنا به درخواست صدر، پس از مرگش منتشر شده و در مدت کوتاه، مورد استقبال طرفداران این شخصیت دوست‌داشتنی قرار گرفته است.

کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید مواجهه‌ای صادقانه و زیبا با مرگ را به قلم یکی از چهره‌های محبوب فوتبال و سینمای ایران بخوانید، این کتاب مناسب شماست.

با حمیدرضا صدر بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی ایرانی کتاب حاضر متولد سال 1335 در مشهد است. حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال، منتقد سینما و نویسنده بود و در تمامی این عرصه‌ها، چهره‌ای شناخته‌شده به حساب می‌آمد.

او در بسیاری از برنامه‌های فوتبال صداوسیما حضور داشت، در مجله‌هایی مانند هفت، زن روز، سروش و… می‌نوشت، و از او چندین کتاب منتشر شده است. «پیراهن‌های همیشه»، «روزی روزگاری فوتبال»، «نیمکت داغ» و… از کتاب‌های منتشرشده‌ی صدر هستند.

حمیدرضا صدر تاریخ 25 تیر 1400 از دنیا رفت و کتاب «از قیطریه تا اورنج کانتی» پس از مرگ او منتشر شد.

در بخشی از کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی می‌خوانیم:

معاشرت‌های اجباری. حرف زدن با آدم‌هایی که می‌دانند نای سابق را نداری و خیال می‌کنند علامه‌ی دهرند و حکم می‌دهند. جوری حرف می‌زنند که انگار به همه‌چیز واردند، حتی به بیماری تو، و همه کسی را می‌شناسند که سال‌ها با همین بیماری زندگی کرده.

آن‌ها مطابق میل‌شان درباره‌ی هر چیزی اظهارنظر می‌کنند. واقعاً هر چیزی. ترجیح می‌دهی فاصله بگیری. بگومگو با این آدم‌ها بی‌حاصل است. حساب‌های بانکی‌شان لبالب از دلار است و اتومبیل‌های آخرین مدل سوار می‌شوند و تعطیلات یا پاریس هستند یا مادرید، یا مکزیک یا لاس‌وگاس. همه فریفته‌ی زندگی‌شان هستند. آرزوهایی دارند که دیگر نمی‌فهمی‌شان. اهدافی که فقط به خودشان تعلق دارد. از برخی‌شان بیزاری. آدم‌هایی که درک‌شان نمی‌کنی. اما خب، اگر بخواهی صادق باشی همان‌هایی‌اند که ته دلت حسرت زندگی‌شان را می‌خوردی. هم یکی دو ورزش لوکس مثل تنیس و موج‌سواری را تا آخرش رفته‌اند، هم تحصیل‌کرده‌ی برکلی یا استنفوردند و هم بسیار پول‌دار. ترکیبی ایده‌آل. شاید اگر تو هم جای‌شان بودی با همان اعتمادبه‌نفس زمین و آسمان را به هم گره می‌زدی.

یکی‌شان با اصرار می‌خواهد با تو حرف بزند. می‌خواهد نصیحتت کند و از خوب شدنت بگوید. از این‌که هر روز زندگی ارزشی دارد بی‌حصر.

فهرست مطالب کتاب

به جای مقدمه
در تهران
در امریکا
به جای مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی
نویسنده
ناشر چاپی نشر چشمه
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۳۳۳
زبان فارسی
شابک 978-622-01-0875-7
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۵۰۰ ت – 8.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما