پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6175 |
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401 - 15:39 | ارسال توسط :
810 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

معرفی کتاب از داروین تا هیتلر اثر ریچارد ویکارت

ریچارد ویکارت در کتاب از داروین تا هیتلر به بررسی و تشریح تاثیر تحول آور و انقلابی داروینیسم بر علم اخلاق و اخلاقیات می پردازد.

ویکارت در این مطالعه تاریخی نشان می دهد که اغلب زیست شناسان داروینی و متفکران اجتماعی و تقریبا تمام داروینیست های طبیعت انگار، تا پیش از جنگ جهانی اول تلاش کردند تکامل زیست شناختی را در علم اخلاق به کار گیرند و داروینیسم را به جای اخلاق سنتی یهودی-مسیحی و روشنگری بنشانند.

بسیاری از این متفکران با دفاع از نسبی گرایی اخلاقی، ارزش و قداست زندگی انسان ها را انکار کردند و با تکیه بر مفهوم «سازگاری» تکاملی، هوش و سلامت را در زمره اصول اولیه اخلاقی قرار دادند.

ریچارد ویکارت به عنوان تاریخ دانی برجسته در کتاب از داروین تا هیتلر، نمایی روشن و مایوس کننده از طبیعت گرایی داروینی به تصویر می کشد که در آن متفکران آلمانی با زندگی انسان به مثابه مواد خامی رفتار می کردند که می باید در مسیر پیشبرد تکامل آن را قربانی کرد.

این نگرش اخلاق گریز برخاسته از داروینیسم اجتماعی، باعث تدوین سیاست هایی مانند ممنوعیت ازدواج، کودک کشی و مرگ آسان در خصوص کسانی می شد که از دید دانشمندان دارویینیستی فرومایه تر از سایرین تلقی می شدند.

بدین ترتیب، با فراگیری داروینیسم اجتماعی و جایگزینی اخلاق داروینیستی به جای اخلاق خداباورانه، داروینیسم نقشی کلیدی و اصلی نه فقط در اصلاح نژادی بلکه در مرگ آسان، کودک کشی و نابودی نژادی ایفا کرد.

كتاب صوتی هیتلر دو جلد، نوشته یواخیم فست

دانلود کتاب صوتی زندگی داروین

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما