جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 4245 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401 - 6:43 | ارسال توسط :
907 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

مویز پس از انتشار این کتاب توانست برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ کسب نماید.

کتاب آخرین نامه‌ی معشوق نام هشتمین رمان جوجو مویز نویسنده محبوب انگلیسی است.

مویز پس از انتشار این کتاب توانست برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ کسب نماید.

وی تنها نویسنده ای است که برای دو کتاب میوه خارجی در سال ۲۰۰۴ و آخرین نامه معشوق موفق به کسب این جایزه گردیده.

به گفته جوجو مویز ایده اولیه کتاب هنگامی که در یک کافه بوده به ذهنش خطور کرده است.

وی در کافه شاهد گفتگوی زنانی بوده که در خصوص پیام کوتاه و نحوه برقراری ارتباط از طریق آن و پیامی که می خواستند ارسال کنند بحث می کردند و این گونه شد که مویز تصمیم گرفت تا با نوشتن رمانی عاشقانه با محوریت پیدا کردن نامه های عاشقانه توسط دو زن در دو زمان مختلف به نام های جنیفر و الی،حس نوستالژیک نامه نگاری در زمان های گذشته را برای علاقه مندان مطالعه بازسازی کرده و تاثیر نامه در زندگی این افراد را روایت کند.

جوجو مویز داستان کتاب آخرین نامه‌ی معشوق را با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان آغاز می‌کند. جنیفر در اوایل دهه ۱۹۶۰ بعد از یک تصادف در بیمارستان بستری می‌ شود و پس از بازیابی هوشیاری‌ اش متوجه می‌ شود که حافظه خود را از دست داده و هیچ چیز در رابطه با زندگی گذشته و حتی شوهرش را به یاد نمی‌آورد.

در ادامه جنیفر نامه‌ هایی را مطالعه می‌ کند که ظاهرا توسط معشوقه‌ وی برایش نوشته شده‌ اند. در ادامه داستان اینکه جنیفر پس از پیدا کردن و مطالعه نامه‌ها گرفتار سردرگمی شده و اتفاقاتی برایش می‌افتد و در نهایت تصمیمش برای ادامه زندگی روایت می‌گردد و…

کتاب صوتی پس از تو نوشته جوجو مویز

کتاب صوتی پس از تو نوشته جوجو مویز

درباره کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

کتاب آخرین نامه‌ی معشوق تقریبا همزمان با کتاب‌ من پیش از تو منتشر گردیده و مربوط به دوره پرکار نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی می‌ باشد.

گرچه محبوبیت و شهرت کتاب من پیش از تو بسیار بیشتر از سایر آثار این نویسنده است و به گفته خود مویز مردم وی را با این کتاب می‌شناسند.

اما کتاب آخرین نامه‌ی معشوق همانند سایر کتاب‌ هایی که توسط جوجو مویز نوشته شده‌اند بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای چند ماه در صدر پرفروش‌ ترین کتاب‌ های انگلستان قرار داشته است.

می توان گفت که جوجو مویز در سبک روایت داستان هایش استاد است.

مانند کتاب دختری که رهایش کردی و میوه خارجی این کتاب نیز با محوریت شخصیت های زن و روایت دو داستان موازی در زمان حال و گذشته روایت زیبایی را به خواننده عرضه می دارد.

جوجو مویز در هر یک از کتاب های خود از یک شی برای ارتباط دو زمان مختلف و در هم تنیدن زندگی ها و حوادث رخداده برای شخصیت های داستان بهره می گیرد.

قسمت هایی از کتاب

عزیزترینم و تنها عشقم. پای حرفم هستم. به این نتیجه رسیدم که تنها راه پیش روی ما اینه که یکی از ما تصمیم بزرگی بگیره. من به اندازه ی تو قوی نیستم. وقتی اولین بار تو رو دیدم، به نظرم خیلی شکننده اومدی؛ کسی که باید ازش مراقبت کنم. ولی متوجه شدم کاملا در اشتباه بودم. تو یه زن قوی هستی، کسی که می تونه یه زندگی با چنین عشقی رو تحمل کنه و این واقعیت رو که ما هرگز برای این زندگی حقی نداریم. بدون که قلبم و همه امیدم در دستان توست.

قسم خوردم که دوباره هرگز با تو ارتباطی نداشته باشم، اما شیش هفته گذشته و هنوز حس بهتری ندارم. بدون بودن تو، هزاران کیلومتر دور از تو، هیچ آرامشی ندارم.

اطلاعات کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

نویسنده: جوجو مویز

ترجمه: کتایون اسماعیلی

انتشارات: میلکان

تعداد صفحات: ۴۵۶

قیمت: ۲۹۰۰۰ تومان

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما