جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 8175 |
تاریخ انتشار : 20 اسفند 1401 - 10:59 | ارسال توسط :
410 بازدید
0
19
ارسال به دوستان
پ

کتاب بالزاک، زندگی و آثارش معرفی کتاب بالزاک، زندگی و آثارش یک بیوگرافی عالی از بزرگ‌ترین نویسنده‌ی قرن نوزدهم. آندره موروا در کتاب بالزاک، زندگی و آثارش با بهره‌گیری از اسناد و مدارک، به بررسی سرگذشت و آثار انوره دو بالزاک پرداخته است. کتابی عظیم که خواندن آن دوست‌داران ادبیات را به وجد خواهد آورد. […]

کتاب بالزاک، زندگی و آثارش

معرفی کتاب بالزاک، زندگی و آثارش

یک بیوگرافی عالی از بزرگ‌ترین نویسنده‌ی قرن نوزدهم. آندره موروا در کتاب بالزاک، زندگی و آثارش با بهره‌گیری از اسناد و مدارک، به بررسی سرگذشت و آثار انوره دو بالزاک پرداخته است. کتابی عظیم که خواندن آن دوست‌داران ادبیات را به وجد خواهد آورد.

درباره کتاب بالزاک، زندگی و آثارش:

مرد فرانسوی جذاب، با بدهی‌های زیاد و رمان‌ها و نمایش‌نامه‌های خیره‌کننده! قطعا نام بالزاک را شنیده‌اید. او یکی از مهم‌ترین نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان فرانسوی در قرن نوزدهم بود که آثارش تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از پایه و اساس سنت رئالیستی در ادبیات اروپا بود. کتاب‌های او در فهرست مهم‌ترین آثار ادبی جای می‌گیرند و تاثیر او بر نویسندگان بعد از خود غیرقابل‌انکار است.

آندره موروا (André Maurois) در کتاب جذاب بالزاک، زندگی و آثارش (Prometheus: The Life of Balzac) به بررسی مفصل شخصیت پیچیده‌ی بالزاک و تاثیری که آثار او بر تاریخ ادبیات جهان گذاشته است، می‌پردازد. بعید است بتوان کتابی یافت که به اندازه‌ی اثر آندره موروا دقیق و جامع باشد. همه‌ی آنچه می‌خواهید درباره‌ی بالزاک بدانید، در این اثر جای گرفته است.

شاید از آن گروه افرادی باشید که گمان می‌کنند مطالعه‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه بیش از آنچه که به نظر می‌آید کسل‌کننده و حوصله‌سربر است. اما کتاب بالزاک، زندگی و آثارش تمام تصوراتتان را به هم خواهد ریخت. به گونه‌ای که گویی در حال تماشای فیلمی جذاب بر پرده‌ی سینما هستید و نمی‌توانید از آن چشم بردارید. یا رمانی مهیج در دست گرفته‌اید و مشغول مطالعه‌ی آن شده‌اید. در واقع نویسنده از قریحه‌ی شاعرانه‌ی خود در نگارش این کتاب بهره‌ی فراوانی برده است و شما از مطالعه‌ی کتاب حظ خواهید برد.

این کتاب در سال 1965 منتشر شد و یکی از نکاتی که دو چندان به لذت خواندن آن می‌افزاید، خوش‌ذوقی نویسنده در انتخاب کلمات است. آندره موروا به طرزی موثرانه در نوشتن این کتاب از کلمات خود بالزاک استفاده می‌کند و این بر جذابیت اثر اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، درهم‌آمیختگی تاریخ‌نویسی و رمان‌نویسی‌ست و نویسنده در این کتاب نیز، همچون آثار پیشین خود، نشان داده که درآن تبحری مثال‌زدنی دارد.

اقتباس سینمایی بر اساس کتاب بالزاک، زندگی و آثارش:

در سال 1975 مینی سریالی با اقتباس از این اثر ساخته شد. این سریال کوتاه توانسته امتیاز بالایی از سایت‌های ارزیابی فیلم دریافت کند.

کتاب بالزاک، زندگی و آثارش مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات فرانسه علاقه دارید و می‌خواهید با زندگینامه و آثار انوره دو بالزاک بیشتر آشنا شوید، از مطالعه‌ی این کتاب غافل نشوید.

با آندره موروا بیشتر آشنا شویم:

او رمان‌نویس، زندگی‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس فرانسوی‌ست که با بیوگرافی‌های جذابی که از نویسندگان بزرگ جهان به تحریر درآورده، سهم زیادی را در شناساندن آن‌ها به مردم سراسر جهان ایفا کرده است. امیل سالومون هرزوگ را با نام مستعار آندره موروا می‌شناسیم. کتاب‌های او درباره‌ی بالزاک و ویکتور هوگو از جامع‌ترین و دقیق‌ترین زندگی‌نامه‌هایی‌ست که تاکنون به نگارش درآمده است. سال 1918 بود که اولین کتاب او با عنوان سکوت سرهنگ برامبل منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. تجربیاتی که او در جبهه‌‌های جنگ کسب کرده بود، برایش به یکی از مهم‌ترین منابع در نوشتن تبدیل شد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به چرا فرانسه شکست خورد، مستی عشق و رنج‌های جوانی ولتر اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب بالزاک، زندگی و آثارش:

– دنیا بشکه‌اى است مجهز به چاقوها.
– امید خاطره‌اى است که منتظر مى‌ماند.
– عشق و نفرت دو احساسى هستند که از خودشان تغذیه مى‌کنند، اما از این دو، نفرت عمر طولانى‌ترى دارد.
– هنگامى که یک هنرمند از بخت بد، سرشار از عشقى دیوانه‌وار است که مى‌خواهد توصیفش کند، نمى‌تواند آن را به تصویر بکشد، چون به‌جاى این که تصویرى از آن باشد، خود آن است.

در بخشی از کتاب بالزاک، زندگی و آثارش می‌خوانیم:

در سال 1799 که بالزاک به‌دنیا آمد، فرانسه حال بیمارى را داشت که پس‌ از پشت سرگذاشتن بیمارى وخیمى، دوران نقاهت را مى‌گذراند. ده سال زندگى پرتب‌وتاب، مردم را دلزده، نگران و خسته کرده بود. پس‌ از مراجعه به آراى عمومى، مردم با اکثریتى قریب به‌اتفاق رژیم کنسولى را تأیید کردند. ملت در نتیجه‌ى تجاوز تحت سلطه درنیامده بود، تسلیم شده بود. کاتولیک‌ها میل داشتند مراسم مذهبى‌شان را در صلح و آرامش برگزار کنند، ژاکوبن‌ها که چیزى کم نداشتند، با طعن و استهزا، برقرارى مجدد آداب مذهبى را پذیرفته بودند، به این شرط که املاک کلیسا همچنان در اختیار آن‌ها باقى بماند. در تور، مرکز استان، که با لطف و دل‌انگیزى‌اى خاص بر کناره‌ى شط زیباى خود، یعنى شط لوار آرمیده بود، بازگشت آرامش با استقبال همگان روبه‌رو شد.

در سال 1801، بوناپارت، ژنرال پومه رول را که در رژیم گذشته افسر توپخانه بود به سمت فرماندار به این شهر اعزام کرد. پومه رول که با تهیه‌کنندگان فرهنگ‌نامه همکارى داشت، با تبحر و تدبیر امور استان را اداره مى‌کرد و درنتیجه کنسول اول (بوناپارت) که خود افسر توپخانه بود و هنگام گذراندن آزمون‌هاى نظامى در بریلین، نمره‌هاى خوبى از او گرفته بود، نسبت به او احساس حق‌شناسى بیش‌ترى مى‌کرد. فرماندار ناگزیر بود خود را با سیاست مذهبى حکومت وفق دهد. بنابراین، اجازه داد کلیساى جامع سن گاتى‌ین به روى کشیش‌هایى که مایل بودند دعاى شکرگزارى را در آن‌جا بخوانند باز گذارند، سپس اسقف اعظم بواژولن را به ریاست حوزه‌ى مذهبى منصوب و هنگام تسلیم کلیدهاى کلیسا به او، نطقى میهن‌پرستانه درباره‌ى رژیم ایراد کرد. اسقف اعظم به این اکتفا کرد که با لحنى نسبتا سرد و با چند کلمه به زبان لاتن به این موضوع مهم و این سخنرانى پاسخ دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب بالزاک، زندگی و آثارش
نویسنده
مترجم پرویز شهدی
ناشر چاپی انتشارات مجید
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات 576
زبان فارسی
شابک 978-600-7987-45-2
موضوع کتاب کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت – 5.49 یورو

خرید کتاب الکترونیک

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط کتاب صوتی سلام صدا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!